راه و روش تبلیغات در گوگل

راه و روش تبلیغات در گوگل
موتور جست‌ و جوی گوگل از ابزارهایی است که در مقوله بازاریابی اینترنتی خواهان بسیار دارد. معمولاً گوگل دو روش و مجرای تبلیغاتی پیش روی مشتریانش قرار می‌دهد.
موتور جست‌ و جوی گوگل از ابزارهایی است کهدر مقوله بازاریابی اینترنتی خواهان بسیاردارد. معمولاً گوگل دو روش و مجرای تبلیغاتی پیش روی مشتریانش قرار می‌دهد.یکی تبلیغات در نتایج حاصل از جستجوها و دیگری حضور در محتوای وبسایت‌ها. در واقع بیشتر افرادیکه می‌خواهند کسب و کارشان در گوگل معرفیشود، از هر دوی این روش‌ها استفاده می‌کنند .
روش اول به این معناست که نام،‌ مشخصات وطرح تبلیغاتی یک کسب و کار پس از این که کاربر با موتورجستجوی گوگل شروع به گشت و گذار و جستجو می‌کند، در کنارنتایج، کند و کاوهای گوگل پیش چشمانش قرار می‌گیرد. در واقع تبلیغات باصفحاتی که پس از کلیلک روی Search پدیدمی‌آیند، همراه می‌شود .
استفاده از روش دوم برای وب سایت‌های سودمنداست که از خدمات Adsense ، در گوگل استفادهکند . Adsense یا همان Ad servingprograme برنامه‌ای از مجموعه گوگل است که وب سایت‌های عضو را باآگهی‌ها،‌ تصاویر و فایل‌های صوتی و تصویری تغذیه می‌کند. این سرویس بهسرعت در حال رشد و گسترش بوده در حال حاضر میلیون‌ها وب سایت از امتیازاتشبهره‌مند می‌شوند. با استفاده از Adsense ،آگهی‌های تبلیغاتی به سرعت و در دامنه وسیعی منتشر می‌شوند. اینمطالب در محتوای وب‌‌سایت‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، جایگرفته، خود را به همه نشان می‌دهند .
با این وجودبسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها، حضور در نتایج جستجوهای اینترنتیرا ترجیح می‌دهند و قوای تبلیغاتی‌شان را بر این حوزه متمرکز می‌نمایند.دلایل متعددی وجود دارند ولی در این بین مقوله اعتماد و صداقت در درجه اولاهمیت قرار می‌گیرد وب‌سایت‌های کوچک و تازه‌کار به این مقوله توجهویژه‌ای دارند. مشکل این گروه اینست که احتمال کلاهبرداری و نفوذ دروب‌سایت آنها زیاد بوده، ترجیح می‌دهند که از نتایج جستجوها استفاده کنند.این نوع چالش‌ها در حیطه نتایج جستجوها نیز وجود دارد ولی میزان شیوع آنبه مراتب کمتر است .
نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه اگربازدیدکننده یک وب سایت اطلاعات و مشخصاتی را بیابد که کاملاً می‌تواندنیازهایش را برآورده سازد، به سراغش خواهد رفت. وقتی که کاربر در وب‌سایتیغیر از سایت آن بازاریاب، گشت و گذار می‌کند، ممکن است به دلایلی کاملاًمتفاوت به این وب سایت آمده باشد . به طور مثال یک وب سایت درباره معایب ومضرات استفاده از Adsense بحث و گفتگو می‌کندو ممکن است هم طرفداران Adsense را به خود جلب کند وهم برای مخالفان جذاب و جالب توجه باشد. اگر کسیبخواهد این سرویس را بخرد و برای همین منظور در اینترنت جستجو کند، باخواندن عقاید و بازخوردهای اینچنین، هرگز این کار را نخواهد کرد.
بازاریابان و مجریانتبلیغات هم چندان از این کار استقبال نمی‌کنند و میل ندارند کهبا استفاده از سرویس Adsense و آگهی‌ها و متونتبلیغاتی در محتوای وب‌سایت، بازاریابی کنند. آنها اینروش را وقت‌گیر و پردردسر می‌دانند. در واقع زمانی این مجرای تبلیغاتی خوبعمل خواهد کرد که وب‌سایت‌های مجموعه حاضر، به مطلب و مقوله مورد نظر مرتبطباشند و مهمتر از همه این که همچنان بتوانند در اینترنت حضور فعال داشته،بازدیدکنندگان را جذب نمایند. چک کردن و بررسی محتوای آنها و آگاهی ازمرتبط بودن آنان با هدف مورد نظر کار دشواریست و زمان زیادی لازم دارد . بهاین ترتیب معلوم است که حضور در مجموعه‌ای متشکل از 500 وب سایت وتبلیغات در آنها و برقراری تعاملات دوجانبه، کاری سخت و پرهزینه است.بدتر از همه این که عده‌ای از صاحبان این وب‌سایت‌ها به ارتقای کیفیت متنوب‌سایت‌شان هم توجه ندارند و سعی نمی‌کنند کلمات کلیدی روشنتر و بیشتریرا در متن بگنجانند.
 معمولاً در اینچنینمجموعه‌ها و سایت‌های Adsense ، بانکی از لغات واصطلاحات کلیدی وجود دارد که می‌تواند در آغاز راهکمک کننده باشد ولی پس از چندی دیگر سازنده نخواهند بود. در این حال همهوب‌سایت‌ها از این واژه‌ها بهره برده‌اند و یک وب سایت موفق سعی می‌کندلغات و عباراتی را در محتوایش بگنجاند که در عین یگانگی و برجستگی،گویای مفهوم و هدف آن وب سایت بوده جستجوگران اینترنتی را به سوی خود جلبنماید . این مشکلات و چالش‌ها سبب شده که جمع کثیری از بازاریابان وکاسبانی که می‌خواهند کسب و کار اینترنتی یا حقیقی خودشان را در دنیایمجازی معرفی کنند استفاده از روش‌های دیگر را ترجیح می‌دهند.
علی‌رغم این شرایط، باز هم گروههایمتعددی از بازاریابان استفاده از محتوای وب سایت را روشی کارآمد می‌دانند.یک علت مهم اینست که این روزها بازاریابان فراوانی فقط از مجاری جستجوهایاینترنتی فعالیت می‌کنند و به این جهت میدان رقابت چندان شلوغ نخواهد بودو این گروه می‌توانند راحتتر کار کنند .
بازاریابانی که کار در محتوایوب سایت‌ها را ترجیح می‌دهند، دریافته‌اند که وب سایت مشتری آن‌ها،منبع خوبی برای پیشرفت‌شان هم هست. پس از این که آگهی‌ها و ترفندهایتبلیغاتی آنها در متن و محتوای وب سایت گنجانده شد و در معرض دید همگانقرار گرفت،‌ مجریان تبلیغات و خود مالک وب سایت می‌تواند نقاط ضعف و قوترا تشخیص دهند و در بهینه‌سازی کارشان بکوشند .
استفاده از محتوای وب سایت‌هادر بازاریابی اینترنتی، به صاحب یک کسب و کار اینترنتی اجازه می‌دهدتا پیام‌های تبلیغاتی خود را در دامنه متنوعی از دیگر وب سایت‌هامنتشر کند. در ضمن، اصلی وجود دارد که این بازاریابان را ملزم می‌کند کهاز شبکه Google Adsense استفاده نمایند .
حقایقی در این میان هستندکه چهره دیگر تبلیغات در محتوای وب سایت‌ها را نشان می‌دهد. شبکه تامین وتوزیع آگهی‌ها و تبلیغات گوگل یا همان Adsense ،ابزار قوی و موثریست اما به هیچ وجه نمی‌تواند جایSearch (جستجو)‌را برای بازاریابان و صاحبان مشاغلبگیرد. جستجوهای اینترنتی منظم‌تر و با کیفیت بالاتر صورت می‌پذیرندو امکان سوء استفاده و کلاهبرداری نیز در این فرآیند کمتر است. به همینترتیب، بازاریابان اینترنتی پروسه تبلیغات از راه نتایج جستجوهای اینترنتیرا، پاسخگوتر از حضور در محتوای وب سایت‌ها می‌دانند. مجریانی کهبازاریابی اینچنینی را در پیش گرفته‌اند باید همواره به دنبال مشاهدهنتایج و ثبت میزان برگشت تلاش و کوشش‌ها و مخارج صرف شده باشند. در مورداستفاده از محتوای وب سایت، در بازاریابی خود همین ابزار، قادرست روندپیشرفت و جریان کسب درآمد و بازگشت سرمایه را نشان دهد.
در پایان باید گفتکه درباره برتری هر کدام از این روش‌ها بر دیگری، اختلاف نظرهاییوجود دارد و گروهی از بازاریابان وب سایت‌ها را بر نتایج حاصل از جستجوهامقدم می‌دارند و گروهی برعکس آن را بیان می‌کنند. آن چه از مجموع شرایط وداده‌ها و نظرات اهل فن برمی‌آید، نشان می‌دهد که جستجوهای عمومی اینترنتیهمچنان در صدر گزینش‌های مجریان تبلیغاتی قرار دارند .
منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۸:۷:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد