بورس 93 هيجاني نيست

بورس 93 هيجاني نيست
يك كارشناس بازار سرمايه با اشاره به اينكه سال ۹۲ براي بازار سرمايه درس‌هاي خوب و زيادي داشت گفت: هيجان هيچ وقت در بورس نتيجه بخش نيست. ياور عباسي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري تسنيم در ارزيابي سال 92 بازار سرمايه گفت: سالي كه گذشت براي بازار سرمايه، سال هيجاني بود و از يك طرف رويايي شروع شد و از سويي ديگر هيجاني رشد كرد.
 يك كارشناس بازار سرمايه با اشاره به اينكه سال ۹۲ براي بازار سرمايه درس‌هاي خوب و زيادي داشت گفت: هيجان هيچ وقت در بورس نتيجه بخش نيست.  ياور عباسي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري تسنيم در ارزيابي سال 92 بازار سرمايه گفت: سالي كه گذشت براي بازار سرمايه، سال هيجاني بود و از يك طرف رويايي شروع شد و از سويي ديگر هيجاني رشد كرد.
اين كارشناس بازار سرمايه افزود: بورس در سال گذشته رشد هيجاني داشت و كساني كه روي سود بودند بلافاصله فروشنده شدند و هيجان و استرس خريد و فروش را در بازار سرمايه بيشتر كردند. هر چند كه شوق افزايش شاخص و نيز ترس از عدم كنترل بازار هم در رفتار مديران بورسي مشاهده مي‌شد. وي تاكيد كرد: موضوع بهره مالكانه معدني‌ها، عرضه‌هاي نادرست سازمان خصوصي سازي، ابهامات تعيين نرخ خوراك پتروشيمي‌ها، بررسي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، موضوعات مربوط به بررسي بودجه سال 93 و نيز شايعات مربوط به تغيير مديران بورس مجموعه عواملي بودند كه بازار سرمايه را در 3 ماهه پاياني سال 92 تحت تاثير و افت شديد قرار دادند. وي اضافه كرد: سازمان خصوصي سازي هم از رونق بورس در نيمه اول سال گذشته استفاده نكرد و در برخي موارد به اشتباه و بدون برنامه اقدام به عرضه‌هاي سنگين در برخي نمادهاي بورسي در نيمه دوم سال 92 كرد كه معاملات بورس را تحت تاثير قرار داد. عباسي با پيش‌بيني اينكه شاخص بورس در سال 93 از رشد خوبي برخوردار خواهد بود گفت: بازار سرمايه در سال جديد رشد و سودآوري سال 92 را نخواهد داشت و در عوض رفتارهاي هيجاني نيز در بورس كمتر ديده خواهد شد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۰:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد