3 عامل افزایش قیمت طلا

3 عامل افزایش قیمت طلا
دیروز قیمت انواع سکه و طلای 18 عیار در بازار تهران به مقدار قابل‌توجهی افزایش یافت. به اعتقاد بازاری‌ها این اتفاق تحت‌تاثیر 3 علت عمده رخ داده است. در درجه اول، افزایش قیمت اونس، در اولین روز کاری بازارهای جهانی، باعث واکنش مثبت بازار طلای داخل شد.
دیروز قیمت انواع سکه و طلای 18 عیار در بازار تهران به مقدار قابل‌توجهی افزایش یافت. به اعتقاد بازاری‌ها این اتفاق تحت‌تاثیر 3 علت عمده رخ داده است. در درجه اول، افزایش قیمت اونس، در اولین روز کاری بازارهای جهانی، باعث واکنش مثبت بازار طلای داخل شد.
علاوه‌بر این نزدیک شدن به نوروز باعث شده که تقاضا برای سکه و طلای 18 عیار قدری افزایش یابد. یکی از کارکردهای سکه، این است که مردم آن را به عنوان هدیه‌ای باارزش به یکدیگر تقدیم می‌کنند. از آنجا که معمولا در روزهای آخر سال قیمت طلا بالا می‌رود عده‌ای از مردم زودتر به خرید اقدام می‌کنند، این امر باعث می‌شود که افزایش قیمت طلا به‌واسطه افزایش تقاضا قدری جلو بیفتد. بازار طلای 18 عیار به اعتقاد طلافروشان معمولا دیرتر گرم می‌شود و در یکی، دو هفته آخر سال رونق می‌گیرد، با این وجود افزایش تقاضا در این بازار نیز به صورت محدود دیده می‌شود. علت سوم نیز به افزایش قیمت ارز مربوط می‌شود. 
معمولا افزایش قیمت ارز در بازار تهران، قیمت طلا را نیز همراه خود قدری بالا می‌برد. بر این اساس کارشناسان معتقدند، بخشی از افزایش قیمت دیروز طلا در بازار داخل تحت‌تاثیر روند صعودی نرخ ارز رخ داد. به هر روی بازار طلای داخل که پیش از این با رکود مواجه بوده روزهای نسبتا خوبی را سپری می‌کند و بازاری‌ها امیدوارند که افزایش تقاضا به خاطر نزدیک شدن به سال جدید به رونق بیشتر این بازار کمک کند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱۳:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد