سنگ زمرد: آشنایی با زمرد طبیعی و زمرد مصنوعی

سنگ زمرد: آشنایی با زمرد طبیعی و زمرد مصنوعی
زمرد نام سنگی در خانواده بریل است و می توان گفت که از مهمترین سنگهای قیمتی جهان در صنعت طلا و جواهرسازی می باشد.عنصر رنگزای سنگ زمرد، کرومیوم می باشد. رنگ زمرد در برابر نور و حرارت ثابت می باشد و فقط در حرارت 700-800 درجه تغییر می کند. بهترین زمردها شفاف می باشند و درون آنها ناخالصی به صورت ابری مانند به نظر می رسد.

نام زمرد از نام یونانی آن به اسم Smaragdos  گرفته شده است که به معنای رنگ سبز می باشد. زمرد نام سنگی در خانواده بریل است و می توان گفت که از مهمترین سنگهای قیمتی جهان در صنعت طلا و جواهرسازی می باشد.

سنگ زمرد سبز

عنصر رنگزای سنگ زمرد، کرومیوم می باشد. رنگ زمرد در برابر نور و حرارت ثابت می باشد و فقط در حرارت 700-800 درجه تغییر می کند.
بهترین زمردها شفاف می باشند و درون آنها ناخالصی به صورت ابری مانند به نظر می رسد.
زمردها با فرآیند هیدروترمال (آبی - حرارتی)، تشکیل می شوند. مهمترین منابع سنگ زمرد در کلمبیا می باشد.  همچنین معادن سنگ زمرد در زامبیا، برزیل، افغانستان، استرالیا، غنا، هند، ماداگاسکار، نیجریه ، تانزانیا و .. نیز وجود دارد.

از آنجایی که سنگ زمرد بسیار به ضربه حساس می باشد، چهارگوشه آن زده می شود و اصطلاحا بهترین تراش برای آن تراش امرالد کات می باشد.

خرید سنگ زمرد

از این نوع تراش در انواع مدل های طلا و جواهر مانند انگشتر زمرد، آویز زمرد، گردنبند زمرد و ... استفاده میشود .

همچنین برای زمرد های پاک و شفاف از تراش گرد نیز استفاده می کنند . از سنگهای کدر و تیره زمرد نیز به عنوان زیور آلات استفاده میشود . سنگهای کدر و تیره سنگ زمرد را به شکل دامله و یا دانه های تسبیحی تراش خورده در می آمورند که بیشتر در زیورآلاتی چون گردنبند طلا و دستبند طلا مورد استفاده قرار می گیرد.

زمرد مصنوعی:

اولین زمردهای مصنوعی در سال 1848 شناخته شد. در حدود 100 سال پیش روشهای گوناگونی روج یافت.  از سال 1950 تولیدات تجاری با کیفیت عالی در بازار دیده شد. سنگهای مصنوعی بیشتر از سنگهای طبیعی نور ماورا بنفش را انتقال می دهند. پس برای شناسایی سنگ زمرد طبیعی از زمرد مصنوعی می توان از نور ماورا بنفش کمک گرفت.

برای پنهان کردن ایرادات و ترک های زمرد، اغلب آنها را در روغن های مخصوص غوطه ور می کنند.
برای اطلاع بیشتر از سنگ زمرد و همچنین دیدن محصولات مرتبط با سنگ زمرد کلیک کنید.

فروشگاه زمرد

منبع خبر: 
  ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۴:۵۲ بعد از ظهر
نظرات (1)

عبدالجبار تالانک  ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۶:۷:۵۳ بعد از ظهر

سلام زمرد ایران چه رنگهایی است

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد