مقاومت بورس برای رسیدن به شاخص یک میلیونی

مقاومت بورس برای رسیدن به شاخص یک میلیونی
شاخص کل بورس اگرچه در ابتدای معاملات امروز بازار سرمایه با کاهش ۱۴ هزار واحدی روبه رو شد، اما به تدریج با بهبود شاخص کل، بر روی رقم ۹۷۸ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل معاملات امروز بورس تهران بر روی رقم ۹۷۷ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد تا پیش بینی کارشناسان مبنی بر مقاومت بازار برای رسیدن به شاخص یک میلیون واحدی، درست از آب دربیاید. پیش بینی ای که گفته می‌شود احتمالاً تا پس از تعطیلات عید فطر ادامه داشته و از ابتدای خرداد وارد کانال یک میلیون واحدی خواهد شد.

در ابتدای معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل تا ۱۴ هزار واحد سقوط کرد اما به مرور با بهبود روند معاملات، بخشی از این رشد منفی جبران شد و نهایتاً بازار با حدود ۲۶۰۰ واحد منفی، بر روی شاخص کل ۹۷۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم وزن نیز با ۲ هزار و ۲۳۹ واحد کاهش، به ۳۰۸ هزار و ۱۳۷ واحد رسید.

ارزش کل بازار امروز ۳ هزار ۶۷۲ میلیارد تومان بود و ۱ میلیون و ۵۸۱ فقره معامله به ثبت رسید؛ ارزش معاملات نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان بود.

۶ نماد اثرگذار بر معاملات امروز بیشترین تأثیر را داشتند که یک نماد متعلق به یکی از پتروشیمی‌های بزرگ کشور، تأثیر منفی ۳ هزار و ۲۲۹ واحدی داشت. ولی نماد متعلق به یکی از شرکت‌های پالایشگاهی در پایتخت، تأثیر مثبت ۱۳۵۳ واحدی در مثبت شدن شاخص کل ایفا کرد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاهش ۱۶ واحدی به ۱۱ هزار و ۱۴۹ واحد رسید ارزش بازار اول و دوم فرابورس نیز ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

۷۶۴ هزار فقره معامله در بازار فرابورس به ثبت رسید و ارزش معاملات ۵۱۸ میلیارد تومان بود.

منبع خبر: خبرگذاری مهر
  ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹:۰ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد