پیش‌بینی قیمت طلا پس از توافق

 پیش‌بینی قیمت طلا پس از توافق
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با کاهش قیمت طلا و سکه طی روزهای گذشته، تقاضا برای این فلز در بازار افزایش یافته است.

قیمت طلا و سکه پس از اینکه کاهش روز گذشته قیمت دلار تحت تاثیر اخبار مثبت مذاکرات، نزولی شد و سکه امامی وارد کانال ۱۱میلیون تومان شد.
در همین رابطه، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا گفت: طی چند روز گذشته که قیمت طلا کاهشی بود، تقاضا برای طلا و سکه نیز نسبت به گذشته اندکی افزایش یافته است اما نمی‌توان گفت این نوسانات تغییر چندانی در بازار ایجاد کردند.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود با نزدیک شدن به پایان سال، کاهش قیمت طلا و همچنین و اجرای قانون ارزش افزوده، تقاضا نیز تا پایان سال برای طلا در بازار افزایش یابد.
این فعال بازار درباره آینده قیمت طلا در صورت دستیابی به توافق افزود: اگر همه چیز آنطور که انتظار داریم پیش برود و توافق عملی شود، من باز هم فکر نمی‌کنم قیمت هرگرم طلا از محدوده ۹۰۰هزارتومان پایین‌تر بیاید؛ دلیل آن نیز این است که در جهان تقاضا برای طلا بالا رفته و مردم آن را به عنوان یک دارایی مطمئن در نظر می‌گیرند و به سمت آن خواهند رفت.
وی درباره وضعیت حباب سکه امامی که با وجود کاهش قیمت طلا، در محدوده ۵۰۰هزارتومان باقی مانده است، گفت: به دلیل اینکه طی روزهای گذشته تقاضا برای طلا و سکه افزایش یافته، حباب سکه نیز چندان پایین نیامده است.
به این ترتیب و طبق اعلام شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سکه امامی ۱۱میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته اندکی افزایش را نشان می‌دهد. در آخرین ساعات روز شنبه، سکه امامی در قیمت ۱۱میلیون و ۸۴۱هزارتومان معامله می‌شد.
نیم سکه نیز با قیمت ۶میلیون و ۷۳۰هزارتومان معامله می‌شود و ربع سکه نیز ۳میلیون و ۷۳۰هزارتومان تعیین شده است که این دو سکه نیز نسبت به قیمت شنبه خود افزایش داشتند.
آخرین قیمت معامله نیم سکه در روز گذشته، ۶میلیون و ۶۷۰هزارتومان و ربع سکه، ۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان بوده است.
همچنین هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۲۶۵هزارتومان قیمت خورده و هرگرم طلای ۱۸عیار نیز، در قیمت یک میلیون و ۱۷۲هزارتومان خرید و فروش می‌شود.
ربع سکه روز گذشته ۲میلیون و ۲۷۲هزار تومان قیمت خورده بود و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۱۷۰هزارتومان معامله می‌شد.
البته امروز صبح دقایقی سکه امامی به قیمت ۱۱میلیون و ۷۰۰هزارتومان نیز رسید که به دنبال کاهش قیمت دلار تا محدوده ۲۶هزار و ۳۰۰تومان بود اما با افزایش دوباره دلار آزاد، سکه امامی هم افزایش قیمت داشت.
حباب سکه چقدر است؟
در این ساعت از معاملات، سکه امامی، ۵۴۴هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۷۴هزارتومان، ربع سکه، ۸۹۸هزارتومان و یکه یک گرمی نیز ۸۷۰هزارتومان حباب قیمتی دارند.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۳:۲۶:۲۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد