تولید معادن طلا زیر ۱۲۰۰ دلار هم به صرفه است

تولید معادن طلا زیر ۱۲۰۰ دلار هم به صرفه است
یک کارشناس اقتصادی گفت: اینکه گفته شود اگر قیمت طلا به زیر ۱۲۰۰ دلار در هر اونس برسد دیگر تولید آن به صرفه نیست، صحت ندارد.
میثم رادپور کارشناس بازار طلا و ارز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه اگر قیمت جهانی طلا به کمتر از 1200 دلار در هر اونس برسد برخی تولید‌کنندگان طلا متضرر می‌شوند و معادن تولید طلا را به تعطیلی می‌کشاند، گفت: وقتی معدنکاران و تولید‌کنند‌‌ه‌‌های طلا تحت فشار قرار می‌گیرند برای جبران کسری درآمد یکسری هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.
وی افزود: فرض کنیم قیمت هر اونس طلا آنقدر کاهش یابد که به 800 دلار در هر اونس برسد مسلم است که در چنین شرایطی حق استخراج طلا با حق استخراج طلا با قیمت هر اونس 1800 دلار برابر نخواهد بود. 
این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: 5 سال پیش طلا زیر 1000 دلار درهر اونس معامله می‌شد،در حالیکه در آن قیمت معدنکاران مشکلی در زمینه تولید نداشتند و  تولید طلا برای آنان به صرفه بود.
رادپور گفت: مگر اقتصاد آمریکا چند درصد تورم دارد؟ یا هزینه نیروی کار چقدر افزایش پیدا کرده است که بگوییم استخراج طلای زیر 1000 دلار 5 سال پیش به صرفه بوده ولی استخراج طلای زیر 1200 دلار الان به صرفه نیست.
وی افزود: وقتی قیمت طلا کاهش ‌می‌یابد معدنکاران هم برای کاهش هزینه تولید دست به اقداماتی برای کاهش هزینه می‌زنند که از جمله این اقدامات اخراج کارگران و کاهش حق برداشت است.
این استاد اقتصاد اظهار داشت: اینکه گفته شود اگر قیمت طلا به زیر 1200 دلار در هر اونس برسد دیگر تولید آن به صرفه نیست، صحت ندارد.
رادپور گفت: البته آن چیزی که مسلم است و در مورد همه کالا‌ها صادق است این است که وقتی کالایی ارزان شود، عرضه آن کاهش می‌یابد و این موضوع در مورد طلا هم می‌تواند صادق باشد و وقتی کالایی ارزان شود تولید آن برای برخی به صرفه و برای برخی به صرفه نیست. 

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۵:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد