وام چین به خودروساز آمریکایی

 وام چین به خودروساز آمریکایی
خبرگزاری بلومبرگ خبر داد که شرکت خودروسازی تسلا برای ساخت کارخانه‌ای در شانگهای، وام ۲۹/ ۱ میلیارد دلاری از بانک‌های چینی دریافت خواهد کرد. بر اساس این گزارش تسلا به توافقی با بانک‌های چین دست یافته است تا وام ساخت و ساز تاسیسات شانگهای را به ارزش ۹ میلیارد یوآن (۲۹/ ۱ میلیارد دلار) دریافت کند.

خبرگزاری بلومبرگ خبر داد که شرکت خودروسازی تسلا برای ساخت کارخانه‌ای در شانگهای، وام ۲۹/ ۱ میلیارد دلاری از بانک‌های چینی دریافت خواهد کرد. بر اساس این گزارش تسلا به توافقی با بانک‌های چین دست یافته است تا وام ساخت و ساز تاسیسات شانگهای را به ارزش ۹ میلیارد یوآن (۲۹/ ۱ میلیارد دلار) دریافت کند. این خودروساز آمریکایی اعلام کرد که براساس این توافق، بانک‌های عمران چین، بانک کشاورزی، بانک توسعه شانگهای و نیز بانک صنایع و بازرگانی چین قرار است به‌طور مشترک پرداخت این وام را عهده‌دار شوند.

این کارخانه که نخستین تاسیسات تسلا در خارج از ایالات‌متحده به حساب می‌آید، در مرکز برنامه جاه‌طلبانه این خودرو ساز برقی برای تقویت فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان قرار دارد تا از این طریق این خودروساز بتواند تعرفه‌های چینی بر واردات خودروهای آمریکایی را دور بزند. به دلیل جنگ تجاری و تعرفه‌های اعمال شده بر واردات چین و آمریکا، خودروسازان طی یک سال گذشته با ضررهای هنگفتی مواجه شده‌اند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۶:۴۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد