حضور29 شرکت هزار‌ میلیاردی در بورس تهران

حضور29 شرکت هزار‌ میلیاردی در بورس تهران
همزمان با رشد شاخص‌های بورس تهران و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها، تعدادشرکت‌هایی که ارزش بازار آنها بیش از هزار میلیارد تومان است افزایش پیدا کرده و به 29 شرکت رسیده است.
همزمان با رشد شاخص‌های بورس تهران و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها، تعدادشرکت‌هایی که ارزش بازار آنها بیش از هزار میلیارد تومان است افزایش پیدا کرده و به 29 شرکت رسیده است.
جدیدترین آمار منتشر شده از تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که با رکوردشکنی‌های پی در پی شاخص بورس تهران و بالارفتن قیمت سهام شرکت‌ها تعداد شرکت‌های میلیاردی بورس افزایش یافته و به 29 شرکت در مرداد ماه رسیده است.
به این ترتیب با آغاز رونق بورس تهران از ابتدای سال تاکنون و رشد بیش از 18 هزار واحدی دماسنج بازار سرمایه و نیز افزایش بازدهی بورس تهران تا سطح 48 درصد، ارزش بازار شرکت‌های بورسی نیز افزایش پیدا کرده است به طوری که از ابتدای سال تاکنون شرکت‌هایی که ارزشی بیش از هزار میلیارد تومان دارند به 29 شرکت رسیده است.
بر این اساس، تازه‌ترین رتبه ‌بندی شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که شرکت مخابرات عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورسی را از ملی مس پس گرفت و این شرکت اصل چهل و چهاری که از ابتدای ورود خود عنوان بزرگ ترین شرکت بورسی را در اختیار داشت با رشد قیمت سهام خود توانست ارزشی معادل 11 هزار و 968 میلیارد تومان پیدا کرده و در صدر جدول قرار بگیرد.
بعد از مخابرات شرکت ملی مس عنوان دومین شرکت بزرگ بورسی را از آن خود کرد و به دلیل فراز و نشیب قیمت سهام، ارزشی معادل 11 هزار و 102 میلیارد تومان کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.
آمار شرکت بورس نشان می دهد که پس از مخابرات و ملی مس، شرکت تازه وارد نفت و گاز تامین توانسته عنوان سومین شرکت بورس را از فولاد مبارکه گرفته و به نام خود کند؛ به این ترتیب این شرکت بزرگ بورسی با ارزشی معادل 10 هزار و 895 میلیارد تومان در جایگاه سوم این جدول ایستاده است.
بر اساس این آمار و در غیاب شرکت‌های مهمی همچون هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه تبریز، دوقلوهای سنگ آهنی یعنی گل گهر و چادرملو از دیگر شرکت‌هایی هستند که به ترتیب ارزشی معادل 9 هزار و 774 میلیارد تومان و هشت هزار و 432 میلیارد تومان کسب کرده و در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.
سرمایه‌گذاری غدیر با هشت هزار و 326 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری امید با شش هزار و 637 میلیارد تومان، پتروشیمی پردیس با پنج هزار و 800 میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با پنج هزار و 493 میلیارد تومان و مپنا با چهار هزار و 785 میلیارد تومان رتبه‌های پنجم تا دهم را کسب کردند.
توسعه معادن و فلزات، بانک صادرات، حق تقدم ملی مس، بانک پارسیان، بانک تجارت، فولاد خراسان، صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی شیراز و بانک کارآفرین شرکت‌هایی هستند که رتبه‌های بعدی را از لحاظ بیشترین ارزش بازار کسب کردند.
این در حالی است که شرکت‌های صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ارزشی معادل هزار و 614 میلیارد تومان، ایران خودرو با هزار و 558 میلیارد تومان، خدمات انفورماتیک با هزار و 517 میلیارد تومان، صنعتی بهشهر با هزار و 470 میلیارد تومان، سیمان فارس و خوزستان با هزار و 464 میلیارد تومان، سایپا با هزار و 381 میلیارد تومان، توسعه صنایع بهشهر با هزار و 313 میلیارد تومان، حفاری شمال با هزار و 279 میلیارد تومان، کشتیرانی با هزار و 278 میلیارد تومان و بانک سینا با هزار و 149 میلیارد تومان 29 شرکتی هستند که بیشترین ارزش بازار را در اختیار دارند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۸:۶:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد