افزایش 1000 واحدی شاخص بورس

افزایش 1000 واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس از دقایق ابتدایی معاملات امروز با افزایش 933 واحدی به کانال 83 هزار واحدی بازگشت و ارزش بازار نیز ار 410 هزار و 500 میلیارد تومان فراتر رفت.
شاخص کل بورس که طی  روزهای اخیر به پایین‌ترین حد خود طی 2 ماه گذشته رسیده بود، با برتری تقاضا به کانال 83 واحد بازگشته است.
بر اساس  این گزارش با آمدن اخبار مثبت از رفع تحریم‌ها و گشایش‌های سیاسی اخیر، نمادهای حاضر در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو، پتروشیمی و کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند.
همان طور که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران حرفه‌ای و باسابقه بازار تأکید کرده بودند، افق بلند مدت سرمایه‌گذاری در بورس موجب انتفاع سهامداران خواهد شد.
بنابراین، افق بلند سرمایه‌گذاری و عدم توجه به هیجان‌های زود گذر بازار، همواره مورد تأکید است چراکه در کنار آن با گشایش‌های سیاسی، اثرات آن نیز در سال آینده نمایان خواهد شد.
امروز سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی تامین، بانک ملت، بانک پاسارگاد، گسترش نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک صادرات، بانک تجارت و دیگر بانک‌ها از این گروه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص دارند.
شاخص‌های منتخب از جمله صنعت،‌50 شرکت فعالتر،‌ آزاد شناور، 30 شکرت بزرگ، بازار اول و بازار دوم به رنگ سبز درآمده و با افزایش مواجه شده‌اند.
امروز در معاملات بورس تهران ایران‌خودرو با 114 میلیون صف خرید، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با 18 میلیون صف خرید، مخابرات 16 میلیون،‌ سرمایه گذاری خوارزمی 12 میلیون، ماشین‌سازی اراک 6 میلیون،‌همراه اول 1 میلیون و سرمایه گذاری دارویی تامین با 5 میلیون صف خرید،‌ برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
در فرابورس نیز شاخص با حرکت پرسرعتی به 840 واحد رسید که بیشترین تاثیر مثبت را هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه،  پالایش نفت تهران، پتروشیمی جم، ذوب‌اهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون داشتند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: 
  ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱۷:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد