پیش بینی روند بازار سهام در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰

پیش بینی روند بازار سهام در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰
به نظر می رسد معاملات بورس در حالی هفته سوم اسفند را آغاز کند که با شدت عرضه سهام بنگاه‌ها در روزهای پایانی سال ، اما با توجه به برتری قدرت تقاضا بر عرضه در روز کاری قبل، نوسان شاخص های بورس مثبت و محدود باشد.

روند معاملات بورس در این هفته با توجه به تداوم نوسانات مثبت در بازار‌های جهانی و در صورت ادامه دار شدن اخبار مثبت از اتخاذ تصمیمات سیاسی ایران در سطح بین المللی، پیش بینی می‌شود این هفته صنایع متاثر از این وضعیت و اخبار، شرایط مطلوب‌تر و تقاضای به نسبت بهتری را در مقایسه با هفته قبل داشته باشد.
به اعتقاد کارشناسان امروز شنبه ۱۴ اسفند می‌توان شاهد بازاری متعادل و با وضعیت معاملاتی مساعدتر نسبت به چهارشنبه بود. هرچند با توجه به احتیاط معامله‌گران، به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص‌ها خیلی دوام نداشته باشد و با برگشت در نهایت با رشد‌های محدود و مثبت به کار خود پایان دهند.
براین اساس در این شرایط که معامله گران جانب احتیاط را گرفته اند به نظر می‌رسد روند معاملات بورس این هفته با وجود پذیره‌نویسی سهام جدید سرخابی‌ها که از فردا ۱۵ اسفند آغاز و به نقدینگی نیاز دارند امروز در جریان معاملات، عرضه‌ها همراه با تقاضا نیز در بازار فعال باشند.
نکته دیگری که این روز‌ها باید به آن توجه داشت این است که کمسیون تلفیق برای بودجه ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر نگرفته است. یعنی عملا دیگر ارزی به نام ارز ترجیحی و به نرخ ۴۲۰۰ تومان وجود خارجی ندارد و عملا ارز تک نرخی خواهد بود.
البته به گفته رییس کمیته اصلاح بودجه مجلس رقمی در حدود ۵۷۰ همت برای کاهش اثر تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شده، اما اینکه آیا این اثر تورمی قابل کاهش است یا خیر جای سوال است؛ بنابراین در سال آینده گروه‌های ریالی قطعا افزایش نرخ خواهند گرفت گروه‌هایی مثل غذایی ها، زراعتی، دارویی، لاستیک و پلاستیک، اما نکته ابهام برای بازار سرمایه میزان این افزایش نرخ است که آیا می‌تواند حاشیه سود عملیاتی را برای شرکت‌ها حفظ کند یا خیر.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۷:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد