شرایط ضعیف بورس و واکنش بازار

شرایط ضعیف بورس و واکنش بازار
روز دوشنبه معاملات فولاد بورس کالای ایران رونق چندانی نداشت. مهم‌ترین رخداد دیروز‌، معامله 21120 تن تیرآهن 14 تا 18 ذوب‌آهن اصفهان برای تحویل در پایان ماه جاری بود که به گفته یکی از کارگزاران به‌صورت اعتباری 2 ماهه صورت گرفت.
روز دوشنبه معاملات فولاد بورس کالای ایران رونق چندانی نداشت.  مهم‌ترین رخداد دیروز‌، معامله 21120 تن تیرآهن 14 تا 18 ذوب‌آهن اصفهان برای تحویل در پایان ماه جاری بود که به گفته یکی از کارگزاران به‌صورت اعتباری 2 ماهه صورت گرفت. مجموع عرضه مقاطع فولادی 43780 تن بود که 21780 تن آن مورد معامله قرار گرفت. به عبارت دیگر تنها 49/7 درصد از عرضه‌ها معامله شد که به نسبت روزهای قبل از کاهش چشمگیر حجم معاملات حکایت دارد. این شرایط ضعیف بورس کالا بازخوردی از شرایط ضعیف‌تر بازار برای معاملات فیزیکی است. به نظر می‌رسد خریداران اصلی در بورس چندان به آینده خوش‌بین نیستند یا کاهش بیشتر قیمت‌ها را برای عرضه‌های بورس انتظار می‌کشند. به گفته یکی از کارگزاران قیمت‌های بازار بسیار پایین است و خرید از بورس و عرضه در بازار سود مناسبی به همراه ندارد.
شرایط عمومی بازار فولاد به گونه‌اي است كه فعالان بازار نظر واحدی بر روند حرکت قیمت‌ها ندارند. بازار هنوز مردد است ولی بسیاری از تجار برای ثبات بیشتر بازار و تعادل قیمت‌ها تلاش می‌کنند و به دورنمای بازار خوش‌بین هستند. دورنمای بازار بسیار مبهم است و بايد تا روشن شدن چهره حقیقی و حجم معاملات صبر بیشتری كرد. بهترین شرایط برای بازار، ثبات قیمت‌ها و افزایش حجم معاملات فیزیکی است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: 
  ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۲۸:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد