افزايش قیمت جهانی طلا

افزايش قیمت جهانی طلا
بهای جهانی طلا در یک هفته گذشته 1.6 درصد صعود کرد و سومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.
بهای جهانی طلا در یک هفته گذشته 1.6 درصد صعود کرد و سومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.
طلا روز جمعه به دنبال انتشار آماری که کاهش شدید فروش خانه‌های جدید در آمریکا را نشان داد و به احتمال تداوم تدابیر محرک پولی بانک مرکزی این کشور تداوم بخشید، حدود دو درصد صعود کرد و به بالاترین سطح در بیش از دو ماه گذشته رسید.
بهای طلا برای تحویل فوری 1.6 درصد افزایش یافت و به 1396 دلار در هر اونس رسید و تا 1398 دلار نیز صعود کرد که بالاترین قیمت از هفتم ژوئن به این سو بود. معاملات طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس آمریکا 25 دلار افزایش یافت و به 1395 دلار در هر اونس رسید. آمارهای مقدماتی رویترز نشان داد حجم معاملات کامکس حدود 20 درصد پایین متوسط 30 روز این بازار بود.
ارزش طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل مطرح شدن احتمال کاهش میزان خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا و خروج سرمایه گذاران از بازار این فلز ارزشمند، 18 درصد کاهش یافته است. میزان طلای صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تا روز جمعه یک تن کاهش یافته و به 1947 تن رسید. ذخایر این صندوق‌ها از ابتدای سال 2013 تاکنون، 26 درصد کمتر شده است.
نقره با کاهش ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، از طلا نیز عملکرد بهتری داشت و با حدود چهار درصد صعود قیمت، به 24.04 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح در سه ماه و نیم گذشته بود. 
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
  ۲ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۷:۴۱:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد