سکه آتی منتظر بازگشت به شرایط عادی

سکه آتی منتظر بازگشت به شرایط عادی
از نظر شرکت‌های کارگزاری، کاهش وجه تضمین و افزایش تعداد سررسیدها در معاملات سکه آتی همچنان مدنظر است؛ فعالان بازار منتظر اتفاقات و تصمیمات یک‌شبه نیستند اما همچنان منتظر اعلام‌نظر برنامه‌ها و سیاست‌های مدیران بورس در این باره هستند.
در هفته گذشته سکه نقدی تا 1 میلیون و 35 هزار تومان هم رسید که متاسفانه در ساعات معاملات سکه آتی نبود و این مساله یعنی کم بودن ساعات معاملات  و دیر راه افتادن بازار آتی نسبت به بازار نقدی، صدماتی را به آینده این بازار می‌رساند، به نحوی که ترجیح می‌دهند در بازار دیگری به غیر از آتی سکه به معاملات خود بپردازند.
مساله‌ای که اینک فعالان بازار و معامله گران بیش از همیشه به آن فکر می‌کنند ساعات معاملات است که بورس کالا باید برای آن فکری کند، بازار آتی سکه حداقل باید همزمان با بازار نقدی گشایش پیدا کند؛ معامله گران همچنین به رونق بیشتر بازار آتی سکه با کاهش وجه تضمین و افزایش تعداد سررسیدها اعتقاد دارند.
در این 2 هفته با اعمال شدن کاهش وجه تضمین، آمار معاملات رشد خوبی داشت و روند بازار نشان داد که کاهش وجه تضمین عاملی برای بالا رفتن قیمت‌ها نیست و بازار با اندیشه معامله می‌کند.
از نظر شرکت‌های کارگزاری نیز همچنان کاهش وجه تضمین و همچنین افزایش تعداد سررسیدها به 4 سررسید  مدنظر است. هرچند فعالان بازار منتظر اتفاقات و تصمیمات یکشبه نیستند اما فعالان این بازار منتظر اعلام نظر مدیران بورس و برنامه ها و سیاستهای آنها برای آینده این بازار می باشند.
بهای طلا در بازارهای جهانی تا مقاومت 1175 دلار نزول داشت اما در پایان روز جمعه بخشی از این افت قیمت را جبران کرد و در محدوده 1230 دلار بسته شد و باید انتظار اصلاح کوتاه مدت قیمت‌ها را برای یکی دو هفته آینده داشته باشیم.
در بازار داخل دلار پس از نزول تا 2950 تومان در روز یکشنبه تا پایان هفته،  3350 تومان خود را بالا کشید که اصلاح قیمت محسوب می‌شد و برای این هفته نزول آرام قیمت دلار را شاهد خواهیم بود؛‌ سکه نقدی روز یکشنبه یک میلیون و 35 هزار تومان هم معامله شد و در پایان هفته در محدوده یک میلیون و 90 هزار تومان به کار خود پایان داد؛ در بازار آتی سکه نیز قیمت‌های معامله شده با فاصله سررسید کم  و مناسب دنبال می‌شود که نشان از ادامه روند نزول با شیب کم در آینده است.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۸ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۴۴:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد