معاملات «دارا یکم» در بورس شروع شد/هر یونیت به ۲۵ هزار تومان رسید

معاملات «دارا یکم» در بورس شروع شد/هر یونیت به ۲۵ هزار تومان رسید
معاملات صندوق واسطه گری یکم که پذیره نویسی آن به قیمت هر یونیت، ۱۰ هزار تومان در اردیبهشت ماه انجام شد، از امروز در بورس آغاز شد و با قیمت ۲۵ هزار تومان در حال معامله است.

بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز شنبه ۷ تیر ماه با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران خبر داده بود که این نماد معاملاتی از ساعت ۱۱ امروز وارد چرخه معاملات شد.

پذیره نویسی یونیت‌های سرمایه گذاری این صندوق واسطه‌گری در اردیبهشت ماه امسال به ارزش هر یونیت، ۱۰ هزار تومان و تا سقف ۲ میلیون تومان با هر کد ملی در اردیبهشت ماه انجام شد که در آن زمان، داشتن کد بورسی برای پذیره نویسی الزامی نبود.

اما بورس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی اشخاص دارنده واحدهای صندوق واسطه‌گری یکم، برای انجام معاملات ثانویه باید با طی فرایندهای مربوطه، اقدام به اخذ کد بورسی کنند و سرمایه‌گذاران در صورت عدم مشاهده واحدهای صندوق مذکور در پرتفوی خود نزد کارگزاری، باید درخواست تغییر کارگزار ناظر را به کارگزار خود اعلام کنند.

در دقایق سپری شده از ابتدای معاملات این واحدهای سرمایه گذاری با نماد دارا یکم، بیش از ۳۵۰ فقره معامله خرید انجام شده و حدود ۶۰ هزار واحد (یونیت) نیز خریداری شده است.

همچنین ۳۰۰ هزار معامله فروش انجام شده و ۱۰۰ هزار یونیت به فروش رفته است.

دامنه قیمت خرید و فروش این یونیت‌ها بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان در نوسان است. این در حالی است که خریداران در هنگام پذیره نویسی، آن را ۱۰ هزار تومان خریداری کرده بودند که نشان دهنده سود ۲۵۰ درصدی این نماد معاملاتی در نخستین روز بورسی شدن صندوق واسطه‌گری یکم است.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۷:۱۸:۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد