قيمت جهاني طلا به افزايش خود ادامه داد

قيمت جهاني طلا به افزايش خود ادامه داد
همزمان با بن بست ميان باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا و جمهوري خواهان بر سر سقف بدهي اين كشور و تداوم تعطيلي دولت، قيمت طلا روز سه شنبه در بازارهاي جهاني نزديك بالاترين سطح آن در يك هفته گذشته معامله شد.
به نقل از بلومبرگ، قيمت تحويل فوري طلا در ساعت ۰۸:۲۰ روز سه شنبه به وقت گرينويچ در بازار لندن چهار دهم درصد بالا رفت و به يك هزار و ۳۲۷ دلار و ۶۹ سنت در هر اونس رسيد.
قيمت طلا ديروز در بازار ياد شده يك هزار و ۳۲۹ دلار و ۱۱ سنت در هر اونس معامله شد كه بالاترين قيمت از اول اكتبر (۹مهر) بود.
اول اكتبر تعطيلي بخشي از فعاليتهاي دولت آمريكا آغاز شد.
باوجود اين كه ژاكوب جي.لو وزير خزانه داري آمريكا هشدار داد كه كنگره بايد افزايش سقف بدهي را تا ۱۷ اكتبر (۲۵ مهر) تصويب كند، اوباما تصريح كرد كه با جمهوري خواهان مذاكره نخواهد كرد.
نمايندگان دموكرات سناي آمريكا براي اعطاي اختيار بالا بردن سقف بدهي به اوباما، راي گيري ازمايشي را هفته جاري برنامه ريزي مي كنند.
ژاپن و چين، بزرگترين وام دهندگان خارجي آمريكا، نگراني خود را از خطر شكست اين كشور در پرداخت ديون خود ابراز كرده اند.
لاچلان شاو تحليلگر بانك استراليايي كامنولت در يادداشتي به بلومبرگ نوشت: با نزديك شدن به مهلت تصميم گيري در مورد سقف بدهي آمريكا، انتظار داريم ناپايداري قيمت طلا تشديد شود.
اگر تمامي دموكراتهاي سنا و شش جمهوري خواه به دادن اختيار تصميم گيري در مورد افزايش سقف بدهي به اوباما راي بدهند، آنها مي توانند سقف بدهي را بالا ببرند.
قيمت طلا براي تحويل در ماه دسامبر (۱۰آذر تا ۱۰ دي) كه ديروز در بازار كامكس نيويورك به يك هزار و ۳۲۹ دلار و ۵۰ سنت يا بالاترين قيمت از اول اكتبر، رسيده بود، امروز در اين بازار به يك هزار و ۳۲۵ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسيد. 
منبع خبر: 
  ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۰:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد