خودروهای برقی و تعدیل هزاران کارگر

درحالی که چند روز تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است، می‌توان آن را یکی از بدترین سال‌ها برای کارکنان صنایع خودرو قلمداد کرد؛ سالی که خودروسازان به‌دلیل کاهش تقاضای جهانی مشتریان و تحول انقلابی این صنعت در راستای ساخت فناوری‌های نوین نظیر خودروهای برقی و خودران وادار شده‌اند برای تامین سرمایه‌های لازم، طرح تعدیل ۸۰ هزار نیروی صنعت خودرو را کلید بزنند.
درحالی که چند روز تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است، می‌توان آن را یکی از بدترین سال‌ها برای کارکنان صنایع خودرو قلمداد کرد؛ سالی که خودروسازان به‌دلیل کاهش تقاضای جهانی مشتریان و تحول انقلابی این صنعت در راستای ساخت فناوری‌های نوین نظیر خودروهای برقی و خودران وادار شده‌اند برای تامین سرمایه‌های لازم، طرح تعدیل ۸۰ هزار نیروی صنعت خودرو را کلید بزنند.

درحالی که چند روز تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است، می‌توان آن را یکی از بدترین سال‌ها برای کارکنان صنایع خودرو قلمداد کرد؛ سالی که خودروسازان به‌دلیل کاهش تقاضای جهانی مشتریان و تحول انقلابی این صنعت در راستای ساخت فناوری‌های نوین نظیر خودروهای برقی و خودران وادار شده‌اند برای تامین سرمایه‌های لازم، طرح تعدیل ۸۰ هزار نیروی صنعت خودرو را کلید بزنند.

اگرچه می‌توان کانون تعدیل کارگران را در آلمان مشاهده کرد، اما این امر را می‌توان در اقتصاد ایالات‌متحده و بریتانیا که وضعیت اقتصادی بهتری دارند نیز به وضوح دید. شرکت‌های آئودی، دایملر و بی‌ام‌و آلمان نیز به باشگاه خودروسازانی نظیر فورد، جنرال‌موتورز و نیسان در تعدیل کارگران خود پیوسته‌اند. صنعت خودرو اکنون با چالش‌هایی نظیر کاهش رونق اقتصادی در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، جنگ تعرفه‌ای واشنگتن و پکن و حرکت به سوی توسعه ناوگان خودروهای برقی درگیر است و از‌این‌رو خودروسازان با این اقدام سعی در کاهش هزینه‌های خود دارند.

 

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۵:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه