کاهش ترافیک پایتخت در اولین روز اجرای طرح جدید

 رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک از کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران به دنبال از سرگیری اجرای طرح ترافیک خبر داد. سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: با بررسی میزان تردد و پایش دوربین‌های هوشمند مستقر در سطح شهر مشخص شد طی اولین روز اجرای طرح ترافیک کرونایی در شنبه هفته جاری، بیش از ۵۰ درصد از بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر کاسته شد. به این ترتیب در اولین روز اجرای طرح ترافیک، معابر ۵۰ درصد خلوت تر از روز مشابه در هفته گذشته بوده‌اند.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک از کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران به دنبال از سرگیری اجرای طرح ترافیک خبر داد. سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: با بررسی میزان تردد و پایش دوربین‌های هوشمند مستقر در سطح شهر مشخص شد طی اولین روز اجرای طرح ترافیک کرونایی در شنبه هفته جاری، بیش از ۵۰ درصد از بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر کاسته شد. به این ترتیب در اولین روز اجرای طرح ترافیک، معابر ۵۰ درصد خلوت تر از روز مشابه در هفته گذشته بوده‌اند.

 رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک از کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران به دنبال از سرگیری اجرای طرح ترافیک خبر داد. سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: با بررسی میزان تردد و پایش دوربین‌های هوشمند مستقر در سطح شهر مشخص شد طی اولین روز اجرای طرح ترافیک کرونایی در شنبه هفته جاری، بیش از ۵۰ درصد از بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر کاسته شد. به این ترتیب در اولین روز اجرای طرح ترافیک، معابر ۵۰ درصد خلوت تر از روز مشابه در هفته گذشته بوده‌اند.

وی افزود: کاهش ترافیک به محدوده مرکزی شهر محدود نشد چرا که اجرای ترافیک ۳۰ درصد کاهش تردد و خلوتی را در سایر معابر شهری از جمله معابر بزرگراهی و خارج از محدوده طرح نیز به دنبال داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظر پلیس درباره ادامه اجرای طرح ترافیک، گفت: تحلیل وضعیت ترافیک پایتخت بعد از اجرای طرح ترافیک، نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد و باید یکی دو روز دیگر نیز وضعیت و آمار ترددها بررسی شود. اما مسلم است که مسوولان با توجه به وضعیت ترافیک، میزان افزایش بار سفر به سیستم حمل و نقل عمومی، شرایط شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه تصمیم مشخص و روشنی را اتخاذ خواهند کرد. رازقی خاطرنشان کرد: برابر الگوی ترافیکی که در دست داریم، معمولا در اردیبهشت و خرداد با توجه به آنکه در فصل امتحانات مدارس هستیم، همواره بار ترافیکی زودتر تخلیه می‌شد و غروب‌ها ترافیک سنگین سریع‌تر به اتمام می‌رسید؛ چراکه خانواده‌ها سفرهای تفریحی و خریدها و گشت و گذارهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدودتر می‌کردند؛ چون به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شدیم و دغدغه امتحانات فرزندانشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سر داشتند؛ بر این اساس در این ایام در سال‌های گذشته وضعیت ترافیکی نسبتا قابل قبولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد بودیم. وی ادامه داد: اما امسال برعکس آن وضعیت ترافیکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشاهده کردیم. از ساعت 6 صبح بزرگراه‌هایی همچون نواب از جنوب به شمال، بزرگراه امام علی(ع) از جنوب به شمال، بزرگراه‌های شهید همت و حکیم در بخش غربی در مسیر غرب به شرق، بزرگراه شهید لشکری غرب به شرق، جنوب به شمال بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه بسیج و آزادگان در هر دو مسیر دارای ترافیک سنگین بودند و این ترافیک بعد از ساعت 7 صبح به محورهای مرکزی شهر همچون خیابان آزادی، انقلاب و کارگر کشیده شده و سنگینی بار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رفته رفته در جای جای شهر مشاهده می‌کردیم به نحوی که تقریبا محورهای مرکزی شهر تا ساعت 9 صبح اشباع می‌شد.  به گفته رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در طول محورهای منطقه 11 و 12 که حدودا 40 کیلومتر مربع است، صف خودروها به 40 کیلومتر می‌رسید. همچنین در محدوده‌های مناطق 6 و 7 همچون خیابان جانبازان، انقلاب، دماوند، آزادی، ‌ادامه خیابان‌های کارگر و ولیعصر در منطقه 6 ترافیک در ساعت ۸ تا ۹ صبح به اوج خود می‌رسید که این باعث می‌شد محورهای بزرگراهی نیز بار ترافیک سنگین خود داشته باشند و دیگر مثل روال سابق نبود که در ساعت ۹ بار ترافیک تخلیه می‌شد.

وی افزود: حتی می‌توان گفت اوج ترافیک در محورهای مرکزی پایتخت در بازه زمانی 10 تا 11 صبح رخ می‌داد و این وضعیت در محورهای بزرگراهی نیز وجود داشت و طول صف خودروها در برخی ساعت‌ها 180 تا 190 کیلومتر بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴:۲ بعد از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: