کاهش دامنه نوسان قیمت بازار سرمایه

 کاهش دامنه نوسان قیمت بازار سرمایه
مدیر عامل فرابورس: کاهش دامنه نوسان قیمت در نماد‌های بورس از ۵ به ۲ درصد برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی در بازار سرمایه است.

کاهش دامنه نوسان قیمت بازار سرمایهآقای امیر هامونی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اطلاعیه دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار، مبنی بر کاهش دامنه نوسان قیمت در کلیه نماد‌های معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران از ۵ درصد به ۲ درصد، گفت: این امر در راستای کاهش هیجان، احساسات و افزایش عمق تحلیل و فرصت برای فکر کردن است.
وی ادامه داد: در بازار سرمایه بسیاری از افراد تازه وارد که از اپ‌های موبایلی استفاده می‌کنند فرصتی برای تحلیل بازار ندارند و بر اساس هیجان و احساسات تصمیم می‌گیرند این امر باعث می‌شود تا فضای عقلانی بر بازار سرمایه حاکم شود.
آقای هامونی با اشاره به اینکه بدلیل جو هیجانی در بازار سرمایه کاهش دامنه نوسانات برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار است، گفت: کاهش دامنه نوسانات سابقه تاریخی دارد و بحث جدیدی نیست بطوری که در زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز دامنه نوسانات را از ۵ به ۲ رساندیم و بعد از عادی شدن شرایط دوباره بازگشت.
مدیر عامل فرابورس با اشاره به اینکه این مصوبه به صورت دائمی نیست و در بازه زمانی سه ماه بازنگری خواهد شد، افزود: در کوتاه مدت برخی از افرادی که بدنبال نوسان گیری در بازار بودند و سهام را خریداری و از سود و نوسان سهم استفاده می‌کردند و همان روز به فروش می‌رساندند معترض هستند، اما در میان مدت بازار سرمایه راه خود را دنبال می‌کند و افرادی که بلند مدت فکر می‌کنند می‌توانند سود خود را کسب کنند.
آقای هامونی ادامه داد: بازدهی بازار سرمایه در طی ۵۰ سال گذشته نسبت به سایر بازار‌های موازی بیشتر بوده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا این موضوع باعث کوچ نقدینگی به سایر بازار‌ها نمی‌شود، گفت: اگر صاحبان منابع و ثروت، مردم و سهامداران احساس کنند که بازار با همین دامنه نوسان ۲ درصد رشد خواهد کرد پول وارد این بازار می‌شود.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۴۳:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد