نقش وزیر پیشین وزارت صمت در آشفتگی بازار خودرو

 به اعتقاد یکی از کارشناسان خودرو، در نابسامانی‌ها و مشکلات اخیر بازار خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر آن بسیار خود را بی‌اطلاع نشان می‌دادند؛ بالطبع این بی‌اطلاعی، عدم‌مدیریت هم به‌دنبال خود داشت.
به اعتقاد یکی از کارشناسان خودرو، در نابسامانی‌ها و مشکلات اخیر بازار خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر آن بسیار خود را بی‌اطلاع نشان می‌دادند؛ بالطبع این بی‌اطلاعی، عدم‌مدیریت هم به‌دنبال خود داشت.

 به اعتقاد یکی از کارشناسان خودرو، در نابسامانی‌ها و مشکلات اخیر بازار خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر آن بسیار خود را بی‌اطلاع نشان می‌دادند؛ بالطبع این بی‌اطلاعی، عدم‌مدیریت هم به‌دنبال خود داشت.

ابوالفضل خلخالی، عضو هیات علمی گروه مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت، در رابطه با اتفاقات اخیر در بازار خودرو و برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ارتباط این دو اظهار کرد: وزارت صمت در سیاست‌گذاری‌های کلی بسیار تاثیرگذار بوده است، اما مشکل اصلی از جایی آغاز شد که خودروسازان در بحث عرضه دچار مشکل شدند و نتوانستند متناسب با تقاضا، عرضه داشته باشند. بازار خودرو در اوایل سال گذشته به شدت با کاهش عرضه روبه‌رو بود و سپس در نیمه دوم سال توانست تیراژ تولید و عرضه را افزایش دهد.  وی افزود: چنانچه وزارت صمت زودتر برای این صنعت و بازار آن فکری می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در شرایط تحریمی در عرضه خودرو به مشکل بر نخوریم، شاید این آشفتگی در بازار و مشکلات به وجود نمی‌آمد. علاوه‌بر این وزارت صمت در اتفاقات اخیر بسیار خود را بی‌اطلاع نشان می‌داد که این بی‌اطلاعی همراه خود عدم‌مدیریت را هم به همراه داشت. در حقیقت صنعت خودرو و بازار آن  «رها‌شده» دیده می‌شد.

به اعتقاد این کارشناس خودرو، به صورت کلی به نظر می‌آمد که این وزارتخانه و وزیر آن چندان کارآمد عمل نکرده؛ در‌صورتی‌که می‌توانستند در مدیریت این موضوعات بهتر تصمیم‌گیری و عمل کنند. البته ازسوی دیگر این «عزل» شاید جنبه‌های دیگری هم داشته باشد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۳:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: