راهنمای خرید النگو طلا - کامل ترین فهرست برای خرید بهتر | زر

راهنمای خرید النگو طلا - کامل ترین فهرست برای خرید بهتر | زر
راهنمای خرید النگو به‌شدت می‌تواند موضوع جالب‌توجهی باشد چون تعدد این اکسسوری زیاد است. زیورآلاتی فاخر و جذاب که همیشه بیشتر از دستبند و انگشتر موردتوجه بوده‌اند.

راهنمای خرید النگو، دوست‌داشتنی لوکس

راهنمای خرید النگو طلا به‌شدت می‌تواند موضوع جالب‌توجهی باشد چون تعدد این اکسسوری زیاد است. زیورآلاتی فاخر و جذاب که همیشه بیشتر از دستبند و انگشتر موردتوجه بوده‌اند. اگر در فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی دقت کرده باشید، خانم‌ها حتماً یک یا دو عدد النگو در دست دارند که دست بر قضا تا به مشکل مالی برخورد می‌کنند با خارج کردن آن از دست و ادای جمله: "من فقط همین و دارم، اینا هم برای تو، ببر بفروش بزن به زخم زندگی‌ات"  آن را از خود جدا کرده و به همسر یا فرزندان خود می‌دهند. این مقاله گشت و گذاری طلایی در میان دنیای متنوع النگوها خواهد بود.

راهنمای خرید النگوی طلا و جواهر زنانه - طلا و جواهر زر

راهنمای خرید النگو طلا

النگوها به‌عنوان یکی از زیورآلات پرکاربرد، لوکس و جذاب هستند و به‌عنوان هدیه، فاخر و دوست‌داشتنی محسوب می‌شوند. زیورآلاتی که باتوجه‌به قالبی بودن و غیرقابل‌انعطاف بودن با طرح‌ها و تنوع‌های بسیار بالایی ارائه می‌شوند. البته خرید طلا و جواهرات خصوصاً النگو به‌نوعی سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود. در حالت کلی النگوها در انواع ظریف، باریک، ضخیم، تک پوش طلا، دستبندی و غیره ارائه می‌شوند که بسته به استایل و سلیقه افراد متفاوت هستند. در ادامه با راهنمای خرید النگو  ما را همراهی کنید.

عکس مدل النگو طلا زرد زنانه زیبا - طلا و جواهر زر

نکات مهم راهنمای خرید النگو

راهنمای خرید النگو طلا قرار است شما را در هنگام خرید این زیورآلات از سردرگمی نجات دهد. اینکه برای چه مکانی و  با چه هدفی قصد خرید النگو دارید و رنگ، سایز و مدل النگو چگونه است، همگی از موارد مهمی هستند که در زمان خرید این اکسسوری باید به آنها دقت کنید. درنظرگرفتن موقعیت زمانی و مکانی نیز به شما کمک می‌کند تا خرید مناسبی داشته باشید. برای مثال اگر شما به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنید به شما مدل‌های ظریف و ساده را پیشنهاد می‌دهیم. برای مثال النگوی طلای زرد یا النگوی طلای سفید، مناسب استفاده روزانه هستند. اما اگر قصد دارید برای مراسم یا مهمانی خاص النگو تهیه کنید دستبند النگویی طلا یا النگوی الماس و النگوی مروارید گزینه‌های بهتری به حساب می‌آیند. مدل‌هایی کلاسیک که زرق‌وبرق فراوانی داشته و حسابی چشمگیر هستند.

مدل النگوی طلای زنانه - طلا و جواهر زر

سایز و اندازه النگوی طلا

در ادامه نکات مهمی که باید در زمان خرید النگوی طلا به آن توجه کنید و ما قصد داریم این نکته را نیز به‌عنوان راهنمای خرید النگو تعیین سایز شده به شما ارائه کنیم باید گفت که سایز النگوی طلا را با دقت انتخاب کنید. اگر مچ دست شما ظریف و یا حتی متوسط است می‌توانید از هر سایز و ضخامت النگویی استفاده کنید. اما اگر مچ دست پهنی دارید به شما توصیه می‌کنیم که از النگو باریک استفاده نکنید. النگوهای پهن برای مچ دست ضخیم مناسب‌تر هستند. همچنین دقت کنید که باتوجه‌به ضخامت مچ دست خود سایز مناسبی از النگو را انتخاب کنید.

سایز النگو طلا زنانه با نگین الماس - طلا و جواهر زر
 

النگو اگر بیش از اندازه تنگ یا گشاد باشد به دست شما آسیب خواهد زد. النگوها همان‌طور که می‌دانید می‌توانند ساده و یا کار شده باشند که در این بین برای مثال النگوی عقیق، النگوی زمرد، النگوی یاقوت و النگوی آمیتیست از جمله النگوهای بسیار پرطرف‌دار در میان بانوان محسوب می‌شوند. نکته جذاب بعد اینکه حتی انتخاب سنگ کار شده بر روی النگو نیز می‌تواند سلیقه‌ای باشد یا باتوجه‌به رنگ پوست شما یا حتی رنگ لباس شما انتخاب شود. مثلا النگوی فیروزه، النگوی زبرجد، النگوی سیترین یا النگوی توپاز همگی به‌خوبی با استایل شما قابل هماهنگی و سِت شدن هستند. راهنمای خرید النگو و برای مثال اگر رنگ پوستی گندمی و گرم باشد، طلای زرد و رزگلد و اگر رنگ پوستی روشن و سفید باشد، طلای سفید برای شما مناسب‌تر است. فراموش نکنید که رنگ پوست خنثی با تمام رنگ‌ها در دنیای زیورآلات همخوانی دارد.

برای اینکه سایز النگو طلا خود را متوجه شوید مقاله راهنمای تعیین سایز النگو را مطالعه کنید.

وزن و انعطاف النگو طلا

همان‌طور که در ابتدای مقاله راهنمای خرید النگو طلا به آن اشاره کردیم النگو را در مدل‌ها و شکل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌کنند، اما در حالت کلی 2 دسته عمده دارد. النگوهای فنری و النگوهای خشک. النگوهای فنری انعطاف‌پذیر هستند و با اعمال کمی فشار شکل آنها تغییر پیدا می‌کند و مجدداً با کمی فشار دیگر به حالت قبل خود برمی‌گردند. این مدل نسبت به النگوهای خشک انعطاف بیشتری داشته و درصد شکنندگی آن بسیار پایین است.

النگوهای خشک کلاسیک هستند و توصیه می‌شود که برای استفاده‌های روزانه آنها را تهیه کنید. ولی اگر استفاده شما از النگو به‌صورت دائم و همیشگی نیست مدل‌های فنری مناسب‌تر هستند. همچنین فراموش نکنید که وزن النگو اهمیت زیادی دارد. وزن رابطه مستقیم با قیمت داشته و بسیار حائز اهمیت است. اگر النگوی شما برای استفاده ممتد و روزانه خریداری می‌شود بهتر است که از یک النگو با وزن مناسب استفاده کنید. النگوی سنگین در طولانی مدت شما را اذیت کرده و به مچ دست شما آسیب می‌رساند. 

جلوگیری از آسیب‌دیدگی و شکستن النگو

یکی از نکات مهمی که باید در راهنمای خرید النگو به آن اشاره کنیم این است که اولین دغدغه خریداران این زیورآلات، شکستن آنها است. خم شدن و شکستن النگو می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. النگو به‌واسطه وارد شدن ضربه یا استفاده طولانی مدت می‌تواند تغییر شکل دهد و گاهان دیده شده که این تغییر شکل ناشی از شکستن النگو است. از جمله دلایلی که موجب شکستن النگو می‌شود فشار زیاد در هنگام خارج کردن آن از دست، ظریف بودن بیش از اندازه النگو، نداشتن استحکام کافی و جنس النگو، سایز نامناسب، همچنین کشیدگی یا وارد شدن ضربه بر اساس فعالیت‌های مختلف و فرسوده شدن در گذر زمان است. در ادامه به‌عنوان راهنمای خرید النگو تک پوش طلا و سایر انواع النگوها، به شما خواهیم گفت که چطور می‌توان از شکستن و آسیب‌دیدگی النگو جلوگیری کرد.

نکات مهم برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی النگو

در قالب راهنمایی خرید النگو باریک طلا و یا نوع پهن آن  باید به شما بگوییم که سعی کنید به‌صورت دائمی از النگوی خود استفاده نکنید و فقط برای مراسم‌ها و دورهمی‌ها آن را بپوشید. استفاده نکردن مدام از زیورآلات عمر آنها را افزایش می‌دهد. همین‌طور از تغییر رنگ و کدر شدن آنها نیز جلوگیری می‌کند. فراموش نکنید که با النگوی خود، کارهای سنگین انجام نداده و در زمان انجام کارهای روزانه آن را از دست خارج کنید. این امر سبب می‌شود تا النگو آسیب ندیده و بر اثر ضربه و فشار تغییر شکل ندهد. همچنین استخر رفتن، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های سنگین بدنی، شستن ظروف و استفاده از مواد شستشوی اسیدی هم می‌تواند باعث آسیب دیدن النگو شود. نکته آخر در راهنمای خرید النگو طلا اینکه سعی کنید در زمان خارج کردن النگو از دست این کار را با احتیاط و به‌آرامی انجام دهید. فشار زیاد برای بدنه النگو خطرناک بوده و باعث تغییر شکل و آسیب‌دیدگی آن می‌شود.

چند نکته النگویی

به‌عنوان راهنمای خرید النگو باید به شما بگوییم که احتمالاً این سؤال در ذهن همه نقش می‌بندد که تعداد النگوها بهتر است و چند عدد باشد؟ نکته مهم اینکه همه چیز به سلیقه و استایل شخصی شما برمی‌گردد. اگر علاقه دارید از تک پوش یا النگوهای پهن استفاده کنید به شما توصیه می‌کنیم که به دلیل بالا بودن ضخامت این نوع النگوها یک عدد را انتخاب کنید و از انتخاب تعداد بالاتر بپرهیزید. اما اگر سلیقه و استایل شخصی شما به النگوهای ظریف نزدیک است، ۳ الی ۶ النگوی ظریف در کنار یکدیگر زیبایی بسیار خاصی دارند. ضمن اینکه دستبندهای النگویی ظرافت و زیبایی بیشتری داشته و در دنیای مدرن امروز جایگاه جذاب‌تری دارند. افرادی که سلیقه خاصی داشته و به عبارتی سخت‌پسند هستند بیشتر از مدل دستبند النگویی طلا استفاده می‌کنند.

دست‌ها در راهنمای خرید النگو مهم هستند؟

اینکه از النگو بیشتر در کدام دست استفاده می‌شود باز هم یک پرسش مهم است که به‌عنوان راهنمای خرید النگو پاسخی مناسب ارائه خواهیم کرد. در درجه اول دست انتخابی شما برای پوشیدن النگو کاملاً به سلیقه شخصی بستگی دارد. فراموش نکنید راحتی شما بیش از هر چیزی در اولویت است. اما به طور معمول افراد النگو را در دست راست و ساعت و دستبند را در دست چپ استفاده می‌کنند. ناگفته نماند کم نیستند افرادی که دستبندهای النگویی را در کنار ساعت مورد استفاده قرار می‌دهند.

بعلاوه نکته‌ای که باید به‌عنوان راهنمای خرید النگو تک پوش طلا به آن توجه کنید این است که اگر از النگوی پهن و باریک یا هر نوع النگوی دیگری استفاده می‌کنید، مرسوم است که باتوجه‌به دست پرکاربرد آنها را مورد استفاده قرار دهند. برای مثال اگر راست دست هستید، این زیورآلات را در دست چپ و اگر چپ دست هستید این زیورآلات را در دست راست خود استفاده کنید.

خارج کردن النگو از دست

برای اینکه النگو را به‌راحتی از دستان خود خارج کنید در این قسمت راهنمای خرید النگو نکات کاربردی و ویژه‌ای را به شما ارائه خواهیم کرد. تفاوتی ندارد که النگوی شما طلای زرد و سفید باشد یا النگو کوارتز، النگو اوپال، النگو مروارید النگو الماس یا النگو انیکس باشد. در هر حال در هنگام پوشیدن و خارج کردن آن باید به نکات ظریفی توجه کنید. پوشیدن و خارج کردن النگو ممکن است سبب شکستگی و آسیب دیدن آن شود. پس در زمان جدا کردن آن از دستان خود، دست‌ها را مرطوب کرده و با مایع ظرف‌شویی و شامپو آنها را قابل لغزش کنید.

سپس به‌آرامی النگوها را به جلو هدایت کنید. شامپو یا مایع ظرف‌شویی موادی لیز هستند و کمک می‌کنند که النگو به‌راحتی از دستان شما خارج شود. در ادامه می‌توانید با استفاده از روغن کنجد، نارگیل یا زیتون دستان خود را چرب کنید. همچنین یک کیسه نایلونی نازک بر روی دستان خود کشیده النگوها را بر روی آنها قرار دهید. سپس کیسه نایلونی را برعکس کرده و آن را از دست خود خارج کنید. این روش نیز یکی از روش‌های کاربردی و مرسوم برای خارج کردن النگو از دست محسوب می‌شود. همچنین فراموش نکنید که به‌عنوان راهنمای خرید النگو بچگانه به شما توصیه می‌کنیم برای دست کودکان نیز تا جایی که ممکن است دستبند یا زنجیر انتخاب کنید و از خرید النگو اجتناب کنید. سایز دست کودکان مدام در حال تغییر است و گاهی در مدت‌زمان ۷ روز دست‌ها ضخیم‌تر شده و النگو به دستان آنها فشار می‌آورد.

سایز مناسب در انتخاب النگو را فراموش نکنید

همان‌طور که در قسمت آسیب دیدن و شکستن النگو نیز به این موضوع اشاره کردیم بهتر است این اکسسوری را به میزان 1 الی 5/1 سانتیمتر بزرگ‌تر از دور مچ دست خود انتخاب کنید. این موضوع کمک می‌کند تا به سبب تنگی و فشار، به دستان شما آسیبی وارد نشود. همچنین النگو نیز سالم بماند. نکته مهم آخر نیز اینکه النگوی طلای پهن و یا با زمینه شلوغ، به‌شدت جلب توجه می‌کند. به همین دلیل در قالب راهنمای خرید النگو بهتر است در زمان استفاده حتماً  از لباس‌هایی با آستین‌های بلند و ساده استفاده کنید.

سایز النگو طلای زنانه نگین الماس - طلا و جواهر زر

 روش‌های مراقبت و نگهداری از النگو طلا

همان‌طور که می‌دانید قیمت طلا و جواهرات بالا بوده و به دلیل حساسیت خاصی که برای آنها وجود دارد، نیاز به نگهداری ویژه‌ای نیز دارند. در راهنمای خرید النگو تک نگین یا نگین‌دار، باید به شما بگوییم که بهتر است این النگوها را برای پولیش، تمیز کردن یا آبکاری حتماً به جواهرفروشی ببرید. اگر احتمالاً النگوی شما سنگ زمرد دارد، هیچ‌گاه از بنزین و آب گرم برای شستن و تمیز کردن آن استفاده نکنید. چون این 2 ماده سنگ زمرد را از بین می‌برند. اگر النگوی شما سنگ فیروزه اصل نیشابور دارد سعی کنید چرب نشود. چون چربی، سنگ زمرد را دو رنگ کرده یا اصطلاحاً باعث "مردن" آن می‌شود. برای النگوی مروارید به شما توصیه می‌کنیم آن را در آب فرو نبرید. چون راه خروج مایعات در این مدل النگوها تعبیه نشده و به واسطه ماندن آب در آنها، سنگ بکار رفته کدر خواهد شد.

مدل النگو طلای زنانه جواهر یاقوت و برلیان - طلا و جواهر زر

راهنمای خرید النگو اینترنتی

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که در چند سال اخیر برای تهیه کالا و خدمات مرسوم شده، خرید اینترنتی است. در راهنمای خرید النگو اینترنتی باید به شما بگوییم که فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر زر با درنظرگرفتن استایل و سلیقه شخصی شما محصول نهایی را برای تهیه می‌کند. برای یک سفارش اینترنتی بی‌عیب‌ونقص تنها حال کافی است که با راه‌های ارتباطی فروشگاه تماس گرفته تا مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

خرید اینترنتی و آنلاین با قیمت النگوی طلای زنانه - طلا و جواهر زر

در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر زر انواع و  اقسام النگو طلای سفید، طلا زرد، نگین‌دار، تک پوش، دستبند النگویی و غیره تهیه می‌شود. نکته اینکه رنگ‌ها به‌دلخواه شما قابلیت تغییر بوده و حتی تعداد، اندازه و نوع آنها نیز با درنظرگرفتن سلیقه شما قابل تغییر است. فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر زر در مدت‌زمان 2 روز الی 9 روز کاری، با ارائه شناسنامه و گارانتی، محصول نهایی را برای شما ارسال خواهد کرد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۴۷:۳۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد