دو تغییر موثر در مقررات بازار سرمایه

 دو تغییر موثر در مقررات بازار سرمایه
سازمان بورس و اوراق بهادار، در ابلاغیه‌ای فرآیند صدور کد معاملاتی برای مشتریان جدید در بازارسرمایه را تغییر داد.

دو تغییر موثر در مقررات بازار سرمایهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در این ابلاغیه آمده است: مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد امکان معامله خواهند داشت.
در این راستا، قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است، همچنین شخص متعهد می‌شود سیگنال فروشی نکند و در صورت تخلف کد معاملاتی مسدود می‌شود.
بنابر تصمیم‌گیری کانون کارگزاران در راستای افزایش دانش افراد حقیقی که قصد معامله در بورس دارند آزمون به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود؛ در صورت قبولی اشخاص در آزمون مذکور و پس از طی فرآیند‌های مربوطه کد‌های معاملاتی از قابلیت معامله برخوردار می‌شوند.
خرید و فروش سهام شرکت‌های عرضه اولیه، خرید و فروش تسه و اوراق با درآمد ثابت و هم‌چنین خرید و فروش واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری از این قانون مستثنی است.
همچنین بر اساس مصوبه دیگر هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس از فردا حجم مبنا در بورس افزایش می‌یابد.
بر این اساس باتوجه به افزایش قابل ملاحظه ارزش معاملات در اکثر نماد‌های بورس اوراق بهادار تهران و به منظور ارتقاء سطح اثربخشی و کارآمدی، حجم مبنای همه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ۴ در ده هزار سهام شرکت است.
حداقل ارزش مبنا برای همه شرکت‌ها برابر با ۵۰ میلیارد ریال و حداکثر ارزش مبنا برای شرکت‌های با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال و بالاتر، ۱۲۰ میلیارد ریال و برای شرکت‌های با سرمایه کمتر از ۲۰ هزار میلیارد ریال، ۱۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.
تعداد حجم مبنای هر سهم براساس قیمت پایانی سهم در آخرین روز معاملاتی هر هفته محاسبه و از اولین روز معاملاتی هفته بعد اعمال می‌شود.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۳:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد