نیروی کار در حوزه طلا را می توان تا 350 هزار نفر افزایش داد

نیروی کار در حوزه طلا را می توان تا 350 هزار نفر افزایش داد
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران پیش بینی کرد که طی سه سال آینده نیروی کار شاغل در این صنف تا 350 هزار نفر افزایش یابد.
عبادالله محمدولی روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: هم اکنون بیش از 10 هزار واحد خرد با گردش 300 تن طلا در زمینه تولید طلا و سنگهای قیمتی فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون تعداد شاغلان در این صنف حدود 130هزار نفر است که در صورت حمایت نه تنها می توان بستر ایجاد فرصت های شغلی را افزایش داد بلکه می توان حجم تولیدات را طوری توسعه داد که صادرات نیز داشته باشیم.
وی رقیبان ایران را در زمینه تولید طلا کشورهای ایتالیا، ترکیه و هنگ کنک عنوان کرد و گفت: این کشورها تمام توان نیروی کار خود را در زمینه تولید طلا بکار گرفته اند.
محمدولی معتقد است: صنعت طلا طوری است که می توان در یک فضای کوچک به امر تولید این مصنوعات پرداخت.
این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: در صورت به روز کردن دانش تولید این مصنوعات، توان رقابت تولیدات داخلی با کالاهای مشابه خارجی افزایش خواهد یافت.
وی تعهدات اتحادیه در این تفاهمنامه را نیازسنجی، شناسایی و ارائه عناوین مشاغل و حرف مرتبط با رشته های طلا و جواهر مطابق با ضوابط سازمان، تدوین استانداردهای آموزشی و شغلی مشاغل و حرفه های شناسایی شده مطابق با ضوابط سازمان، تهیه منابع آموزشی و کمک آموزشی و ترجمه متون تخصصی و سوالات کتبی و پروژه های آزمون عملی بر اساس استانداردهای آموزشی مطابق ضوابط سازمان، الزام شاغلان اتحادیه به فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای مرتبط به استناد قانون الزام فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برای اشتغال به کار، ایجاد زمینه اشتغال و معرفی فراگیران آموزش های مهارتی به شرکت های عضو اتحادیه و معرفی و پیشنهاد متخصصین برای عضویت در کمیته های تخصصی برنامه ریزی درسی سازمان عنوان کرد.
در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری از سوی کورش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و عبادالله محمد ولی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران امضا شد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  

منبع خبر: ایرنا
  ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۳:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد