برگزاری انتخابات مجامع شرکتهای استانی سهام عدالت ۲۰ اسفند

برگزاری انتخابات مجامع شرکتهای استانی سهام عدالت ۲۰ اسفند
معاون وزیر اقتصاد گفت:انتخابات مجامع شرکتهای استانی سهام عدالت ۲۰ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

علی عسگری، معاون منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در نشست خبری تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت با بیان اینکه انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت در ۲۰ اسفند برگزار می‌شود، گفت: افرادی که تمایل به کاندیداتوری دارند باید به سامانه سازمان بورس مراجعه کرده و فرم‌های لازمه را تکمیل کنند. سازمان بورس این افراد را بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی بررسی می‌کند و اگر شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند برای عضویت در هیأت مدیره کاندیدا شوند. شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در رتبه شرکت‌های بزرگ بورسی هستند و اگر اعضای هیأت مدیره کاردان و کارآفرین باشند می‌توانند از این سهام در جهت توسعه این شرکت‌ها اقدامات مؤثری انجام دهند. سهام این شرکت‌ها از پتروشیمی‌ها، نفتی‌ها، پالایشی‌ها، فولادی‌ها و بسیاری از شرکت‌های معتبر است.

عسگری گفت: سهامداران عدالت استانی برای شرکت در انتخابات اعضای هیأت مدیره حتماً باید در سایت سجام ثبت نام کنند، در سه استان کرمان، فارس و یزد ۶۵ تا ۷۳ درصد سهامداران در سجام ثبت نام کردند، در ۱۰ استان بین ۶۰ تا ۷۳ درصد در سجام ثبت نام کردند، در ۱۲ استان بین ۵۰ تا ۶۵ درصد و در ۱۸ استان بین ۳۲ تا ۵۰ درصد سهامداران سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و تا این لحظه هزار و ۸۰ نفر اعلام آمادگی برای کاندیداتوری کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت اقتصاد چه برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت دارد، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی کشور دولت تصمیمی برای ورود به بحث جاماندگان سهام عدالت ندارد چرا که سهمی از شرکت‌ها برای دولت نمانده است تا بخواهد آن را توزیع کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد تصریح کرد: برای هر استان متناسب با آورده آنها صندوق بازارگردانی ایجاد خواهد شد تا کار فروش روان تر شود.

تکلیف کسانی که برگه دارند اما سهامدار نیستند، چیست؟

حسن علی قنبری، رئیس سازمان خصوصی سازی هم در این نشست گفت: متولی سهام عدالت وزارت اقتصاد است و سازمان خصوصی سازی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی این وزارتخانه بخش‌هایی از وظایف را عهده دار است. در سه سال گذشته توانستیم سامانه‌ای را تحت عنوان اعلام صورت حساب به اطلاع مردم برسانیم. سه مرحله سود شرکت‌های سهام عدالت نیز توسط سازمان دریافت و برای بیش از ۴۱ میلیون نفر مشمول سهام عدالت واریز شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای با وجود اینکه برگه سهام عدالت را در اختیار دارند اما سهامدار نیستند، گفت: در مقطعی اعلام شد سهامداران عدالت باید ثبت نام کرده و مدارک شأن را تقدیم کنند اما تعدادی که حدود یک و نیم تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند این اقدام را نکردند و در سامانه ثبت نام نکردند، به همین دلیل در حال حاضر این اختلاف به وجود آمده و سهامدار شناخته نمی‌شوند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۲:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد