حمایت دلاری از سکه طلا

حمایت دلاری از سکه طلا
در چهارمین روز هفته، سکه امامی نیز توانست خود را به نزدیک مرز ۱۲ میلیون تومانی برساند. روز سه‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی ۱۴۵ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان قرار بگیرد.

تحلیل‌گران فنی باور دارند که بخشی از معامله‌گران در انتظار واکنش دلار به برخی نقاط قیمتی خاص هستند تا پس از آن، موقعیت خرید و فروش خود را تعیین کنند. به عنوان مثال، برخی از تحلیل‌گران فنی اعتقاد دارند تا زمانی که اسکناس آمریکایی پشت خط ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، تقاضای معناداری وارد بازار نخواهد شد. در کنار این، معامله‌گران باور دارند که کاهش قابل توجه قیمت دلار در صورتی اتفاق خواهد افتاد که محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی بازار از دست برود.

افزایش قیمت دلار در شرایطی رخ داد که در بازار سهام بار دیگر شاهد نزول شاخص کل بورس بودیم. به باور معامله‌گران، در صورتی که روند متفاوت قیمت شاخص کل و بازار دلار ادامه پیدا کند، می‌توان گفت که معامله‌گران هر دو بازار انتظارات متفاوتی نسبت به آینده دارند. با این حال، بیشتر فعالان باور دارند که بورس و دلار طی روزهای آتی هم جهت حرکت خواهند کرد. حداقل می‌توان گفت که در صورت ادامه افزایش قیمت دلار، دشوار است که سهم‌های پتروشیمی در موقعیت افزایشی قرار نگیرند.

در چهارمین روز هفته، سکه امامی نیز توانست خود را به نزدیک مرز ۱۲ میلیون تومانی برساند. روز سه‌شنبه فلز گران‌بهای داخلی ۱۴۵ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان قرار بگیرد. رشد قیمت سکه در شرایطی رخ داد که طلا در بازارهای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر افزایش قیمت خاصی نداشت و زیر محدوده هزار و ۸۲۰ دلار نوسان می‌کرد.
در شرایط کاهش جزئی اونس طلا، این دلار بود که به داد سکه رسید و با برگشت به کانال ۲۷ هزار تومانی زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار سکه شد. سکه‌بازان باور دارند که در صورت ادامه رشد دلار، برگشت فلز گران‌بهای داخلی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی دور از ذهن نخواهد بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲:۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد