قید و بندهای جدید بازار خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با هدف جلوگیری از حضور سوداگران و دلالان در بازار خرید و فروش خودرو، خودروسازان مکلف شدند برنامه فروش خود را به‌نحو خاصی ارائه کنند، گفت: کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند. عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، از شهروندان خواست تا بازگشت قیمت‌ها به روال منطقی، از خرید خودرو پرهیز کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با هدف جلوگیری از حضور سوداگران و دلالان در بازار خرید و فروش خودرو، خودروسازان مکلف شدند برنامه فروش خود را به‌نحو خاصی ارائه کنند، گفت: کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند. عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، از شهروندان خواست تا بازگشت قیمت‌ها به روال منطقی، از خرید خودرو پرهیز کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با هدف جلوگیری از حضور سوداگران و دلالان در بازار خرید و فروش خودرو، خودروسازان مکلف شدند برنامه فروش خود را به‌نحو خاصی ارائه کنند، گفت: کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند. عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، از شهروندان خواست تا بازگشت قیمت‌ها به روال منطقی، از خرید خودرو پرهیز کنند.

وی افزود: براساس دستور رئیس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رصد بازار خودرو، جلسه‌ای در سازمان حمایت برگزار شد که امیدواریم مصوبات آن بلافاصله بعد از تصویب در ستاد تنظیم بازار به اجرا گذاشته شود. معاون وزیر صمت گفت: براساس مصوبات این جلسه همه خودروسازان مکلفند برنامه ماهانه تولید خود را به سازمان حمایت اعلام کنند و این تولید به‌دقت در بازه‌های سه‌ماهه مورد رصد قرار می‌گیرد. وی افزود: با هدف جلوگیری از حضور سوداگران و دلالان در بازار خرید و فروش خودرو، خودروسازان مکلف شدند برنامه فروش خود را به‌نحوی ارائه کنند که ضمن به صفر رسیدن حضور دلالان، دسترسی به سایت‌های فروش سهل‌الوصول بوده و امکان هک کردن این سایت‌ها و ثبت‌نام از روش‌های نامتعارف، وجود نداشته باشد.رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ادامه داد: همچنین در مکاتبه با دادستان‌کل کشور و شورای‌عالی فضای مجازی مقرر شد همه شبکه‌های مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری که در عرصه آگهی خودرو فعال هستند، اولا از وجود خودرو برای فروش هنگام درج آگهی مطمئن بوده و قیمت این آگهی نیز متعارف باشد. وی ادامه داد: قیمت متعارف عبارت است از قیمت مصوب درب کارخانه به‌علاوه درصدی بابت سود فروش. وی اضافه کرد: همچنین درج آگهی معاوضه و تعویض خودرو در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی ممنوع خواهد بود. به‌گفته تابش، همه خرید و فروش‌ها باید در مراجع رسمی اتفاق بیفتد و هرگونه خرید و فروش توافقی، قابل‌رسیدگی در سازمان حمایت نبوده و مبایعه‌نامه رسمی در حکم فاکتور خرید و فروش و مبنای مبارزه با گران‌فروشی سازمان حمایت است.رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان همچنین گفت: تا زمانی که شورای رقابت قیمت‌های جدید را ابلاغ نکند، قیمت‌های مصوب فعلی همچنان ملاک عمل خواهند بود. وی اضافه کرد: اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود، گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.تابش در نهایت تاکید کرد: از وزارت اقتصاد خواسته شده از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده‌اند، در حکم اختفا و احتکار خواهد بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶:۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: