صادرات جواهرات طلای هند افزایش یافت

صادرات جواهرات طلای هند افزایش یافت
صادرات جواهرات طلای هند با وجود مقررات بانک مرکزی این کشور که تامین طلا را دشوار کرده، در اوت نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت.
صادرات جواهرات طلای هند با وجود مقررات بانک مرکزی این کشور که تامین طلا را دشوار کرده، در اوت نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت.
هند جواهرات طلایی به ارزش 561 میلیون دلار در اوت نسبت به 441.4 میلیون دلار در ژوییه صادر کرد که از نظر میزان به 12 تا 14 تن می‌رسد.
صادرات جواهرات طلای هند در ماه‌های آینده به دلیل اختصاص بخشی از طلای وارد شده به صادرات، افزایش خواهد یافت. هند به منظور کنترل خرید بی رویه طلا که دومین کالای وارداتی بزرگ به این کشور پس از نفت است و همچنین پشتیبانی از ارزش روپیه، مقرراتی را وضع کرده که بر اساس آنها، 20 درصد از کل طلای وارد شده باید به ساخت جواهرات و صادرات آن اختصاص پیدا کند.
هند جواهرات طلایی به ارزش 2.68 میلیارد دلار در فاصله آوریل تا اوت صادر کرد که 59.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. مجموع صادرات جواهرات و سنگهای قیمتی از سوی هند در همین مدت، 13.4 درصد کاهش یافته و به 13.84 میلیارد دلار رسید.
صادرات جواهرات طلا از سوی هند به حدود 60 تا 70 تن در سال می‌رسد و این کشور برای بازارهایی مانند خاورمیانه و آمریکا با تایلند و ترکیه در رقابت است.
بر اساس گزارش رویترز، واردات طلای هند در ماه مه به رکورد 162 تن رسید که سه برابر متوسط ماهانه بود. میزان واردات این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به بیش از 380 تن رسید اما میزان واردات این فلز گرانبها در کل سال جاری با مقررات سخت گیرانه ای که به اجرا گذاشته، احتمالا کمتر از 750 تن وارد شده در سال مالی گذشته خواهد بود.
ارزش صادرات جواهرات نقره هند 68 درصد در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به 120.11 میلیون دلار رسید و در فاصله آوریل تا اوت نیز با 143 درصد افزایش، به 634.16 میلیون دلار بالغ شد. 
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
  ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد