کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار الکترونیکی
با تغییر شکل اقتصاد طی سه دهه اخیر، جهان شاهد تولد شیوه های جدیدی از دادوستد چه به صورت بومی و چه بین المللی بوده است.

با تغییر شکل اقتصاد طی سه دهه اخیر، جهانشاهد تولد شیوه های جدیدی از دادوستد چه به صورتبومی و چه بین المللی بوده است. شیوه های نوین اقتصاد در سطح جهانیحرکت خود را مدیون ابزارهای تکنولوژیکی جدید مانند رشد و بکارگیری اینترنت ورایانه های بسیار حساس و هوشمند می دانند که این دو یعنی اقتصاد وفناوریهای نوین آنچنان در هم گره خورده اند که ایست یکیموجب توقف دیگری خواهد شد.

یکی از شاخه های مهم و اصلی اقتصاد در سطحجهانی موضوع تجارت است که با دور شدن از قالب های سنتی خود و ورودبه عصر آمار و رقم، ماهیتی جدید به خود گرفته است وحاصل این تغییر ماهیت جهانی، کسب و کار الکترونیک است که از آغاز آن مدتزمان طولانی نمی گذرد. فعالیتهای تجاری به صورت الکترونیک در کشورهایپیشرفته رشد بی سابقه ای داشته و با سرعت در سطح جهان در حال گسترش است.

در این میان کسب و کار الکترونیکبهعنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشتهرشدبالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاریدرپذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانیوجذب مشتریان جدید موثر و کارا در این راستاست. اما به کارگیری کسب و کارالکترونیکدر فعالیتهای تجاری نیازمند توجه به یک سری عوامل درونزا و برونزایتاثیرگذار بر آن است. به طوری که توجه بنگاههای تجاری به این عوامل وبرنامه ریزی در جهت استفاده مطلوب از فناوری کسب و کار الکترونیکضمنآنکه موفقیت بهره برداری از آن را تضمین خواهد کرد، زمینه رشدبنگاههایاستفاده کننده را نیز فراهم می کند.

منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱:۱۶:۵۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد