سنگ ماه تولد شهریور زنان و مردان شهریور چیست؟ یاقوت کبود| زر

سنگ ماه تولد شهریور زنان و مردان شهریور چیست؟ یاقوت کبود| زر
در این مقاله به معرفی سنگ ماه تولد شهریور می پردازیم و سنگ ماه تولد شهریور مرد و سنگ ماه تولد شهریور زنانه را معرفی می کنیم + معرفی گردنبند و دستبند

سنگ ماه تولد شهریور چیست؟ سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود می‌باشد. یاقوت کبود سرشناس‌ترین سنگ متولدین ماه شهریور است که جلوه‌ای وسوسه‌کننده و بسیار درون‌گرا از خانواده‌ی سنگ یاقوت را به نمایش می‌گذارد. این سنگ قیمتی درست مانند نشان ماه شهریور، ارتعاشاتی شهودی و درون‌گرا را به نمایش می‌گذارد. افرادی که رسیدن به ویژگی‌های باطنی‌شان می‌تواند غیرممکن جلوه کند. شما می‌توانید انواع دستبند و گردنبند سنگ ماه تولد شهریور را به‌عنوان اولویت خود در تهیه‌ی اکسسوری‌های مخصوص تولد و دوستی قرار دهید.

ویژگی‌های سنگ یاقوت کبود به‌عنوان سنگ ماه تولد شهریور

یاقوت کبود به لحاظ سرسخت بودن، بعد از الماس در یک موقعیت رقابتی قرار دارد و از این بابت، سنگی باارزش در دنیای جواهرات قیمتی است. نمونه‌های شفاف یاقوت کبود می‌توانند یک رنگ‌بندی بسیار عمیق و اسرارآمیز از طیف‌های آبی پررنگ و جوهری را به نمایش بگذارند. شما می‌توانید این رنگ‌بندی را در چشم سوم به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و حساسیت ‌برانگیزترین بخش‌های سیستم انرژیکی انسان مشاهده کنید.

چشم سوم قوه‌ی شهود شمارا ساپورت می‌کند و افرادی که با ویژگی‌های حسی این سنگ اشتراکات زیادی دارند، معمولاً از قدرت‌های شهودی و ذهنی بالایی برخوردار است. اگر فرد موردعلاقه‌ی شما از جاذبه و کاریزمای بالایی برخوردار است یا قادر به درک درونیات عمیق انسان‌هاست، کاندید بسیار مناسبی برای داشتن جواهری از یاقوت کبود خواهد بود.

سنگ متولدین شهریور را می‌توانید برحسب سلیقه به‌صورت راف‌های کوچک مناسب آویز نیز تهیه کنید. بااین‌وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که یک سنگ راف بتواند تاثیر و ارتعاشاتی قوی‌تر از تراشی زیبا و درخشان از یاقوت کبود را به شما عرضه کند.

سنگ‌های راف ویژگی‌های آناتومیکی نامنظمی دارند بااین‌حال بهترین ایده برای تهیه‌ی جواهرات سنگی نیستند. برخلاف باور عمومی در مورد ویژگی‌های طبیعی عناصر، جواهرات تراش‌خورده و کارشده، می‌توانند با ویژگی‌های هندسی و دقیق خود، ارتباط عمیق‌تری را نیز با احساسات انسانی ایجاد کنند. حتی اگر تراشی بسیار کوچک و ناچیز از سنگ شانس ماه تولد شهریور را داشته باشید، یک طراحی زیرکانه و انتزاعی از جواهرات جذاب و خیره‌کننده می‌تواند ارتعاشات بسیار قدرتمندی را آزاد کند.

معرفی سنگ ماه تولد شهریور: یاقوت کبود

یاقوت کبود یا سفایر سمبل‌ واقعیت، وفاداری، عقل‌ و تفكر است چنانچه گاه‌ آن‌ را «سنگ‌ خردمندان» نیز می‌نامند. در قرن‌ نوزدهم‌ جواهر شناسان‌ متوجه‌ شدند كه‌ یاقوت کبود از خانواده‌ کروندوم و عنصر رنگ‌ در آن‌ آهن‌ و تیتانیوم‌ است.

یاقوت کبود به‌ رنگ‌های قرمز - قرمز روشن، صورتی، زرد و سبز وجود دارد كه‌ همگی‌ فرمول‌ شیمیایی‌ یكسان‌ دارند و عناصر رنگ‌ موجود در آنها باعث‌ تنوع‌ رنگ‌ می‌شود.

یاقوت‌ كبود و یاقوت‌ قرمز سختی‌ یكسان‌ دارند و به‌ همین‌ دلیل‌ برای‌ دستگاه‌های‌ برش‌ دهنده‌ و لیزر استفاده‌ می‌شوند. موارد دیگر كاربرد آنها در ساخت‌ نوك‌ خودكار و صنعت‌ ساعت ‌سازی‌ (برای‌ پایه‌های چرخ‌دنده) است.

منابع سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود

معادن‌ مهم‌ این‌ سنگ‌ در كشورهای‌ استرالیا، سری‌لانکا، تایلند، برمه، كامبوج، كشمیر، كنیا، تانزانیا، افغانستان‌ و ماداگاسكار است. دو معدن‌ مهم‌ در تایلند كه‌ شهرت‌ جهانی‌ دارند عبارت‌اند از معدن‌ چانتابوری‌ و كان‌جان‌بوری‌؛ كه‌ چانتابوری‌ محل‌ عمده‌ معاملات‌ سنگ‌ یاقوت کبود است.

تایلند از مشهورترین‌ مراكز مهم‌ تراش‌ سنگ‌ یاقوت کبود و دیگر انواع‌ سنگ‌های جواهر است. تایلند در حال‌ حاضر یكی‌ از كشورهای‌ عمدهِ صادرکننده در این‌ زمینه‌ محسوب‌ می‌شود.

به‌علاوه از قدیم‌ معادن‌ یاقوت کبود كشمیر در دنیا شهره‌ بوده‌ است، زیرا انواع‌ سفیر استخراجی‌ از این‌ منطقه‌ رنگ‌ و جلای‌ بسیار زیبا و مرغوبیت‌ خاصی‌ دارند.

سفیرهای‌ درشت‌ و مرغوب‌ بسیار کمیاب‌اند و بعضی‌ از انواع‌ آن‌ شهرت‌ جهانی‌ دارند؛ از جمله‌ «ستاره‌ هند» با وزن‌ ۵۳۶ قیراط‌ در موزه‌ علوم‌ طبیعی‌ نیویورك، «ستاره‌ آسیا» به‌ وزن‌ ۳۳۰ قیراط‌ و «ستاره‌ نیمه‌شب» به‌ وزن‌ ۱۱۶ قیراط‌ كه‌ در آمریكا در موزه‌ نگهداری‌ می‌شوند. همچنین دو نگین‌ یاقوت‌ كبود به‌ نام‌های «ادوارد» و «استوارت» در تاج‌ پادشاهی‌ انگلستان‌ وجود دارد كه‌ از یاقوت‌های‌ معروف‌ هستند.

امروزه‌ یاقوت‌های‌ كبود مصنوعی‌ با خواص‌ مشابه‌ بلورهای‌ طبیعی‌ تولید شده‌ است. از سوی‌ دیگر، به‌تازگی با رواج‌ طلای‌ سفید، استفاده‌ از یاقوت‌ كبود در ساخت‌ انواع‌ زیورآلات‌ - به‌خصوص‌ گردن‌آویز - متداول‌ شده‌ است. به‌علاوه، ساخت‌ انواع‌ حلقه‌ نامزدی‌ با یاقوت کبود در اوایل‌ قرن‌ بیستم‌ باب‌ شده‌ كه‌ هنوز - مخصوصاً در اروپا - موردعلاقه خانم‌ها به ‌ویژه‌ دختر خانم‌هاست.

خواص سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود

یاقوت کبود، خواص‌ مهمی‌ دارد: از جمله‌ این‌ كه‌ برای‌ آرام‌ كردن‌ عصبانیت‌ و تسكین‌ اعصاب‌ مؤثر است. اگر مدالی‌ از یاقوت‌ مرغوب‌ ساخته‌ شود به‌ دارنده‌ آن‌ آرامش‌ و ذهنی‌ فعال‌ خواهد داد. این‌ سنگ‌ اثرات‌ درمانی‌ بسیار دارد. اصولاً انواع‌ گوهرهای‌ طبیعی‌ جزو پاک‌ترین و خالص‌ترین بلورها هستند و به‌ طبع‌ دارای‌ انرژی‌ ذخیره شدهِ فراوان‌ كه‌ هر كدام‌ در شرایط‌ خاص‌ از طریق‌ این‌ انرژی‌ها اثرات‌ درمانی‌ فراوان‌ دارند.

ایده‌های برای تهیه‌ی گردنبند سنگ ماه تولد شهریور

اکسسوری‌های ماه تولد به دو دسته‌ای اکسسوری‌های دارای نماد و بدون نماد تقسیم می‌شوند. در اکسسوری‌های بدون نماد صرفا ممکن است از یک‌تکه سنگ ماه تولد شهریور استفاده‌شده باشد. این قبیل اکسسوری‌ها بسیار کاریزماتیک و ویژه هستند و بیانی زیرکانه دارند. بااین‌حال شما می‌توانید نمونه‌های متکی به نشان انتزاعی این ماه تولد را تهیه کنید. در ادامه قصد دارم ایده‌هایی مناسب متولدین ماه تولد شهریور را به شما معرفی کنم.

گردنبند طلا و جواهر با نگین یاقوت کبود مارکیز و الماس تراش برلیان مدل ndf1354 نمونه‌ای منحصربه‌فرد و ویژه از یک گردنبند با سروصدای متوسط است و می‌تواند تأثیری بسیار عمیق در ذهن بیننده ایجاد کند. ۵ تراش مارکیز قلم خور به‌کاررفته در این گردنبند، جلوه‌ای کاملا زنانه و لطیف را به نمایش می‌گذارند و شخصیت این محصول را، شهودی و مرموز نشان می‌دهند.

طلای زرد در ترکیب با یاقوت کبود ایده‌ای نادر است چراکه رنگ‌بندی گرم طلای زرد با رنگ سرد و عمیق یاقوت کبود در تضاد است بااین‌حال، طراحی بصری ویژه‌ی به‌کاررفته در این محصول، یک ترکیب موفق را ایجاد کرده است. شما می‌توانید در صورت تمایل، این گردنبند را به کمک طلای سفید نیز سفارشی‌سازی کنید.

گردنبند طلا و جواهر با نگین یاقوت کبود و الماس تراش برلیان مدل ndf1351 ایده‌ای بسیار آوانگارد از یک گردنبند الماس و سنگ ماه تولد شهریور  یعنی یاقوت کبود را به شما عرضه می‌کند. فوکوس طراحی در این گردنبند کاملا بر ویژگی‌های کاریزماتیک یاقوت کبود است و تصویری انتزاعی از بدن مار را به نمایش می‌گذارد.

مار موجودی خونسرد است که می‌تواند بی‌سروصدا به محیط‌های مختلف واردشده و اهداف خود را دنبال کند. این ویژگی همپوشانی بالایی با قدرت‌های اسرارآمیز سنگ یاقوت کبود دارد. در ادامه به بررسی تفاوت سنگ ماه تولد شهریور مرد و زن خواهیم پرداخت.

سنگ ماه تولد شهریور زن و مرد متفاوت است؟

یاقوت کبود یک سنگ پذیرفته‌شده برای آقایان و خانم هاست و شما می‌توانید از اکسسوری‌های ساخته‌شده به‌وسیله‌ی این سنگ، به‌عنوان هدیه‌ای ویژه برای متولدین شهریور، فارغ از هر جنسیتی استفاده کنید. بااین‌حال، برای هر ماه تولد مجموعه‌ای از سنگ‌ها در نظر گرفته‌شده است که می‌توان به‌تناسب سلیقه از برخی از آن‌ها برای سلایق خاص استفاده کرد.

این موضوع همچنین شمارا به سمت انتخاب جواهرات سنگ ماه تولد شهریور که با بودجه‌ی شخصی شما در تناسب هستند سوق خواهد داد. کارنلین، یشم سبز، عقیق شجر و مالاکیت از دیگر سنگ‌های نیمه قیمتی پیشنهادشده برای ماه شهریور هستند که از اعتبار کمتری برخوردارند و شما در کمتر منابعی رد این سنگ‌های قیمتی را می‌توانید به‌عنوان سنگ مخصوص ماه تولد شهریور مشاهده کنید.

در میان سنگ‌های قیمتی و زیبا، جاسپر، سیترین و یاقوت کبود، شناخته‌شده‌تر هستند. بااین‌حال، با اخلاف بسیار زیاد، یاقوت کبود ایده‌ی پذیرفته‌شده برای سنگ ماه تولد شهریور در تمام دنیاست. سنگ ماه تولد شهریور زنان می‌تواند از میان سیترین و جاسپر، انتخاب‌های متنوع‌تری را پیش روی شما قرار دهد. بخصوص سیترین، انرژی زنانه‌تری را به نمایش می‌گذارد و به لحاظ شفافیت، درخشش و رنج قیمتی، بسیار بهینه و جالب‌توجه است.

اگر به دنبال سنگ ماه تولد شهریور مردانه هستید، باید بدانید که سنگ یاقوت کبود بهترین و ارزشمندترین ایده‌ی تکمیل یک اکسسوری مردانه است. سنگ ماه شهریور با ویژگی‌های سرسخت که به‌راحتی در مقابل ضربه و عوامل فرسایشی مقاومت کرده و جلوه و ارتعاشات قوی خود را حفظ خواهد کرد.

ایده‌هایی برای سنگ انگشتر ماه تولد شهریور

انگشتر طلای سفید جواهر با نگین یاقوت کبود و الماس تراش برلیان مدل: rgm1644 نمونه‌ای بسیار مقتدر و قوی از یک سنگ انگشتر ماه تولد شهریور است که می‌تواند برای تحت تاثیر قرار دادن مرد موردعلاقه‌ی شما مورداستفاده قرار بگیرد. تراش مربعی و طراحی خاص رینگ در این انگشتر، حالتی شوالیه مانند را به آن بخشیده است و شخصیتی پایبند به اصول و قانون را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید از این ایده در جریان اتفاقات رمانتیک و هدیه‌ی تولد استفاده کنید.

انگشترها به دلیل ارتباط کاملی که با آناتومی دست پیدا می‌کنند، ارتعاشات کاملی از سنگ ماه تولد شهریور را به جریان خواهند انداخت. شما می‌توانید زیبایی و تاثیر گذاری بسیار بالایی را در آناتومی دست مشاهده کنید که این موضوع به کمک استفاده از جواهری خاص و مناسبتی، افزایش نیز خواهد یافت.

انگشتر طلای آقایان لاکچری با نگین الماس تراش برلیان و یاقوت کبود مدل rgm1620 ۴ تراش مستطیلی و بسیار کاریزماتیک از یاقوت کبود را به نمایش می‌گذارد. در طراحی این انگشتر سنگ ماه تولد شهریور، از طلای زرد و تراش‌های واقعی الماس سفید و پاک استفاده‌شده است که می‌تواند ارتعاشات یاقوت کبود را چند برابر کند. در هنگام خرید این محصول می‌توانید سفارش حکاکی در قسمت درونی رینگ یا جعبه‌ی هدیه را داشته باشید.

شخصیت این انگشتر سنگ ماه تولد شهریور، فردی جست‌وجوگر و علاقه‌مند به پیگیری پروژه‌های خاص با بهره‌های مادی و معنوی بی‌شمار را به نمایش می‌گذارد. نوع رینگ و شیارهای متعدد، حسی فعال و پویا را نشان می‌دهد که هدف درونی فرد را به حیطه‌ی دنیای فیزیکی می‌آورند.

بهترین رنگ سنگ ماه تولد شهریور چیست؟

چنانچه با رنگ‌بندی و ارتعاشات سنگ ماه تولد شهریور یعنی یاقوت کبود به توافق سلیقه‌ای نرسیدید، سنگ‌هایی مثل سیترین یا جاسپر را در اولویت خود قرار دهید. رنگ‌بندی این دو سنگ بسیار گرم و پرشور است و می‌تواند افرادی با ویژگی‌های برون‌گرایانه و پرحرارت را به‌سادگی تحت تاثیر قرار دهد.

سیترین درخششی افسون کننده و بسیار جوان از طیف‌های زرد و نارنجی را به نمایش می‌گذارد. درحالی‌که جاسپر می‌تواند طیف‌های شفاف و گرمی از سرخ را به نمایش بگذارد. این دو رنگ، ویژگی‌های این جهانی‌تر روح را به نمایش می‌گذارند و با اغلب سلیقه‌ها، سازگاری بالایی را نشان خواهند داد.

جمع‌بندی مقاله سنگ ماه تولد شهریور

در این مطلب تلاش شد تا ایده‌هایی متنوع در مورد خرید سنگ ماه تولد شهریور در اختیار شما قرار گیرد. سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود است. بااین‌حال شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود، سنگ‌هایی مثل سیترین، جاسپر و کارنلین را نیز جایگزین سازی کنید.

یاقوت کبود با اطمینان یک ایده‌ی جهانی و پذیرفته‌شده برای سنگ ماه تولد شهریوراست و می‌توانید با توجه به ویژگی‌های رفتاری برجسته‌ی فرد موردعلاقه‌ی خود و ایجاد یک همپوشانی با سنگ‌های پیشنهادی شهریورماه، خریدی ماندگار و کاریزماتیک را در پیش بگیرید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴:۵۳ بعد از ظهر
نظرات (1)

مهدی  ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۴:۲۶:۳۲ بعد از ظهر

باعرض سلام وخسته نباشیدازمطالب سایت وزحماتی که می کشیدتشکرمی کنم

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد