طلای جهانی در انتظار رویدادهایی مهم

طلای جهانی در انتظار رویدادهایی مهم
نرخ طلا در بازارهای جهانی، به واسطه تعطیلی روز یکشنبه، تغییر نکرد، اما این فلز گرانبها در انتظار اتفاقات مهم و تاثیرگذاری است.
نرخ طلا در بازارهای جهانی، به واسطه تعطیلی روز یکشنبه، تغییر نکرد، اما این فلز گرانبها در انتظار اتفاقات مهم و تاثیرگذاری است. در آخرین ساعات کاری دیروز، شاخص مدیران خرید بخش غیرکارخانه‌ای در آمریکا اعلام شد و امروز نیز بنا است که سران فدرال رزرو برای تعیین رئیس جدید این نهاد رای‌گیری کنند. نامزد پیشنهادی «باراک اوباما» خانم «جانت یلن» بوده است که به احتمال زیاد به ریاست بانک مرکزی آمریکا منصوب خواهد شد. «جانت یلن» در آخرین سخنرانی‌های خود اعلام کرده بود که در حال حاضر تصمیمی برای افزایش نرخ بهره ندارد و این امر تا اصلاح کامل بازار کار آمریکا محقق نخواهد شد.
موضع نامزد پیشنهادی «اوباما» تا حد زیادی شبیه موضع «بن برنانکه»، رئیس فعلی فدرال رزرو بوده است. اتخاذ سیاست‌های بینابینی توسط سران اقتصاد آمریکا و حرکت آرام از سیاست‌های پولی انبساطی به سمت انقباضی، در تقدیم ثبات به بازار طلا نقش موثری داشته است. سرمایه‌گذاران بازار طلا منتظرند تا ببینند چه زمانی بانک مرکزی به هدف‌گذاری که برای تورم و اشتغالزایی ایالات متحده قرار داده است، نائل می‌شود. به هر روی اظهارت سران فدرال رزرو حاکی از آن بوده که این امر در هفته‌های پیش رو رخ نخواهد داد و اقدامات بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر به کاهش تدریجی بسته محرک پولی محدود خواهد شد.
سرمایه‌گذاران بازار طی سال 2014 میلادی بیشترین توجه خود را به اوضاع بازار کار و نرخ تورم آمریکا معطوف خواهند کرد. بهبود در بازار کار آمریکا، نرخ تورم این کشور را تغییر می‌دهد. همچنین شاخص بهای مصرف‌کننده سیر نزولی را در پیش گرفته و به سمت 2 درصد که هدف بانک مرکزی آمریکا است پیش می‌رود. در نهایت، مشاهده می‌شود که بازار طلا در سال 2013 نیز چشم به آمار اقتصادی آمریکا دارد. پیش‌بینی می‌شود میزان ایجاد اشتغال رشته‌های غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته به 194 هزار شغل برسد. کارشناسان معتقدند بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا رشد بهای جهانی طلا را محدود می‌کند و قیمت این فلز را زیر 1268 دلار نگه می‌دارد. با این وجود عمده کارشناسان روند روزهای آتی طلا را صعودی برآورد کرده‌اند و کاهش‌ قیمت‌های شدیدی را که در سال گذشته مطرح می‌کردند محتمل نمی‌دانند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۲:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد