برند هری وینستون: تاریخچه و آشنایی با برترین برند لوکس جواهرات در جهان!

برند هری وینستون: تاریخچه و آشنایی با برترین برند لوکس جواهرات در جهان!
برند هری وینستون پادشاه جواهرات به خصوص سنگ جواهر الماس می باشد. این برند در بین افراد لاکچری و بازیگران جایگاه ویژه ای دارد. در این مقاله به تاریخچه برند هری وینستون پرداخته ایم و گریزی بر جواهرات این برند لوکس و قیمت جواهرات هری وینستون داریم.

اگر به دنیای طلا و جواهر و صنعت جواهرسازی علاقه مند هستید و یا پیگیر انواع برندهای فعال در این حوزه باشید، احتمالا نام برند هری وینستون را شنیده‌اید. این برند اشرافی و مجلل که از گذشته تاکنون تامین‌کننده بخشی از جواهرات خاص و استثنایی در سراسر جهان بوده، طرفداران خاص خود را دارد و پیوسته مورد توجه طرفداران مد و فشن نیز است.

تاریخچه برند لوکس طلا و جواهر برند هری وینستون

از این رو در این مقاله درباره این برند مشهور جهانی، تاریخچه و روند توسعه آن، ویژگی‌های جواهرات این برند و... خواهید خواند.

تاریخچه برند هری وینستون

یکی از برندهای جهانی مشهور طلا و جواهر، برند هری وینستون است که در اوایل قرن نوزدهم میلادی پا به عرصه خریدوفروش جواهرات گذاشت. این برند نام خود را از سازنده این برند یعنی هری وینستون گرفته است که از او به عنوان یکی از جواهرفروشان مطرح در سطح جهان یاد می‌شود. پدر هری وینستون یک جواهر فروش بود که در مغازه کوچکی فعالیت می‌کرد و هری را از سنین کودکی در معرض تجارت طلا و جواهر قرار داد.

تاریخچه برند هری وینستون

از آن‌جا که هری وینستون به خرید  فروش جواهرات علاقه نشان داد، به سرعت در این حوزه پیشرفت کرد و در نوجوانی نیز معاملات سوددهی را رقم زد. حدود یک دهه بعد، هری وینستون، شرکت الماس برتر را تاسیس کرد تا مقدمات شهرت برند هری وینستون را فراهم کند و درنهایت در سال 1932، شرکت الماس برتر به هری وینستون تبدیل شد و تاکنون نیز با همین نام و نشان در حال فعالیت است.

گردنبند طلا و جواهر هری وینستون

در دهه 1940 جواهرات برند هری وینستون، توسط بازیگران هالیوود و خانواده‌های سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و توجه‌ زیادی رو به خود جلب کرد. این موضوع، سرآغاز شهرت ماندگار این برند شد چراکه هری وینستون از قدرت ستارگان، آگاه بود و آثار خود را از طریق این افراد مشهور به نمایش می‌گذاشت. در دهه 1950، هری وینستون صاحب دومین مجموعه بزرگ جواهرات تاریخی در جهان شد که در رتبه دوم پس از خانواده سلطنتی بریتانیا قرار می‌گرفت و این امر موجب بین‌المللی شدن برند هری وینستون گشت تا آن‌جا که پس از آن هری وینستون سالن‌های عرضه جواهر در ژنو و پاریس افتتاح کرد.

حلقه ازدواج الماس الیزابت تیلور - هری وینستون

پس از مرگ هری وینستون در دهه 1970، پسران او اداره و توسعه برند هری وینستون را عهده‌دار شدند و نام این برند را به تجارت ساعت نیز رساندند که دفتر مرکزی این مجموعه ساعت در سوئیس، پایتخت ساعت سازی جهان، قرار دارد. هم‌چنین برند هری وینستون، طی سال‌های اخیر، چندین شعبه و سالن جواهرات در نقاط مختلف جهان از جمله درکشورهایی نظیر ژاپن، چین و... افتتاح نموده است.

بیوگرافی هری وینستون

هری وینستون، صاحب برند هری وینستون، در سال 1896 در شهر نیویورک متولد شد. او از زمان کودکی استعداد و علاقه زیادی به شناسایی و ارزیابی سنگ‌های قیمتی از خود نشان داد. یکی از مهم‌ترین معاملات او در نوجوانی، مربوط به خرید یک سنگ زمرد است. هری وینستون، این سنگ را که از نظر فروشنده سنگی بی‌ارزش تصور می‌شد، به قیمت 50 سنت خریداری نمود و از آن‌جا که قیمتی بودن سنگ را درست تشخیص داده بود، پس از مدتی آن را به قیمت 800 دلار فروخت.

برند لوکس هری وینستون

حدود یک دهه بعد، هری وینستون شرکت الماس برتر را ایجاد نمود و کمی بعد آن را تبدیل به شرکت هری وینستون کرد تا به طور جدی اقدام به عرضه جواهرات با برند هری وینستون نماید. توجه هری وینستون به تهیه انواع جواهرات ناب به‌ویژه الماس گران‌بها و زیبایی و منحصر بودن محصولات برند او، موجب شد که در سال 1947 در مجله Cosmopolitan از هری وینستون به عنوان پادشاه الماس‌ها یاد شود.

گردنبند طلا و جواهر برند لوکس هر وینستون

جواهرات برند هری وینستون به دلیل کیفیت بالا و شهرت جهانی خود بسیار مورد توجه ثروتمندان، هنرمندان و طبقه سلطنتی قرار گرفت. درواقع مشتریان هری وینستون، خانواده‌های سلطنتی و غول‌های صنعت طلا و جواهر بودند که از طریق آقای وینستون به بهترین الماس‌ها و جواهرات قیمتی دسترسی پیدا می‌کردند. هم‌چنین کلکسیونرهای مشهور جواهرات نیز به دلیل تخصص هری وینستون در شناسایی و جمع‌آوری سنگ‌های قیمتی استثنایی و کمیاب به او مراجعه می‌نمودند.

برند لوکس طلا و جواهر

هری وینستون برای به دست آوردن بهترین جواهرات قیمتی، شخصا به نقاط مختلف جهان سفر می‌کرد و برای ساخت برند و کلکسیون جواهرات ایده‌آل خود تلاش‌های بسیاری نمود. این جواهرشناس حرفه‌ای در سال 1978 در 82 سالگی درگذشت، اما میراث او که به نوعی انقلابی در ساخت طلا و جواهرات بود کماکان باقی است و در حال حاضر نیز بسیاری از افراد در سراسر جهان از برند هری وینستون به عنوان یکی از برندهای پیشرو و تاثیرگذار در صنعت طلا و جواهر یاد می‌کنند و محصولات این برند نیز هم‌چنان طرفداران خاص خود را دارد.

معاملات شاخص شرکت هری وینستون

یکی از ویژگی‌های شاخص مربوط به برند هری وینستون، خرید الماس‌های کمیاب و سنگ‌های قیمتی خاص و ارزشمند است. درواقع هری وینستون پیوسته در تلاش بود که الماس‌ها و جواهراتی که کشف یا معرفی می‌شود را خریداری و از آن‌ها نگه‌داری و یا در بازار طلا و جواهر از طریق برند خود عرضه کند. از جمله این موارد، خرید الماس Jonker در سال 1935 است که یک الماس خام 726 قیراطی بود. هم‌‌چنین زمرد استوتزبری که یک زمرد شش‌ضلعی کلمبیایی 34.40 قیراطی است در سال 1943 توسط برند هری وینستون خریداری شد.

مدل طلا و جواهر برند هری وینستون

از دیگر معاملات مهم برند هری وینستون، خرید الماس امید است که در سال 1949 انجام گرفت که حدود ده سال بعد به موسسه اسمیتسونین اهدا شد. خرید الماس و جواهرات کماکان در شرکت هری وینستون ادامه دارد به طوری که در سال 2013 الماسی شاخص که نام میراث وینستون را به خود گرفت، خریداری شد و پس از آن نیز در سال 2014، این شرکت یک الماس آبی رنگ 13.22 قیراطی را در حراجی خریداری نمود و نام آن را وینستون بلو گذاشت که به عنوان بزرگترین الماس آبی شناخته‌شده از آن یاد می‌شود.

ویژگی‌های جواهرات هری وینستون

آن دسته از طلا و جواهراتی که توسط برند هری وینستون عرضه می‌شود، در کنار خاص بودن بسیاری از سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته در آن، از طراحی کم‌نظیری نیز برخوردارند. این جواهرسازی، از همان ابتدای فعالیت خود، جواهرات را به‌گونه‌ای طراحی می‌کرد که جذابیت و ظرافت سنگ‌های قیمتی را به همان شکلی که هست، نشان دهد. این نوع طراحی پیش از روی کار آمدن برند هری وینستون، چندان رایج نبود و جواهرسازان ترجیح می‌دادند الگوهای پیشین را دنبال کنند.

انگشتر طلا و جواهر هری وینستون

درواقع نحوه چینش و قرارگیری سنگ‌های قیمتی از جمله الماس از جمله موارد مهمی بود که این جواهرسازی به آن توجه داشت و تکنیک‌هایی مانند خوشه‌بندی الماس که امضای برند هری وینستون را دارد را در طراحی و ساخت جواهرآلات به کار می‌گرفتند که داستان خلق این ایده نیز داستان جالب توجهی دارد. طبق اطلاعات موجود در سایت رسمی هری وینستون، در اواخر دهه 1940، آقای وینستون در حال بازگشت به خانه بود که یک تاج گل که در جلوی در خانه‌اش آویزان شده بود، توجه او را به خود جلب کرد. برف‌های چشمک‌زن و قطره‌های یخ، جلوه‌ای درخشان به تاج گل داده بود و این موضوع موجب شد که آقای وینستون از طراحان خود بخواهد چنین درخششی را با تنظیم نحوه قرارگیری الماس در کنار هم محقق کند.

مدل گوشواره طلا و جواهر هری وینستون

به این ترتیب خوشه نمادین وینستون خلق شد که در آن الماس‌های برلیان گلابی شکل، مارکیز و گرد در زوایای مشخصی در کنار هم قرار گرفتند تا حداکثر درخشندگی و درخشش را از هر جهت متجلی کنند. با توجه به این مثال و پیشینه بسیاری از جواهرات این برند می‌توان گفت کلیه محصولات برند هری وینستون، با استفاده از استثنایی‌ترین و کمیاب‌ترین سنگ‌های قیمتی به شکلی خلاقانه و خاص طراحی می‌شوند.

مراکز جواهر فروشی هری وینستون

مراکز جواهر فروشی هری وینستون

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، جواهرفروشی هری وینستون در سراسر جهان، سالن‌ها و شعبات متعددی دارد. شعبه اصلی و اولیه برند هری وینستون در نیویورک واقع است و در حال حاضر در بسیاری از ایالات آمریکا، جواهرفروشی هری وینستون مراکز فعالی دارد. هم‌چنین در اروپا در کشورهایی هم‌چون آلمان و انگلستان و در آسیا در کشورهایی از جمله چین، ژاپن، امارات و.. نیز سالن‌های عرضه طلا و جواهر این برند برقرار است تا این برند مهم تامین‌کننده جواهرات، به فعالیت موثر خود در سراسر جهان ادامه دهد.

قیمت جواهرات هری وینستون

انگشتر زمرد جواهر هری وینستون

عمده جواهرات برند هری وینستون به دلیل طراحی خاص و قرارگیری سنگ‌های قیمتی ناب و کمیاب روی آن‌ها ارزش بسیار زیادی دارند و از این رو محصولات این برند، تجملی و لوکس محسوب می‌شود تا آن‌جا که بعضی از جواهرات خاص برند هری وینستون توسط سلبریتی‌ها و بازیگران هالیوود و... برای شرکت در مراسم‌هایی نظیر اسکار کرایه می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت قیمت جواهرات هری وینستون، از جواهرات معمول بسیار بالاتر است و با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر خارجی حوزه طلا و جواهر و سایت رسمی هری وینستون می‌توانید از رنج قیمت جواهرات این برند اطلاع پیدا کنید.

ساعت هری وینستون

ساعت طلا و جواهرهری وینستون

یکی دیگر از محصولات برند هری وینستون، ساعت‌های جذاب این برند است که طی سال‌های اخیر شهرت بسیاری کسب نموده‌اند. چراکه طراحان و فعالان شرکت هری وینستون، هنر ساعت‌سازی و جواهرسازی را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. واضح است که ساعت‌هایی که این برند طراحی و تولید می‌کند نیز ساعت‌های لوکس با طراحی خاص هستند و در بسیاری از این ساعت‌ها نیز از سنگ الماس استفاده می‌شود و ارزش بالایی دارند.

انواع محصولات بر پایه طلا هری وینستون

زیورآلات ساخت برند هری وینستون شامل گردنبند، انگشتر، حلقه ازدواج و سایر انواع جواهرآلات است که بر پایه طلا طراحی و ساخته می‌شوند. در غالب این زیورآلات از سنگ‌های قیمتی به‌ویژه سنگ الماس با تراش‌های مختلف آن استفاده می‌شود و از این رو قیمت آن‌ها میزان قابل توجهی دارد. برای آشنایی با انواع مدل‌های محصولات این برند مشهور جهانی می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید تا در جریان دسته‌بندی جواهرات و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از زیورآلات این جواهرفروشی قرار بگیرید.

حلقه ازدواج طلا و جواهر هری وینستون

سخن پایانی درباره برند هری وینستون

در این مقاله به یکی از مهم‌ترین برندهای حوزه طلا و جواهر، یعنی برند هری وینستون پرداخته و اطلاعاتی درباره تاریخچه و مشخصات این برند مطرح شد. چنانچه به جواهرات لوکس علاقه‌مند هستید، مطالب این مقاله و مشاهده سایت هری وینستون برای شما جذاب خواهد بود. برای خرید مدل‌های زیورآلات برند هری وینستون می‌توانید به سایت گالری آنلاین زر و نمونه‌های موجود در آن نیز سری بزنید.

مدل طلا و جواهر برند هری وینستون

سوالات متداول:

تاریخچه برند هری وینستون چیست؟
S ChevronDown 18 N

این برند نام خود را از سازنده این برند یعنی هری وینستون گرفته است که از او به عنوان یکی از جواهرفروشان مطرح در سطح جهان یاد می‌شود.

هری وینستون کیست؟
S ChevronDown 18 N

هری وینستون، صاحب برند هری وینستون، در سال 1896 در شهر نیویورک متولد شد. او از زمان کودکی استعداد و علاقه زیادی به شناسایی و ارزیابی سنگ‌های قیمتی از خود نشان داد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۷:۵۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد