توضیح کارگزاری مفید درخصوص مشکل موقتی برخی کاربران

 روز شنبه ۵ مرداد برخی کاربران کارگزاری مفید متاسفانه با مشکل موقتی درخصوص نمایش مانده حساب خود مواجه شدند که روابط عمومی این مجموعه به این وسیله از این دسته از کاربران پوزش می‌طلبد. در عین حال لازم است درخصوص علت، جزئیات و ابعاد این مشکل موقت مواردی برای تنویر افکار عمومی طرح شود.
 روز شنبه ۵ مرداد برخی کاربران کارگزاری مفید متاسفانه با مشکل موقتی درخصوص نمایش مانده حساب خود مواجه شدند که روابط عمومی این مجموعه به این وسیله از این دسته از کاربران پوزش می‌طلبد. در عین حال لازم است درخصوص علت، جزئیات و ابعاد این مشکل موقت مواردی برای تنویر افکار عمومی طرح شود.

 روز شنبه ۵ مرداد برخی کاربران کارگزاری مفید متاسفانه با مشکل موقتی درخصوص نمایش مانده حساب خود مواجه شدند که روابط عمومی این مجموعه به این وسیله از این دسته از کاربران پوزش می‌طلبد. در عین حال لازم است درخصوص علت، جزئیات و ابعاد این مشکل موقت مواردی برای تنویر افکار عمومی طرح شود.

با توجه به اقبال چند میلیونی کاربران بازار سرمایه به بهره‌گیری از سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید، بدیهی است این کارگزاری بهبود و توسعه سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود را طی ماه‌های گذشته سرلوحه کار خود قرار داده که اگر این نبود ظرفیت سامانه‌های معاملاتی این کارگزاری از پشتیبانی چند صد هزار کاربر در روز به چند میلیون کاربر ارتقا پیدا نمی‌کرد. ولی گاه در مسیر توسعه به‌رغم احتیاط‌های لازم، اشتباهاتی رخ می‌دهد که موجب نارضایتی برخی کاربران می‌شود و مورد دیروز در این دسته قرار می‌گیرد. در طول تعطیلات آخر هفته گذشته، تیم فنی کارگزاری مفید در حال عملیاتی کردن سیستم بانک اطلاعاتی جدیدی برای کاربران کارگزاری بود که با این سیستم جدید، ظرفیت پردازش اطلاعات کاربران ارتقای قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کرد ولی متاسفانه با شروع ساعت معاملات بازار در روز شنبه خطای غیر قابل پیش بینی رخ داد و مانده حساب کاربران مغایر با واقعیت نمایش داده شد.

 با رخ دادن این خطا عملیات زیر به سرعت انجام پذیرفت:

۱- عملیات ارتقای سیستم جدید متوقف و بانک اطلاعاتی قبلی به مدار بازگردانده شد.

۲- مشکل به‌وجود آمده در منفی شدن حساب کاربران در کمتر از یک ساعت برطرف شد و مبالغی که منفی نشان داده می‌شد، بازیابی و اصلاح شد.

۳- برای اینکه معامله‌گران فرصت معامله در آن روز را از دست ندهند، بدون آنکه وسواسی در محاسبه‌ها صورت پذیرد، قدرت خرید کاربران از محل منابع شرکت به مبالغی حتی بیش از مانده حساب مشتریان افزایش یافت تا به دلیل جزئیات حسابداری، فرصت معامله‌گری این کاربران در همان روز دچار خدشه نشود.

۴- در زمان بروز مساله، اطلاع رسانی فوری از طریق کانال‌های رسمی ارتباط با مشتریان، در دستور کار قرار داشت. در دو اطلاعیه، ابتدا تلاش برای حل مساله اطلاع رسانی شد و سپس در اطلاعیه دوم، بازگشت به شرایط عادی به اطلاع رسید که فاصله این دو اطلاعیه خود مستندی است که نشان از سرعت عمل در پاسخ و حل این مشکل دارد.

تعداد کاربرانی که دچار این مساله شده‌اند کمتر از ۲۰ درصد کل کاربران کارگزاری مفید است ولی به دلیل اینکه تعداد مذکور در مقیاس چند ۱۰هزار نفری هستند، مشکل انعکاسی بزرگ تر از واقع یافت. البته کارگزاری مفید درخصوص مشکلاتی که برای تک تک کاربران ایجاد شده خود را مسوول می‌داند و به همین دلیل در کمتر از یک ساعت ضمن حل مشکل، این دسته از کاربران خود را به چرخه معاملات بازار در همان روز بازگرداند که فرصت معاملات ایشان از دست نرود. ضمنا سایت رسمی و صفحه کارگزاری مفید در شبکه‌های اجتماعی، مراجع رسمی اطلاع رسانی این کارگزاری تلقی می‌شوند و همگی پاسخگوی سوالات کاربران هستند بنابراین هرگونه اطلاع‌رسانی یا گمانه‌زنی خارج از کانال‌های رسمی کارگزاری مفید غیرقابل استناد تلقی می‌شود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۱:۱۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: