شاخص بورس بر فراز ۷۴ هزار واحد ایستاد

شاخص بورس بر فراز ۷۴ هزار واحد ایستاد
شاخص بورس در ۲۵ دقیقه ابتدایی معاملات، موفق به فتح دو قله ۷۳ و ۷۴ هزار واحدی شد و ارزش بازار نیز اکنون به ۳۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
بورس تهران در کنار رکود دیگر بازارها(سکه، ارز و طلا) به رکورد شکنی‌های پیاپی خود ادامه می‌دهد و اکنون با افزایش بیش از 1500 واحدی، دو قله 73 و 74 هزار واحدی را فتح کرده است.
بنابراین گزارش، خوش‌بینی‌های سیاسی از مذاکرات اخیر ایران با گروه 5+1 در ژنو و چشم‌انداز مثبت شرکت‌ها نسبت به سودآوری بیشتر موجب شده تا بازار سهام همچنان در صدر بیشترین بازدهی بازارهای موازی قرار بگیرد.
همچنین ارزش بازار نیز که از ابتدای امسال از رقم 170 هزار میلیارد تومان آغاز شد اکنون با رشد بیش از 2 برابری به 362 هزار میلیارد تومان رسیده است.
در معاملات امروز، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 230 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 195 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 131 واحد، پالایش نفت اصفهان با 120 واحد، ملی صنایع مس ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و بانک ملت به ترتیب با 103، 92 و 51 واحد مثبت بر شاخص کل اثر گذاشتند.
در معاملات امروز داروسازی جابرابن‌حیان پس از شمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی، بیشترین افزایش قیمت را تجربه می‌کند و به دنبال آن به ترتیب موتوژن، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، فرآورده‌های نسوز آذر، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان و لیزینگ ایران با افزایش حدود 4 درصدی قیمت معامله می‌شود.
همچنین در گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، آتیه دماوند، توسعه ملی، سرمایه‌گذاری سپه به دلیل رشد نمادهای و سودآوری پورتفوی آنان با افزایش قیمت و صف خرید  معامله می‌شوند.
نمادهای حاضر در گروه بانکی(بانک ملت، بانک تجارت، اقتصاد نوین، بانک دی، بانک پاسارگاد، بانک انصار) نیز با افزایش قیمت همراه شده‌اند.
در فرابورس نیز شاخص با افزایش 26 واحدی به مرز 847 واحدی رسید و ارزش بازار اول و دوم این بورس هم با افزایش به مرز 71 میلیارد تومان رسیده است، در معاملات فرابورس پتروشیمی جم، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، بانک دی و نفت ایرانول تاثیر مثبت بر شاخص گذاشتند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۴:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد