رشد 21 هزار و 626 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار 14.5 هزار میلیارد تومان شد

رشد 21 هزار و 626 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار 14.5 هزار میلیارد تومان شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 21 هزار و 626 واحد روبرو شد.

بورس اوراق بهادار تهران از 3 روز قبل روند رو به رشد را آغاز کرده و امروز هم شاخص کل مرتب در حال افزایش بود، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 21 هزار و 626 واحد به رقم یک میلیون و 214 هزار و 370 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 2972 واحد به رقم 423 هزار و 65 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 829 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز بیش از 8.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 9765 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 4845 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات به بیش از 14 هزار و 610 میلیارد تومان رسید.
امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند که حکایت از رشد همه شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی 1.8 درصد رشد کرد. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن 71 صدم درصد رشد کردند.
شاخص آزاد شناور 1.5 درصد، شاخص بازار اول بورس 2.5 درصد، رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود،‌ فقط 95 صدم درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند. نمادهای پرتراکنش شامل فنرسازی زر، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، کاشی الوند، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بودند.
امروز در فرابورس ایران هم شاخص رو به رشد بوده و با افزایش 85 واحد به رقم 117 هزار و 539 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 201 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله گران بیش از 2.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 557 هزار نوبت معامله و به ارزش 4845 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، هلدینگ معدنی خاورمیانه و آریاساسول بیشتری اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.
نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل سپیدار سیستم آسیا، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، زغال سنگ پروده طبس، برق و انرژی پیوند گستر پارس و توسعه و عمران استان کرمان بودند.
به گزارش فارس، به گفته وزیر اقتصاد سرمایه‌گذاری در بورس مستلزم دقت، مطالعه، تحلیل و تحقیق و مشاوره از افراد امین و کاردان است و حتماً از محل پس‌انداز و در یک چشم انداز 6 ماهه تا یک ساله باید صورت گیرد تا دچار زیان نشویم و همچنین رفتار در بازار سرمایه باید به دور از هیجان و عدم پیروزی از کانال‌های سیگنال‌فروش و جلوگیری از نوسان گیری است و کسانی که در بورس با برنامه و تحلیل وارد شوند مطمئنا سود مناسبی هم دریافت خواهند کرد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۸:۲۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد