راه اندازی آزمایشی سامانه معاملات ایرانی

راه اندازی آزمایشی سامانه معاملات ایرانی
رئیس دانشگاه تهران گفت: سامانه معاملات بورسی که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده، مراحل نهایی را می‌گذراند و به زودی زیر تست عملیاتی می‌رود.

به نقل از خبرگزاری فارس، محمود نیلی احمد آبادی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد ملی فناوری و دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که سامانه ایرانی معاملات بورس که قرار است توسط دانشگاه تهران طراحی شود، در چه مرحله‌ای است گفت: آخرین خبری که دارم این است که این سامانه معاملات به زودی تست و آزمایش می‌شود و عملیات آزمایشی آن شروع می‌شود.

وی افزود: حدود دو سال است که کار طراحی سامانه انجام می‌شود و عن‌قریب آزمایش عملیاتی آن نیز شروع می شود.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: این سامامه صد درصد ایرانی خواهد بود و این اتفاق بسیار بزرگی است که هم دانش و هم اطلاعات آن در داخل ایران باقی خواهد ماند، بنابراین هم رازداری و هم دانش فنی سامانه معاملات بورسی متعلق به ایران خواهد بود و بسیار اقدام مهمی است و ما از سازمان بورس اوراق بهادار هم به خاطر پشتیبانی‌اش از طراحی این سامانه تشکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تعداد معاملاتی که سامانه ایرانی  قادر به انجام آن است ، گفت:   اطلاعات تکنیکی را نمی‌دانم، اما سامانه طوری طراحی شده است که به خوبی با سامانه‌های بین المللی بورس رقابت می‌کند و تمام نیازهای سازمان بورس را تأمین می‌کند.

منبع خبر: سنا
  ۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰:۱۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد