سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ: سنگ ماه تیر | تولدت مبارک تیر ماهی!!!

سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ: سنگ ماه تیر | تولدت مبارک تیر ماهی!!!
اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ می باشد . در این مقاله عکس سنگ ماه تولد تیر، رنگ سنگ ماه تولد تیر، خواص سنگ ماه تولد تیر و نام سنگ ماه تولد تیر به زور کامل توضیح داده شده سنگ ماه تولد تیر ماهی زن و مرد

سنگ ماه تولد تیر چیست؟ سنگ ماه تولد تیر می‌تواند یک هدیه چشم‌گیر و جذاب باشد که هر کسی را غافلگیر خواهد کرد. یک هدیه متمایز که بدون شک غافلگیری بزرگی با خود به همراه دارد. چهره کسی را که دوست دارید تصور کنید که وقتی جعبه جواهرات را باز می کند و چنین گنجینه ای را در داخل آن کشف می کند! در حالت کلی انتخاب سنگ ماه تولد به‌عنوان یک هدیه می‌تواند نشان دهنده ارزش بالای شخص هدیه گیرنده باشد. البته همان‌طور که می‌دانید برای هر ماه سال یک سنگ خاص معرفی شده است که سنگ ماه تولد تیر ماه نیز مخصوص متولدین همین ما است. در ادامه با خصوصیات سنگ متولدین این ماه آشنا خواهید شد.

عکس سنگ ماه تولد تیر - سایت زر

سنگ ماه تولد تیر ماه

تولدت مبارک تیر ماهی! ما در یک دنیای خرافی زندگی می‌کنیم که در آن قدرت ماورا طبیعی پشت هر اتفاقی است. برخی ممکن است آن را سرنوشت و برخی دیگر آن را سرنوشت بنامند. همان‌طور که ممکن است، بشریت همیشه از نزدیک با دنیای معنوی مرتبط بوده است، همان‌طور که توسط سنگ‌هایی که اجداد ما از زمان‌های بسیار قدیم پوشیده بودند نشان می‌دهد.

مانند دوازده علامت زودیاک، هر یک از این سنگ‌های قیمتی نشان‌دهنده دوازده ماه از سال است. همه سنگ‌ها بسته به ماه تولد شما و رنگ سنگ معنای منحصربه‌فردی دارند. در اینجا شرح مفصلی از سنگ ماه تير و خلاصه‌ای از آنچه باید از این سنگ قیمتی قدرتمند انتظار داشته باشید آورده شده است.

انواع نام سنگ ماه تولد تیر کدام است؟

سنگ ماه تولد تیر - یاقوت سرخ - سایت زر

سنگ ماه تولد متولدین تیر ماه، سنگ یاقوت سرخ، زمرد و سنگ ماه یا مون اِستون نام دارد که البته در کنار مروارید، در دسته سنگ‌های اصلی و فرعی متولدین تیر ماه قرار گرفته‌اند. اما سنگ اصلی متولدین تیر سنگ یاقوت سرخ است که اگر متولدین این ماه تمایل داشته باشند تا از قدرت کیهانی ستاره نجومی خود بهره‌مند گردند باید هر ۴ سنگ ماه تولد را با یکدیگر همراه کنند. درهرحال سنگ ماه تولد تیر ماه موضوع ما در این مطلب است که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

منشاء سنگ یاقوت سرخ، سنگ ماه تولد تیر

منشاء سنگ یاقوت سرخ، سنگ ماه تولد تیر - زر

یاقوت سرخ سنگ ماه تولد تیر ماه بوده و همان‌طور که از نامش نیز مشخص است رنگ سنگ ماه تولد تیر کاملاً آتشین و پر جنب‌وجوش است. این سنگ به دلیل جذابیت زیبایی شناختی، شکل نفیس و رنگ عجیب و غریب یکی از معتبرترین سنگ های قیمتی محسوب می شود. بهترین نوع سنگ یاقوت سرخ، متعلق به کشور برمه بوده که در میان سنگ‌های رودخانه‌ا‌ی یافت می‌شود. نادرترین و نایاب‌ترین یاقوت‌ها متعلق به این منطقه هستند که به آنها خون کبوتر نیز می‌گویند، زیرا مانند خون کبوتر یا قمری سرخ و آتشین هستند.
روبی یا سنگ یاقوت سرخ مهم‌ترین سنگ متولدین تیرماه است که جایگاه ویژه‌ای در میان اسطوره‌ها و افسانه‌ها دارد و هزاران سال است که موردتوجه خانواده‌های سلطنتی و معروف در سراسر جهان است. این گوهر را گوهری بخت‌آور نیز می‌دانند که در طولانی مدت به واسطه قدرت خاصی که در آن وجود داشته، هدیه‌ای ارزشمند محسوب می‌شده است. مردم سرزمین هندوستان بر این باورند که درخشش سنگ یاقوت قرمز از درون آن است که هیچ انسانی قادر به خاموش کردن این شعله نیست و به همین دلیل این سنگ ماه تولد تیر، سنگی کاملا روحانی محسوب می‌شود.

خصوصیات سنگ ماه تیر سنگ یاقوت

خصوصیات سنگ ماه تیر سنگ یاقوت - زر

سنگ ماه تولد تیر، ياقوت قرمز است. رنگ‌ قرمز یاقوت‌ سمبل‌ عشق، میهن ‌پرستی‌ و خشم‌ و رنگ‌ موردعلاقه كودكانِ پرخاشگر است. این‌ سنگ‌ در اروپا در اواخر قرون‌ وسطی، سنگ‌ مورد علاقه‌ كشیشان‌ بود. یاقوت قرمز، سنگ ماه تولد تیر را روی‌ انگشتر می ‌گذاشتند و می‌ گفتند از بهشت‌ آمده‌ است.
ياقوت‌ بین‌ سنگ‌های‌ قرمز بیشترین‌ خواهان‌ را دارد و با ارزش‌ ترین‌ است. پس‌ از الماس، ياقوت قرمز سخت‌ ترین‌ كانی‌ محسوب‌ می‌شود و در سایزهای‌ بالاتر از پنج‌ قیراط، از الماس‌ با ارزش‌ تر است. در میان‌ جواهرات‌ به‌ سلطان‌ سنگ‌ها شهرت‌ دارد.
یونانیان‌ اعتقاد داشتند كه‌ این‌ سنگ‌ به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از جمله‌ سلامتی، دانش، ثروت‌ و موفقیت‌ در عشق‌ می‌دهد. همچنین‌ آنها معتقد بودند سنگ ماه تولد تیر  که یاقوت سرخ می باشد اگر در سمت‌ چپ‌ لباس‌ روی‌ سینه‌ با سنجاق‌ سنگ‌ یاقوتی‌ بگذارند، زندگی‌ آنها همراه‌ با صلح‌ و صمیمیت‌ می شبود و اگر سربازی‌ آن‌ را با خود داشته باشد شكست‌ناپذیر می‌ شود.
فلز رنگساز ياقوت قرمز كروم است. امروزه‌ ذخایر ياقوت در برمه، تایلند، سریلانكا و تانزانیا و معدن‌ جدیدی‌ در ماداگاسكار وجود دارد. به‌علاوه، ياقوت های قرمز را در كشور تولید كننده‌ تراش‌ می‌ دهند. در بازار، انواع‌ ياقوت قرمز بدلی‌ مخصوصاً به‌ شكل‌ شیشه‌ و دوبلت یافت‌ می ‌شود.
سنگ‌ های‌ مشابهی‌ نیز وجود دارد كه‌ رنگ‌ آن‌ مثل‌ ياقوت قرمز است، اما در حقیقت‌ آنها سنگ‌ های‌ گرانبهای‌ دیگری‌ هستند؛ از جمله‌ اسپینل‌ گارنت‌ و نوعی‌ تورمالین‌ قرمز
به ‌تازگی‌ ياقوتهای‌ قرمز مصنوعی‌ با خواص‌ فیزیكی‌ و اُپتیكی‌ شبیه‌ ياقوت نیز ساخته‌ شده‌ است؛ یكی‌ از نشانه‌ها برای‌ تشخیص‌ یاقوت‌ اصل‌ از بدل‌ آن‌ است‌ كه‌ سنگ‌ ِاصل، اشعه‌ فرابنفش‌ را از خود عبور می‌ دهد و انواع‌ مصنوعی‌ این‌ ویژگی‌ را ندارند.

خصوصیات یاقوت، سنگ ماه تولد تیر

یاقوت‌ سرخ‌ سنگ ماه تولد تیر یكی‌ از گرانبهاترین‌ سنگ‌های‌ جواهر محسوب‌ می‌ شود. درشت ‌ترین‌ یاقوت‌ سرخ‌ قابل‌ تراش‌ كه‌ یافت‌ شده‌ 400 قیراط‌ وزن‌ دارد و در كشور برمه‌ كشف‌ شده‌ است. یكی‌ از درشت‌ ترین‌ یاقوت‌های‌ سرخ‌ مشهور جهان‌ «یاقوت‌ سرخ‌ ادوارد» است‌ با وزن‌ 167 قیراط‌ كه‌ در حال‌ حاضر در موزه‌ علوم‌ طبیعی‌ لندن‌ قرار دارد.

عکس یاقوت سرخ تاج ملکه انگلیس - سایت زر


یاقوت‌ سرخ‌ ریوز با وزن‌ 138 قیراط‌ در ایالات‌ متحده‌ آمریکا و یاقوت‌ سرخ‌ لانگ ‌استار با وزن‌ 100 قیراط‌ در موزه‌ علوم‌ طبیعی‌ نیویورك‌ نیز از معروف ‌ترین‌ یاقوت‌ها هستند. جالب ‌ترین‌ یاقوت‌ سرخ ‌، یاقوتی‌ با نام‌ «صلح» به وزن‌ 43 قیراط‌ است‌ كه‌ چون‌ تاریخ‌ كشف‌ آن‌ در سال‌ 1919 میلادی‌ همزمان‌ با پایان ‌یافتن‌ جنگ‌ جهانی‌ اول‌ بوده‌،‌ آن‌ را به‌ این‌ نام‌ خوانده‌اند.
نكته‌ جالب‌ در مورد سنگ ماه تولد تیر یاقوت‌ قرمز، خواص‌ درمانی‌ آن‌ برای‌ جسم‌ و روان‌ است. از این‌ سنگ‌ برای‌ بیماری ‌های‌ قلبی، تنظیم‌ جریان‌ خون‌ و تقویت‌ غده‌ فوق ‌كلیه‌ استفاده‌ می ‌شود.  ياقوت فشارخون‌ ِ پایین‌ را افزایش‌ می ‌دهد و حالت‌ ضعف‌ و ناتوانی‌ را از بین‌ می ‌برد. بینایی‌ را تقویت‌ می‌کند و جریان‌ خون‌ را در ناحیه‌ چشم‌ها به‌ گردش‌ می‌ اندازد.
سنگ ماه تولد تیر، یاقوت قرمز، توانایی، نیرو، زندگی، شهامت، شجاعت‌ و تفكرات‌ مثبت‌ را تقویت‌ می‌کند. یاقوت‌ را به‌صورت مدال‌ با زنجیر به‌طوری‌که بالای‌ قلب‌ قرار گیرد استفاده‌ می‌کنند.

نیروی جادوئی سنگ ماه تولد تیر

خرید و قیمت انگشتر طلا زنانه جدید یاقوت سرخ و برلیان

لینک خرید انگشتر طلا زنانه جدید جواهر نگین یاقوت سرخ و برلیان مدل: rgf1814

برای اطلاع از قیمت سنگ ماه تولد تیر به شما توصیه می‌کنیم که به سایت اینترنتی طلا و جواهر زر مراجعه کنید و از به‌روزترین و جدیدترین قیمت‌ها مطلع شوید. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم نام سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ است که هزاران سال است که برای اهدافی چون جلوگیری از گرسنگی حفاظت افراد از بیماری‌ها، مرگ، سم‌زدایی از خون و غیره مورداستفاده قرار می‌گرفته است. روبی یا یاقوت سرخ، در درمان تب و بیماری‌های عفونی نیز مؤثر بوده و برای غدد فوق‌کلیوی، طحال، کلیه‌ها و سایر اندام‌ها نیز مفید است. این سنگ با قدرت جادویی خود قادر است خستگی، بی‌حالی و ناتوانی را از متولدین تیر ماه دور کرده و این انرژی‌های منفی را با قدرت و توانمندی جایگزین کند.

مزایای پوشیدن طلا و جواهر با سنگ ماه تولد تیر ماه چیست؟

عکس گردنبند طلا زنانه یاقوت سرخ و برلیان

فواید مختلفی را که با پوشیدن سنگ ماه تیر خود، یاقوت سرخ، به دست می‌آورید که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. یاقوت سرخ توسط خورشید اداره می‌شود و بنابراین اعتقاد بر این است که نشان‌دهنده ویژگی‌های رهبری، اقتدار، اعتمادبه‌نفس و انگیزه است.
  2. پوشیدن جواهرات با سنگ ماه تیر مهارت‌های رهبری را بهبود می‌بخشد و اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد.
  3. اعتقاد بر این است که پوشیدن طلا و جواهر با سنگ ماه تولد تیر ماه یاقوت قرمز به ایجاد روابط صمیمانه با خانواده، همسر و دوستان کمک می‌کند.
  4. سنگ ماه تیر، اشتیاق و اشتیاق به زندگی را تشویق می‌کند. توانایی‌های شهودی و معنوی با پوشیدن سنگ تولد ماه تیر افزایش می‌یابد.
  5. به‌عنوان فرد متولد ماه تیر، این سنگ را می‌توان برای به ارمغان آوردن ثروت، قدرت، شانس و خوشبختی پوشید.
  6. از نظر سلامتی، یاقوت سرخ برای درمان تب، بیماری‌های عفونی و محدودیت جریان خون مفید است.
  7. کلیه، طحال و اندام‌های تناسلی را می‌توان با پوشیدن سنگ ماه تیر تحریک کرد.
  8. سنگ ماه تیر بیش‌فعالی را برطرف می‌کند و انرژی منفی و چشم بد را از بین می‌برد.
  9. پوشیدن طلا و جواهر با سنگ ماه تولد تیر ماه، یاقوت قرمز، رؤیاهای مثبت را ترویج می‌کند و تلخی و بدبختی را از زندگی متولدین این ماه می‌گیرد.

دومین سنگ ماه تولد تیر، زمرد

عکس سنگ زمرد - سایت زر

دومین سنگ متولدین تیر ماه که بعد از سنگ اصلی یاقوت سرخ در دسته سنگ‌های فرعی متولدین این ماه قرار دارد، زمرد است. در زبان سانسکریت از این سنگ با نام "چیز‌های سبز رشد کننده" یاد شده و معتقد هستند که زمرد در حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد در بازارهای بابل فروش می‌رفته است. بهترین زمرد متعلق به کلمبیا و آمریکای جنوبی است که از ترکیبی بسیار باکیفیت و با ارزش برخوردار هستند. سنگ‌های زمرد به‌ندرت بی‌عیب و نقص بوده و در بیشتر اوقات با روغن کاری کردن نواقص آنها را می‌پوشانند. گردنبند سنگ ماه تولد تیر می‌تواند ترکیبی از زمرد و یاقوت سرخ باشد که ترکیبی جادویی را خلق خواهد کرد.
بر اساس افسانه‌ها زمرد گوهری برای محافظت از مسافران است و برای بهبودی بعد از عمل و درمان ریه‌ها و عضلات مفید است. همچنین اثرات مفید و شگفت‌انگیزی بر روی کبد دارد و بینایی را نیز قوی‌تر خواهد کرد. به لحاظ روحانیت ظرفیت قلب و ذهن را افزایش داده و هوش را در کنار درک و بینش تکمیل می‌کند. همین‌طور شهرت زمرد به تاثیر مفید و فراوان آن بر قلب فیزیکی، عاطفه و احساس افراد است. در کنار موارد ذکر شده احساسات منفی را نیز دفع کرده، ضمن اینکه سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. این سنگ ماه تولد تیر، سنگی فرعی در کنار سنگ اصلی یاقوت سرخ است.

سومین سنگ ماه تولد تیر، مون اِستون یا سنگ ماه

عکس مون اِستون یا سنگ ماه - سایت زر

در ادامه معرفی خصوصیات سنگ ماه تولد تیر باید سومین سنگ فرعی با نام سنگ ماه یا مون اِستون را به شما معرفی کنیم. سنگی شیری رنگ با درخشندگی سفید و آبی که همچون قرص کامل ماه می‌درخشد. این سنگ را از سریلانکا تهیه می‌کنند و به دلیل سطح شفافی که دارد به شکل هاله‌ای از نور و سایه به رنگ‌های سبز، نارنجی، قهوه‌ای مایل به سبز یا قهوه‌ای ساده یافت می‌شود. به این سنگ چشم گرگ، اُپال آبی و یا چشم ماهی نیز گفته می‌شود و تا مدت زمانی پیش تصور بر این بود که ارتباطی ذاتی با سیاره ماه دارد. سنگ ماه به الهه مادر و ماه و همین‌طور شهود و گواهی دل متصل است.
عده‌ای بر این باورند که مشکلات و بیماری‌های زنانه به‌واسطه این سنگ درمان می‌شوند و می‌تواند سیستم ایمنی و دفاعی بدن همین‌طور بارداری و زایمان را در بانوان بهبود بخشد. پوست، مو و چشم را جلا داده و در تغییر زندگی و تمام فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی بدن افراد تاثیر مفید، مثبت و بسزایی دارد. این سنگ نیز که در دسته سنگ ماه تولد تیر و به‌عنوان سومین سنگ فرعی و تکمیل‌کننده سنگ یاقوت سرخ معرفی شده است قدرتی جادویی دارد که به‌واسطه قرار گرفتن در زیر نور ماه کامل، می‌تواند این قدرت را کند. همچنین افراد زیادی بر این باور هستند که این سنگ موجب خوشی یُمنی و خوش سعادتی شده و به فرد اجازه می‌دهد که آینده خود را به‌وضوح ببیند.

آخرین سنگ از چهار سنگ ماه تولد تیر، مروارید

عکس انگشتر مروارید و طلا

آخرین سنگ ماه تولد تیر، مروارید است که ۲ درصد آن از آب تشکیل شده و به هیچ عنوان نباید آن را در یک مکان گرم نگهداری کرد. اگر محل نگهداری مروارید گرم باشد، خشک شده و ترک‌های مویی بر روی آن ایجاد خواهد شد. اینکه مروارید در آب شیرین یا در آب شور تهیه شده باشد یا طبیعی و پرورشی باشد، همگی سبب ایجاد یک گونه متفاوت مروارید از سایرین خواهد شد. در حال حاضر بیشتر مرواریدهای کشت شده در کشور ژاپن تولید می‌شوند و همچنین در آب‌های گرم شرقی اقیانوس آرام و دریاهای جنوبی این منطقه، شما با مرواریدهای پرورشی و مروارید سیاه تاهیتی روبرو هستید. مرواریدهای آب شیرین به کشور چین تعلق دارند و کیفیت اصلی یک مروارید به تلألو، جلا، درخشندگی و انعکاس سطح آن بستگی دارد.
مروارید اصل بدون خال یا ترک است و عواملی مانند نامنظمی شکل، اندازه و رنگ که ارزش آن را کم می‌کنند به هیچ عنوان در آن وجود ندارد. از خواص سنگ مروارید می‌توان به شخصیت کمال‌گرای افراد و شفاف‌سازی ذهن اشاره کرد. در افسانه‌ها مروارید را اشک خدایان و یا الهه‌ها می‌دانستند و از آن به‌عنوان سنگ طلسم ماه تولد تیر نیز نام برده شده است. بد نیست بدانید که مردم در چین مروارید را آب دهان اژدها می‌دانستند و بر این باور بودند که مروارید از آنها در مقابل طلسم آتش مراقبت می‌کند. این سنگ ماه تولد تیر قادر است تا انرژی‌های منفی را دور کرده و کمک کند تا فرد با حقیقت واقعی وجود خود روبرو شود.

سنگ ماه تولد تیر برای مرد

خرید انگشتر مردانه یاقوت سرخ و برلیان رولکسی طلا - سایت زر

لینک خرید انگشتر طلا مردانه یاقوت سرخ و برلیان پایه رولکس مدل rgm1680

برای یک مرد متولد تیر اولین انتخاب یاقوت قرمز است که در کنار زمرد، عقیق سیاه، سنگ ماه و مروارید، می‌تواند زندگی این شخص را بهبود بخشد. روبی یا یاقوت قرمز جواهری است که به‌واسطه جرقه آتشین و نورانی خود، انسان‌ها را دگرگون می‌کند. انتخاب این سنگ به‌عنوان سنگ ماه تولد تیر برای آقایان، خودخواهی را از وجود آنها دور کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا عشق دنیوی را راحت‌تر درک کنند. البته سنگ‌های زمرد، سنگ ماه و مروارید نیز برای آنان قابل استفاده است.

سنگ ماه تولد تیر برای زن

عکس نیم ست طلا و جواهر زنانه یاقوت سرخ و برلیان - زر

بانوان نیز بهتر است تا از سنگ یاقوت قرمز یا روبی استفاده کنند. زنان متولدین برج سرطان یا به عبارتی تیر ماه، این سنگ بی‌نظیر را دوست داشته و ترجیح می‌دهند که در جواهرات روزانه خود از آن بهره ببرند. البته اگر انتخاب برعهده آنها باشد بدون شک مروارید را بیشتر می‌پسندند. گوهر عرفانی مروارید به بانوان متولد تیرماه کمک می‌کند تا از نعمت‌های فراوان سیاره ماه تولد خود منفعت بیشتری ببرند. البته ناگفته نماند که سنگ ماه تولد تیر در کنار یاقوت قرمز و مروارید، سنگ ماه و زمرد قرار می‌گیرد که هر ۴ سنگ به‌شدت موردتوجه بانوان متولد این ماه هستند. شما به‌راحتی می‌توانید این جواهر و گوهرهای گران‌بها را با مراجعه به سایت اینترنتی طلا و جواهر زر در اکسسوری‌های طلا و جواهر خود سفارش داده و استفاده کنید.

سنگ ماه تولد تیر، سنگ جواهرنشان

طلا و جواهرات با سنگ یاقوت سرخ - سایت زر

برای ورود به فروشگاه طلا و جواهر با سنگ یاقوت سرخ کلیک کنید!

بدون شک تمام ماه‌های سال سنگ‌های مخصوص و منحصر به فرد خود را دارند و شما برای بهره‌مندی از قدرت‌های افسانه‌ای و ماورایی جواهرات ماه تولد خود می‌توانید آنها را در دستبند، گردنبند، گوشواره و انگشتر استفاده کنید. همان‌طور که اشاره کردیم سنگ ماه تولد تیر نیز در حالت کلی و اصلی سنگ یاقوت سرخ است که در کنار زمرد، مروارید و سنگ ماه یا مون اِستون به متولدین تیر ماه کمک می‌کند تا قدرت‌های خارق العاده و اعجاب انگیز خود را نمایان کنند.
ناگفته نماند که ما در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر زر به شما کمک خواهیم کرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشاوران فروشگاه تماس گرفته و سفارشات خود را بر طبق سلیقه شخصی انجام دهید. محصول نهایی شما در کمترین زمان یعنی ۲ الی ۹ روز کاری و با شناسنامه و گارانتی برای شما ارسال خواهد شد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۰:۵ بعد از ظهر
نظرات (2)

parisa  ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۹:۴۵:۱۲ قبل از ظهر

خیلی مطلب خوبی بود.کلی استفاده کردم.ممنون

SALVa  ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴:۴ بعد از ظهر

PERFEEEEEEKT

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد