رشد ذخایر نفت چین متوقف شد

 رشد ذخایر نفت چین متوقف شد
با افزایش تولید پالایشگاههای نفت چین پس از بهبود اقتصادی دوران پساکرونا، رشد ذخایر نفت این کشور که بزرگترین خریدار جهان است، متوقف شد.

با افزایش تولید پالایشگاههای نفت چین پس از بهبود اقتصادی دوران پساکرونا، رشد ذخایر نفت این کشور که بزرگترین خریدار جهان است، متوقف شد.

 به گفته تحلیلگران و بر اساس اطلاعات ماهواره ای، ذخایر نفت چین که به رکورد بالایی صعود کرده بود، در هفته های اخیر تحت تاثیر افزایش فعالیت پالایشگاهها برای تامین تقاضای رو به رشد اقتصاد این کشور که از قرنطینه خارج شده، توقف رشد داشته است.

به گفته تحلیلگران بانک مورگان استنلی، کاهش سطح ذخایر نفت چین ممکن است نشانه اولیه از آغاز روند متعادل شدن عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت پس از سقوط کم سابقه تقاضا باشد. ذخایر نفت این کشور در حالی کاهش پیدا کرده که آمار گمرکی نشان می دهد واردات نفت چین در آوریل نسبت به مارس افزایش داشته است.

با رشد ترافیک در شهرهای چین پس از قرنطینه ای که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شده بود، پالایشگاهها به برداشت نفت از ذخایر برای تولید بنزین و دیزل مبادرت کرده اند، در حالی که ترافیک خودروها در سایر نقاط جهان همچنان تحت تاثیر قرنطینه اندک مانده، ساعات شلوغی از پکن تا شنزن در پایان ماه گذشته ازدحام بیشتری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ داشت.

در این بین آمار بلومبرگ نیوفاینانس انرژی نشان داد که به دلیل ترس مردم از حضور در مکانهای شلوغ و ترجیح به استفاده از خودروهای شخصی، استفاده از مترو در پکن پایین ۵۰ درصد سطح پیش از شیوع کرونا و در شانگهای حدود ۳۰ درصد کمتر بود.

پالایشگاههای مستقل در شاندونگ واقع در شمال شرقی چین در بالاترین نرخ فعالیت می کنند و شرکت دولتی پتروچاینا اعلام کرده که تولید سوخت را که در سه ماهه اول کاهش داشت، افزایش می دهد.

چین در آوریل حدود ۹.۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۱.۷ درصد در مقایسه با مارس رشد داشت اما در مقایسه با میانگین واردات ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ کمتر بود. انجمن بندر چین هفته گذشته در بیانیه ای پیش بینی کرد که میزان واردات نفت و فرآورده های نفتی در ماه مه احتمالا افزایش پیدا می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برخلاف دولت آمریکا که آمار ذخایر نفت خود را به صورت هفتگی منتشر می کند، چین آماری در این زمینه ارایه نمی دهد و تحلیلگران با استفاده از فرمولهای پیچیده یا اطلاعات ماهواره ای به برآورد سطح ذخایر این کشور می پردازند.

منبع خبر: ایسنا
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸:۴۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد