فرابورس؛ ميزبان نخبگان

فرابورس؛ ميزبان نخبگان
ديروز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طي نامه‌اي از اعتبار اختصاصی به پارک فناوری با موضوع تشکیل و تقویت اين بازار خبر داد. پارک فناوری پردیس به مخترعان، سرمایه‌گذاران و تمامی مشارکت‌کنندگان در بازار دارایی فکری فرابورس، اعتبارات ویژه‌ای ارائه خواهد داد.
ديروز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طي نامه‌اي از اعتبار اختصاصی به پارک فناوری با موضوع تشکیل و تقویت اين بازار خبر داد.  پارک فناوری پردیس به مخترعان، سرمایه‌گذاران و تمامی مشارکت‌کنندگان در بازار دارایی فکری فرابورس، اعتبارات ویژه‌ای ارائه خواهد داد.
 بر این اساس، حمایت از 10 طرح اول متقاضی حضور در این بازار، بر مبنای ارزیابی و ارزش گذاری انجام شده و تا سقف 70 درصد ارزش برآورده شده، خواهدبود. در این بین، سقف تسهیلات قابل ارائه در این قالب، به خریداران هر یک از طرح‌های ده‌گانه مذکور پنج میلیارد ریال اعلام شده است. رئيس اداره عمليات بازار فرابورس ايران همچنين از برگزاري جلسات و پيگيري‌هاي مكرر براي انجام معامله و افتتاح رسمي بازار دارايي فكري با همكاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر مدارك دريافتي جهت اعلام آمادگي بعضي از شركت‌هاي كارگزاري و تامين سرمايه در حال تكميل و بررسي در كميته عرضه فرابورس ايران است. 
 در بازار چه خبر بود؟
روز گذشته 252 ميليون و 598 هزار سهم به ارزش يك هزار و 134 ميليارد و 923 ميليون ريال در بازار فرابورس ايران مورد معامله قرار گرفت. بر اين اساس آيفكس در پي 19 هزار و 948 هزار دفعه معاملاتي از رشد 40/8 واحدي برخوردار شد و به 70/785 واحد رسيد. براساس اين گزارش شاخص فرابورس ديروز تحت تاثير تاثيرگذاري منفي توسعه خدمات دريايي و بندري سينا، توليد برق عسلويه مپنا و توكاريل و تاثيرات مثبت پتروشيمي مارون، پتروشيمي جم، نفت ايرانول و پالايش نفت لاوان بود. امتیاز تسهیلات مسکن نيز با کاهش قیمت همراه بود، به طوری که هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن  تیر ماه 90، با 5 درصد کاهش به نرخ  869 هزار و 933ریال رسید. از سوي ديگر در پی استقبال از نخستین روز  پذیره‌نویسی 3 هزار میلیارد ریالی اوراق مشارکت گل‌گهر، 144میلیارد  و 180میلیون ریال  اوراق پذیره‌نویسی و ادامه آن به امروز موکول شد. به دنبال  انتقال نمادهای معاملاتی شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور (کنور) و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق (ثشرق) از بازار اول فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، این دو نماد در پایان معاملات ديروز متوقف شدند.  
دستور فوری بررسی معاملات ديروز «حسینا»
ديروز محمودرضا خواجه‌نصیری، مدير نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس در گفت‌وگو با فارس، با اعلام اینکه اطلاعات ارائه شده از سوی نماد توسعه خدمات دریایی و بندری سینا «حسینا» در زمان معاملاتی باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت:‌ سهامداران زیادی با این سازمان تماس گرفتند و این سازمان بر حسب وظیفه مبنی بر حمایت از سهامداران دستور فوری بررسی معاملات «حسینا» را صادر کرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد