پیش بینی کمبود بی سابقه عرضه فلزات پالادیوم و پلاتین

پیش بینی کمبود بی سابقه عرضه فلزات پالادیوم و پلاتین
شرکت سهامی عام جانسون متی (سازنده یک سوم مبدل های کاتالیزوری در جهان) پیش بینی کرد: بازار فلزات قیمتی پالادیوم و پلاتین با کمبود بی سابقه عرضه روبرو شده و این کمبود به بالاترین سطح خود در دست کم 30 سال اخیر برسد.
به نقل از بلومبرگ، از زمان شروع اعتراضات کارگری در آفریقای جنوبی از تاریخ 23 ژانویه (13 بهمن) قیمت پالادیوم 13 درصد افزایش یافته و نسبت قیمت آن به قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است.
پالادیوم و پلاتین در صنعت جواهر سازی و ساخت دستگاه های کنترل آلودگی در خودروها مورد استفاده قرار می گیرند.
آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی بزرگ ترین تولید کننده پالادیوم و پلاتین در جهان است.
مارک کاتیفانی مدیرعامل شرکت سهامی عام انگلو امریکن، شرکتی که بر کار تولیدکنندگان بزرگ پلاتین نظارت می کند، گفت: تقاضا برای دستمزدهای بالاتر به دلیل بهره وری پایین، غیرقابل تحمل است.
یک شخص آگاه دیروز گفت: پس از آنکه تغییرات مورد نظر اتحادیه کارگری توسط دولت پذیرفته نشد، دورنمای دستیابی به توافق با کارگران رنگ باخت.
با ناکام بودن شرکت های استخراج معدن و کارگران معترض آفریقای جنوبی در رسیدن به توافق، قیمت پایان روزی پالادیوم جمعه گذشته به بالاترین سطح خود در 34 ماه گذشته رسید و پلاتین نیز طولانی ترین دوره افزایش قیمت خود در سه هفته گذشته را تجربه کرد.
قیمت پایان روزی پالادیوم برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور) جمعه گذشته در بازار تجاری نیویورک پنج دهم درصد بالا رفت و به 844 دلار و 25 سنت در هر اونس رسید.
پیشتر قیمت پالادیوم در بازار یادشده به 845 دلار و 90 سنت در هر اونس یا بالاترین قیمت از اول اوت 2011 در قراردادهای بسیار فعال (قراردادی که حجم خرید و فروش آن بسیار بالا است) رسیده بود.
قیمت پایان روزی پلاتین برای تحویل در ماه ژوئن (خرداد) جمعه گذشته به هنگام بسته شدن بازار با شش دهم درصد افزایش به یک هزار و 453 دلار در هر اونس رسید. قیمت پلاتین جمعه گذشته برای سومین روز متوالی افزایش یافت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد