بازار متعادل در انتظار بورس

بازار متعادل در انتظار بورس
رییس هیات مدیره شرکت کارگزاری صبا تامین با اشاره به نوسانات سهام در ماه‌های اخیر گفت: سال آینده بازار متعادلی در انتظار بورس خواهد بود، لذا کسانی که سهام خریده‌اند فعلا دست نگهدارند.
 رییس هیات مدیره شرکت کارگزاری صبا تامین با اشاره به نوسانات سهام در ماه‌های اخیر گفت: سال آینده بازار متعادلی در انتظار بورس خواهد بود، لذا کسانی که سهام خریده‌اند فعلا دست نگهدارند.
بهمن الیاسی )، با بیان این‌که نباید به بورس نگاه کوتاه‌مدت داشت، گفت: افرادی که وارد این حوزه اقتصادی می‌شوند باید یک نگاه بلند‌مدت و با برنامه داشته باشند.
وی با بیان این‌که در سال 92 به دلیل کاهش قیمت در ارز و طلا و رکود در بازار مسکن موجب شد تا بازار بورس بسیار پررونق شود، گفت: البته رییس سازمان بورس و دیگر مسوولان بورسی به مردم تذکر می‌دادند که غیر حرفه‌ای‌ها کمتر وارد این بازار شوند و در صورت ورود بخشی از پول اضافی خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
این فعال اقتصادی ادامه داد: بخشی از توصیه مسوولان رعایت نشد و افرادی که پول‌های آزاد داشتند به صورت غیرحرفه‌ای وارد بورس شده و خریدی انجام دادند و قیمت‌ سهام به صورت غیرقابل تصور افزایش یافت به گونه‌ای که برخی از سهام‌ها دیگر متقاضی فروش و یا خرید نداشت، اما پس از مدتی قیمت‌ها با همان زاویه صعود در حال سقوط بود که خوشبختانه دولت سریع متوجه شد.
الیاسی با بیان این‌که خوشبختانه دولت بسیار سریع متوجه این فرآیند شده و از سقوط بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری کرد، گفت: البته این از وظایف دولت‌هاست که بازار را تعدیل کنند، همان‌گونه که رییس کل بانک مرکزی قیمت دلار را مطرح کرد تا به یکباره از سه هزار و پانصد به دو هزار و 500 سقوط نکند و تعداد زیادی تجار دچار ورشکستگی نشوند.
وی ادامه داد: برهمین اساس نیز دولت از عرضه بیش از حد سهام جلوگیری کرد تا بتواند بازار عرضه و تقاضا را متعادل کند گرچه کمی بازار افت کرد اما تقریبا به وضعیت نسبتا پایداری رسید و امیدواریم سال آینده رونق به این بخش برگردد.
رییس هیات مدیره شرکت کارگزاری صبا تامین با بیان این‌که بازار سهام از بازار ارز، طلا و دیگر بازار‌ها سود اقتصادی بیشتری برای کشور دارد، گفت: لازم است تا افراد غیرحرفه‌ای به این بازار ورود پیدا نکنند و هم‌چنین افزایش آگاهی مردم از چگونگی خرید و فروش سهام بیشتر شود.
الیاسی ادامه داد: البته تعداد زیادی از مردم با سرمایه‌های اندک می‌توانند در بورس به صورت هدفمند سرمایه‌گذاری کنند اما به دلیل آنکه اطلاع کافی از این بازار ندارند، پول‌شان را در جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند که سود کمتری دارند. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۹:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد