نگاه بازار طلا به بازار سهام

نگاه بازار طلا به بازار سهام
کارشناسان بازار طلا در حالی کاهش قیمت‌ها در هفته جاری را پیش‌بینی کرده‌اند که در دو هفته گذشته، اتفاقات جالبی در بازار افتاده است. دو هفته پیش سقوط 41 دلاری طلا همه را شگفت زده کرد و هفته گذشته، ثبات نسبی فلز زرد.
کارشناسان بازار طلا در حالی کاهش قیمت‌ها در هفته جاری را پیش‌بینی کرده‌اند که در دو هفته گذشته، اتفاقات جالبی در بازار افتاده است. دو هفته پیش سقوط 41 دلاری طلا همه را شگفت زده کرد و هفته گذشته، ثبات نسبی فلز زرد. حالا سایت «کیتکو» در نظرسنجی هفتگی خود از تداوم پیش‌بینی‌های کاهشی خبر داده است. این هفته از 33 کارشناس طرف مشاوره این سایت، 22 نفر به پرسش‌های کیتکو پاسخ داده‌اند. 12 نفر از این کارشناسان کاهش قیمت طلا، هفت نفر افزایش و 3 نفر مشخص نبودن روند یا خنثی بودن آن را پیش‌بینی کرده‌اند.
کارشناسان برای هفته گذشته کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند، اما طلا با افزایش یک دلاری ثبات نسبی را تجربه کرد که دلیل آن نتایج نشست بانک مرکزی اروپا و بی‌توجهی بازار به آمار خوب اشتغالزایی آمریکا بود، اما کارشناسانی که برای این هفته کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، می‌گویند که جهش حاصل از نشست بانک مرکزی اروپا پایدار نخواهد بود. دنیل پاویونیس، دلال ارشد کالا در موسسه «آر جی آو فیوچرز» می‌گوید: «فکر می‌کنم در حال حرکت به سوی افت بیشتر قیمت‌ها هستیم. گمان نمی‌کنم که جهش حاصل از تشدید کمتر از انتظار سیاست‌های تحریکی از سوی بانک مرکزی اروپا ماندگار باشد. احتمالا سطح حمایتی تازه‌ای مورد آزمایش بازار قرار خواهد گرفت و کاهش ادامه خواهد داشت.» اما کارشناسانی که افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند نیز دلایلی برای گفته خود ذکر می‌کنند. آنها بر این باورند که فروش بیش از اندازه طلا باید جبران شود و بازار در این جهت عمل خواهد کرد. آدریان دی، مدیر ارشد اجرایی موسسه «مدیریت دارایی آدریان دی» می‌گوید: «لحن اوباما در قبال روسیه دوباره در حال تند شدن است و خشونت‌ها در شرق اوکراین نیز رو به وخامت بیشتر گذاشته‌اند. این قطعا باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد. اقدامات تحریکی کمتر از انتظار بانک مرکزی اروپا نیز عامل افزایش قیمت خواهد بود، چراکه مقامات این بانک فقدان عزم راسخ برای عمل کردن را به نمایش گذاشته‌اند. تا حالا فقط حرف زده شده اما خبری از اقدام نبوده است. این دو عامل مهم باعث می‌شود که یک یا دو هفته با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو باشیم.» کارشناسانی که مشخص نبودن روند یا خنثی بودن آن را در هفته جاری پیش‌بینی کرده‌اند هم می‌گویند که با اثرگذاری نتیجه نشست شورای حکام بانک مرکزی اروپا و انتشار گزارش تعداد حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی ایالات متحده، بازار تکان شدیدی نخواهد خورد. فرنک لش، دلال و تحلیلگر طلای آتی در موسسه بازرگانی فيوچرز پت مي‌گويد: «طلا فعلا ممکن است در بازه خاصی بماند. بازار طلا دچار فروش بیش از حد شده و می‌تواند شاهد باز پس گرفته شدن ارزش فلز زرد باشد یا ممکن است با توجه به آمار مختلف در هر جهتی حرکت کند؛ اما هم‌اکنون بازار، بازاری کوتاه‌مدت است. بیشتر فعالان بازار منتظر خواهند ماند تا قبل از درگیر شدن دوباره در بازار، جهت‌گیری بازار را مشخص کنند. نظر من فعلا خنثی است.»  آدام کلاپ فاینستاین، استراتژیست بازار در موسسه خدمات مالی «آرکر» می‌گوید که تا زمان تضعیف دیگر دارایی‌ها نمی‌توان به افزایش طلا امید بست، بنابراین چشم فعالان بازار طلا فعلا بیشتر از هر مساله ای، به بازارهای سهام و بعد به سطوح حمایتی خواهد بود. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۵:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد