ریسک بالای قراردادهای آتی سکه

ریسک بالای قراردادهای آتی سکه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هشدار داد: ریسک قراردادهای آتی سکه طلا به شدت بالا است و به سرمایه گذاران غیرحرفه ای توصیه می‌کنم در این بازار فعالیت نکنند.
علی صالح آبادی گفت: بازار آتی طلا ویژه سرمایه گذاران حرفه ای و افرادی است که می خواهند در بازار طلا پوشش ریسک دهند و به جای خرید فیزیکی طلا از نوسان قرارداد آتی طلا استفاده کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارزش معاملات قرارداد آتی طلا در بورس کالا در سال جاری 32 درصد کاهش نشان می دهد و جذابیت طلا برای مردم کمتر شده است.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران با سلایق مختلف وارد بازار مالی سرمایه گذاری می شوند و متناسب با سلایق و ریسک پذیری و ریسک گریزی از خدمات سرمایه گذاری در بانک ها و بازار سهام استفاده می کنند اما باید از توان حرفه ای خوبی هم برخودار شوند.
وی درباره آموزش آکادمیک بورس در دانشگاه ها، گفت: در دانشگاه ها رشته هایی مانند حسابداری، مدیریت مالی و مهندسی مالی تدریس و دوره های آموزشی کاربردی در برخی دانشگاه ها و سازمان ها برگزار می شود.
صالح آبادی افزود: این دوره ها براساس نیاز روز بازار و دانش کاربردی بازار سرمایه تهیه شده است. بازار سرمایه کشور شامل چهار بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی است و با همکاری رسانه ها برای فرهنگ سازی سهامداری تلاش می کنیم.
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۹:۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد