ادامه اصلاح بازار بورس

ادامه اصلاح بازار بورس
بازار داد‌و‌ستد سهام دیروز نیز با حاکمیت جو انتظار بر معامله‌گران با افت 3/0 درصدی مواجه شد.
بازار داد‌و‌ستد سهام دیروز نیز با حاکمیت جو انتظار بر معامله‌گران با افت 3/0 درصدی مواجه شد.
در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که همچنان انتظار کلی معامله‌گران برای اعلام گزارش‌های 9 ماهه، تعیین تکلیف موضوعات مهم از جمله بهای خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و همچنین مسائل مربوط لایحه بودجه وجود دارد که این امر موجب شد تا همچنان بازار با کاهش نوسان و افت قیمتی مواجه شود.
در بازار دیروز در تحولات سیاسی جلسه مجلس شورای اسلامی و همچنین استعفای معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت از اهمیت برخوردار بود. در همین حال دیروز انتشار آمار اولیه گمرک جمهوری اسلامی نشان از تقویت وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی به ویژه در حوزه گازهای مایع پروپان و بوتان داشت. رشد صادرات در سه ماهه سوم سال جاری برخی از محصولات پتروشیمی به صورتی بوده که در سه ماهه سوم عملا صادرات با 6ماهه نخست سال برابری داشته است که همین امر امیدواری‌ها نسبت به آینده شرکت‌های پتروشیمی را افزایش داده است.
در تحولات اقتصادی دیروز بحث افزایش حقوق گمرکی دارای اهمیت بود. به گزارش خبرگزاری مهر، ريیس مجمع واردات گفت: طبق مصوبه دولت و ابلاغ آن به گمرکات برای اجرا، از امروز حقوق ورودی در گمرک 2 برابر شد که این موضوع می‌تواند در افزایش قیمت کالاها در بازار تاثیر داشته باشد. 
حقوق ورودی از مصوبات مجلس در گذشته است که در مرحله‌ای به دلیل تبدیل ارز مرجع به مبادله‌ای، این حقوق از 4 درصد به 2 درصد کاهش یافته بود و از امروز دوباره به همان 4 درصد سابق افزایش یافت. 
در گروه پتروشیمی دیروز معامله‌گران شاهد تداوم صف خرید نماد پترول بودند؛ پترول روز شنبه یک درصد سهام خود در پتروشیمی جم را به بانک ایران‌زمین منتقل کرد. 
در گروه پالایشگاهی دیروز هیات واگذاری با انتقال 40درصد سهام پالایشگاه لاوان به سهام عدالت موافقت کرد.
از سوی دیگر بیشتر نمادهای گروه ساختمانی در حالی با رشد قیمتی مواجه شدند که در این گروه، باغمیشه با انتشار گزارش شفاف‌سازی به شایعات در مورد تعدیل زودهنگام این شرکت پاسخ داد.
در گروه معدنی نایب ريیس انجمن تولیدکنندگان سنگ‌آهن با اشاره به برگزاری جلسات بین تولیدکنندگان سنگ آهن و وزارت صنعت در مورد عوارض صادرات سنگ‌آهن، گفت: در حال حاضر کشور در شرایط رکود صادراتی و تحریم قرار دارد و صادرات سنگ‌آهن می‌تواند به دور زدن بخشی از تحریم‌ها کمک کند.
سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در مورد 3 برابر شدن بهره مالکانه معادن در بودجه 93 نیز گفت: مشخص نیست که این درآمد از چه محلی قرار است تامین شود، ممکن است بخشی از آن از محل وصول معوقات سال‌های قبل پیش‌بینی شده باشد. موضوع آزادسازی قیمت سنگ‌آهن واحدهای خصوصی نیز در حال پیگیری است.
در گروه خودرویی، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ضرر و زیان خودروسازان از مرز هزار میلیارد تومان گذشته است.
احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: 6ماهه نخست امسال، ایران خودرو 450 میلیارد تومان و سایپا 273 میلیارد تومان زیان به بورس اعلام کرد. این در حالی است که سال گذشته نیز خودروسازان مجموعا چهار هزار میلیارد تومان زیان کردند.
وی افزود: به همین دلیل خودروسازان نتوانستند پول قطعه‌سازان را به موقع پرداخت کنند که همین موضوع باعث افت تولید قطعات و در نهایت کاهش تولید خودرو در کشور شده است.
در گروه سرمایه‌گذاری نماد بهشت آینده پارس دیروز برای بررسی روند معاملات متوقف شد.
در مجموع، بازار دیروز بازاری در انتظار بود که در کنار کاهش شاخص، به میزان 266 واحد افت کرد و به 87هزار و 425 رسید. ارزش معاملات نیز به 687 میلیارد تومان در بورس و فرابورس رسید.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۴:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد