قفل معاملات در بازار خودرو

تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی به قدری افزایش یافته که بازدیدهای میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد معامله خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها صرفا روی کاغذ اعلام می‌شوند.
تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی به قدری افزایش یافته که بازدیدهای میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد معامله خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها صرفا روی کاغذ اعلام می‌شوند.

تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی به قدری افزایش یافته که بازدیدهای میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد معامله خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها صرفا روی کاغذ اعلام می‌شوند.

این روزها فاصله قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه به قدری افزایش یافته که وقتی خودروساز خبر از قرعه‌کشی می‌دهد، میلیون‌ها متقاضی برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند؛ نگاهی به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در قرعه‌کشی اخیر ایران‌خودرو نشان می‌دهد که طی ۳ روز سه میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌اند. این حجم از تقاضا، البته همگی مصرفی نیست و بخش عمده‌ای از آن، تقاضای سرمایه‌ای است، زیرا اختلاف فاحش قیمت بین کارخانه و بازار آزاد، خرید از کارخانه را به راهی جذاب برای حفظ ارزش پول شهروندان تبدیل کرده است. اما قیمت خودرو در حالی در وب‌سایت‌ها و فضای مجازی به‌صورت افسارگسیخته در حال افزایش است که بازدیدهای میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد، معاملات خاصی در بازار انجام نمی‌شود. آن‌طور که فروشندگان خودرو می‌گویند، صرفا افرادی که نیاز فوری به خودرو دارند، اقدام به خرید می‌کنند. به گفته فعالان بازار خودرو، این بازار از چندی قبل قفل شده و تعداد معاملات بسیار کاهش یافته است، به شکلی که مردم بیشتر به دنبال شنیدن آخرین قیمت‌ها هستند. چندی پیش نیز سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در این مورد گفته بود که در حال حاضر بازار خودرو شرایط طبیعی ندارد و اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست. وی یادآوری کرده بود که قیمت خودروهای داخلی فقط در فضای مجازی داغ است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: