تجارت الکترونیک و مدیران شرکت ها

تجارت الکترونیک و مدیران شرکت ها
از اواسط دهه 1990 که تجارت الکترونیک پا به عرصه گذاشت ، راه زیادی را پیموده است .

از اواسط دهه 1990 که تجارت الکترونیک پا بهعرصه گذاشت ، راه زیادی را پیموده است . اما با وجودی که 10 سال ازخلق این پدیده می گذرد اما هنوز هم مدیرانی که در شرکت های غیر ازIT فعالیت می کنند ، به درستی به اهمیت آن پی نبردهاند . تجارت الکترونیک در نظر آنان جار و جنجال بیهوده ایست که در آغازدهه جدید به وجود آمده است .

آنها عقیده دارند که باید برای این نوعتجارت هزینه زیادی صرف کنند ولی در قبال آن چندانسود نمی کنند . اما یک نکته هست که این مدیران نمی خواهند به آن توجهکنند و آن این که وب سایت هایی که آنان در گذشته طراحی کرده اند ، دیگرکارایی نداشته و عمرشان به سر رسیده است

. ممکن است در ابتدا اعمال تغییرات دروب سایت ها برایشان سخت باشد اما باید خود را با این اعمال تغییرات و تحولاتسازگار کنند و از آنها لذت ببرند . 2 تغییر وجود دارد که اعمال آنها ازبقیه سودمندتر است : ارتقای ارتباط پیوستگی بین سیستم ها ابتدایی وانتهایی و سیستم هایی که وب سایت را کاملاً به روندهای تجاری پیوند میدهند ، سودمند خواهد بود . دیگری خلق وب سایت هایخدماتی و ایجاد ساختار های خدمات محور است که بتواند کاری کند کهبتوانمحیط سایت را به سرعت با نیازهای روز سازگار کرد .

 امااگر قرار باشد این دو ترفند موثر واقع شوند ، باید مدیران به تأثیراتتجارت الکترونیک بر عملکرد شرکت هایشان بیشتر توجه کنند . شرکت هایBritish Airways ، John Lewis و Tesco یکی از سهشرکتی هستند که از این جریان به خوبی استفاده کرده اند . اما توجهداشته باشید که بین دنیای آن لاین و جهان واقعی از زمین تا آسمان فاصلهاست .

 درحال حاضر موتورهای جستجو ابزاری هستند که کاربران را به سوی یکوب سایت هدایت می کند و ترافیک سایت را تأمین می نماید و باید گفت کهبسیاری از کسب و کارهای کوچک که هنوز نوپا هستند ، نیز وب سایت خود را درموتورهای جستجو وارد کرده اند و می توان هنگام جستجوهای اینترنتی آنها راپیدا کرد . حتی شرکتهایی که فقط به ترافیک سایت خود متکی هستند ، نیز ازتکنیک موتورهای جستجو بهره می گیرند . مثلاً یک شرکت داتکام ، به یکی از این شرکت های فراهم کننده موتورهای جستجو ، 750هزار دلار داد تا بتواند از طریق آنها مشتریان هدف را به وب سایت خودراهنمایی کند .

 اماابتدا از کلماتی کلیدی که بسیار کلی بودند استفاده کردو تنها توانست 250 هزار دلار درآمد داشته باشد . چرا که این واژه های کلیدر خیلی از سایت ها صحت داشتند اما صاحب این وب سایت فهمید که اگربخواهد نتایج بهتری بگیرد باید از واژه هایی به خصوص که به سایت اووفعالیت های آن بیشتر مرتبطند ، استفاده کند . می توان از تجارتالکترونیکدر حوزه های گوناگونی استفاده کرد . در عوض نتایج خوشحال کنندهاینیز حاصل خواهد شد . مدیران IT در شرکت British Airways به خوبی ازاین نتایج آگاهند: نه تنها این تجارت هزینه ها را کاهش داد بلکهبرای کل بخش IT شهرت و افتخار بهارمغان آورد . چرا که نشان داد فن آوری اطلاعات تا بدین حد درارتقای شرکت ها کارآمد است .

 

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۱:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد