مدیران قبل از ماسک در تسلا

ایلان ماسک در حقیقت چهارمین مدیر‌عامل این شرکت است که از سال ۲۰۰۸ سکان هدایت آن را برعهده گرفت.به گزارش سایپانیوز، هرچند که امروزه همه تسلا را متعلق به ایلان ماسک می‌دانند اما او بنیان‌گذار این شرکت نبود و آن را راه‌اندازی نکرد اما طی سال‌های گذشته به‌تدریج به بزرگ‌ترین سهامدار آن تبدیل شد.
ایلان ماسک در حقیقت چهارمین مدیر‌عامل این شرکت است که از سال ۲۰۰۸ سکان هدایت آن را برعهده گرفت.به گزارش سایپانیوز، هرچند که امروزه همه تسلا را متعلق به ایلان ماسک می‌دانند اما او بنیان‌گذار این شرکت نبود و آن را راه‌اندازی نکرد اما طی سال‌های گذشته به‌تدریج به بزرگ‌ترین سهامدار آن تبدیل شد.

ایلان ماسک در حقیقت چهارمین مدیر‌عامل این شرکت است که از سال ۲۰۰۸ سکان هدایت آن را برعهده گرفت.به گزارش سایپانیوز، هرچند که امروزه همه تسلا را متعلق به ایلان ماسک می‌دانند اما او بنیان‌گذار این شرکت نبود و آن را راه‌اندازی نکرد اما طی سال‌های گذشته به‌تدریج به بزرگ‌ترین سهامدار آن تبدیل شد. ماسک در همان سال‌های ابتدایی سرمایه‌گذاری در آن را آغاز کرد و بر رشد آن نظارت داشت.
 در چند سال گذشته این خودروسازی به اهتمام وی دچار دگردیسی شد و از تولید برای بازار خاص به تولید‌انبوه روی آورد. ولی واقعیت این است که ایلان ماسک -که اکنون یکی از ثروتمندترین مردان روی کره‌زمین است- چهارمین مدیر‌عامل تسلا بود که هدایت این خودروسازی را از اکتبر سال ۲۰۰۸ برعهده گرفت. خالقان و بنیان‌گذاران تسلا مارتین ابرهارد Martin Eberhard و مارک تارپنینگ Marc Tarpenning بودند که اولین تسلای رودستر را تولید کردند.  بنیان‌گذاران تسلا اولین‌بار ماسک را در بین اعضای جامعه مریخ Mars Society ملاقات کردند که نشان می‌داد ایلان ماسک هم عاشق اکتشاف‌های فضایی است. در آن زمان شاید نقشه‌ ایجاد «اسپیس‌ایکس»  و تولید موشک‌هایی که بتوانند چندین‌بار مورد استفاده قرار بگیرند هنوز در ذهن ماسک شکل نگرفته بود.  شاید این موضوع غم‌انگیز باشد که ابرهارد با رای هیات‌مدیره کنار گذاشته شد و بعد از سپری‌شدن مراحل شکایت و حکم دادگاه، با اینکه دیگر در تسلا حضور ندارد اما سهامدار آن باقی‌مانده و اصل و ریشه خود را متعلق به تسلا می‌داند و اعتقاد دارد که خودروهای برقی کلید حفاظت از سیاره زمین به‌حساب می‌آیند. ابرهارد که یک مخترع و مهندس برق است در حال‌حاضر اهتمام خود را روی باتری‌های خودروهای برقی گذاشته و می‌خواهد با بهبود فناوری‌های ساخت باتری، قیمت آن را کاهش دهد بدون آنکه از ایمنی، قدرت و کیفیت آن کاسته شود. تارپنینگ می‌گوید هنوز هم گهگاهی با ایلان ماسک صحبت می‌کند، اما واقعیت این است که درست زمانی که کمپانی تسلا در حال توسعه خودروهای سدان مدلs بود از تسلا استعفا داده است. حالا که به گذشته نگاه می‌کند، می‌گوید پشیمان نیست و افسوس نمی‌خورد و می‌گوید: «همه‌چیز از همان ابتدا تا انتها فوق‌العاده بود. روزهای خوب و بد داشت اما چیز خوبی از آب در‌آمد.» تارپنینگ اکنون استاد و راهنمای استارت‌آپ‌هایی است که روی نسل جدید فناوری‌ها با رویکرد محافظت از محیط‌زیست کار می‌کنند، خود وی نیز به عنوان سرمایه‌گذار همراه با پی‌یر امیدیار از اسپرو ونچرز Spero Ventures در این استارت‌آپ‌ها حضور پیدا می‌کند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۲:۱۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: