رشد 84 درصدی ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه طلا طی آذر ماه

رشد 84 درصدی ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه طلا طی آذر ماه
با انعقاد 134 هزار و 605 قرارداد آتی سکه طلای تمام بهار آزادی در 59 هزار و 77 نوبت توسط معامله گران در بورس کالای ایران، ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه در این بورس در آذر ماه، به بیش از 12 هزار و 9 میلیارد ریال رسید.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، این ارقام نشان دهنده رشد 109 درصدی حجم و 84 درصدی ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در آذر ماه نسبت به ماه قبل از آن است.
در ماه گذشته معاملات قراردادهای آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه 92 با 84 هزار و 370 قرارداد در 35 هزار و 46 نوبت در صدر قرار گرفت. ارزش معاملات قراردادهای مذکور به بیش از هفت هزار و 550 میلیارد ریال بالغ شد.
بر اساس این گزارش، رتبه دوم بیشترین معاملات قراردادهای آتی در ماه گذشته را قراردادهای آتی سکه طلا تحویل بهمن ماه 92 به خود اختصاص داد.
همچنین در ماهی که گذشت 20 هزار و 293 قرارداد آتی سکه طلا تحویل بهمن ماه در 10 هزار و 23 نوبت و به ارزش بیش از یک هزار و 788 میلیارد ریال توسط معامله گران آتی منعقد شد.
جایگاه سوم بیشترین معاملات این قراردادها به قراردادهای سر رسید اردیبهشت ماه اختصاص دارد که 14 هزار و 451 قرارداد آتی سکه طلا تحویل اردیبهشت ماه 92 را به ثبت رسانده است. قراردادهای آتی سکه این سر رسید در پنج هزار و 993 نوبت و به ارزش حدود یک هزار و 331 میلیارد ریال داد و ستد شد.
این گزارش حاکی است، قراردادهای آتی سکه طلا تحویل آذر و دی ماه 92 نیز به ترتیب با هشت هزار و 17 قرارداد و هفت هزار و 474 قرارداد در جایگاه بعدی این معاملات قرار داشتند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: ایرنا
  ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد