تأثیر بازگشایی نماد مهرماه آتی سکه بر بازار

تأثیر بازگشایی نماد مهرماه آتی سکه بر بازار
این هفته خبر مهمی که بازار آتی سکه را با چشم انداز روشنی روبرو کرد، اعلام بازگشایی سررسید چهارم بود که موجی از امید به آینده این بازار را برای معامله گران و کارگزاران ایجاد کرد.
این هفته خبر مهمی که بازار آتی سکه را با چشم انداز روشنی روبرو کرد، اعلام بازگشایی سررسید چهارم بود که موجی از امید به آینده این بازار را برای معامله گران و کارگزاران ایجاد کرد.
این سررسید از امروز 15 تیر ماه بازگشایی شد؛ بازگشایی این سررسید موجب می‌شود، بار دیگر معاملات آتی سکه به استاندارد نزدیکتر شود و از نظر تکنیکال معامله‌گران بتوانند در یک‌دوره 4 ماهه قیمت‌ها را بررسی کنند و روند قیمتی را دنبال کنند.
کارگزاران نیز که با سعه صدر فراوان نزدیک به یکسال کاهش شدید حجم معاملات را تحمل کردند، از این اقدام بورس کالا استقبال کردند.
کاهش وجه تضمین نیز با ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در سررسید ها ادامه داشت و برای این هفته به مبلغ 4ملیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.
بازار سکه این هفته با نوسان کم و هم جهت با اونس جهانی معامله می‌شد و با توجه به عدم پیش بینی افزایش قیمت برای دلار و اونس جهانی روند معاملات آتی سکه نیز به همین صورت دنبال شدند با این تفاوت که فاصله سررسیدها کوتاه‌تر شد.
فاصله سررسیدها برای ماه اول و دوم به 20 هزار تومان کاهش یافت و فاصله سررسید دوم و سوم 27 هزار تومان که نشان از این دارد که فعالان بازار چشم انداز افزایش میان مدت برای قیمت سکه ندارند و انتظار کاهش قیمت‌ها و همچنین خالی شدن حباب قیمتی سکه را در آینده دارند.
سکه هنوز بیش از ۱۰۰ هزار تومان حباب مثبت دارد؛ در این هفته فقط روز 11 تیر همزمان با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد ایران روند معاملات دلار و سکه آتی کمی مثبت شد که با دور اندیشی فعالان بازار این افزایش قیمت یک روز بیشتر دوام نیاورد و فعالان بازار امید به راهکارهای دولت جدید در مذاکرات آینده بستند و با فروش معاملات خود را پیگیری کردند که با نزول طلا در پایان هفته سود خوبی را نیز شناسایی خواهند کرد.
دلار نیز در این هفته تا مرز 3400 تومان پیشرفت که با عدم تقاضا در بازار مواجه شد و بار دیگر نزولی شد و در مقاومت 3340 تومان آرام گرفت؛ با توجه به عدم تقاضای دلار از سوی مردم عادی و همچنین کاهش واردات چند ماهه گذشته و پیش بینی کاهش واردات برای ماه‌های آینده به خاطر تحریم‌های جدید برای حمل و نقل کالا به ایران، انتظار رشد قیمت دلار را از جانب تقاضای واقعی نخواهیم داشت و عدم کاهش قیمت دلار نیز به نظر می‌رسد، به سیاست‌های پشت پرده بر می‌گردد.
محمد حسن تسلیمی 
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۴:۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد