ورود ۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه

ورود ۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شد، اما در سه ماه امسال حجم نقدینگی، بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

حسن قالیباف اصل در نخستین نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: در ده سال گذشته سه ماموریت مهم به بازار سرمایه سپرده شده است که می‌توان به واگذاری‌ها اشاره کرد و براساس امار عمده واگذاری‌ها در بازار سرمایه صورت گرفت و عمق بازار سرمایه افزایش پیدا کرد و سرمایه گذاران زیادی در بازار حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: ازاد سازی سهام عدالت بعد از ۱۵ سال باعث افتخار بازار سرمایه است، از ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزار مشمول سهام عدالت، ۱۸ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و ۷۰۰ هزار نفر اقدام به واگذاری ۳۰ درصد سهام خود کردند.
وی بیان کرد: با توجه به نگرانی درباره سیستم‌های فنی و معاملاتی، اما ازاد سازی سهام عدالت به خوبی صورت گرفت.
وی افزود: سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به تدریج در بازار بورس پذیرفته می‌شود و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند، سهامدار این شرکت‌ها می‌شوند.
وی بیان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی با افزایش سرمایه، سهام خود را در اختیار سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: بازار سرمایه درتامین مالی تولید و بنگاه‌های اقتصادی نقش پررنگی دارد و این امر جز برنامه‌های اصلی بورس خواهد بود.
قالیباف اصل بیان کرد: ارزش معاملات در سال (۹۸) ۸۳۰ هزار میلیارد تومان بود که در سه ماه امسال به ۸۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: تعداد کد‌های صادره در سال گذشته ۸۲۰ هزار بود که در سه ماه امسال به یک میلیون و ۶۰۰ هزار کد رسیده است.
وی گفت: در سال گذشته ۲میلیون و ۹۵۹ هزار نفر در سجام ثبت نام کردند و یک میلیون و ۷۵۰ احراز هویت کردند که در سه ماه امسال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سجام ثبت نام و ۶ میلیون نفر احراز هویت شدند.
قالیباف گفت: نقدینگی یک فرصت است تا بازار عمق پیدا کند و هم تامین مالی برای بنگاه اقتصادی یک فرصت است.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۶:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد