تمرکز طلا بر آمار اشتغال‌زایی آمریکا

تمرکز طلا بر آمار اشتغال‌زایی آمریکا
سرانجام پیش‌بینی‌های افزایشی برای هفته کاری گذشته، رشد یک دلاری طلا در بازار بود که بیشتر می‌توان آن را ثباتی نسبی در نظر گرفت. اما پیش‌بینی‌های کارشناسان برای این هفته نیز همچنان افزایشی است، گرچه نسبت مخالفان و موافقان این روند تغییر کرده است.
سرانجام پیش‌بینی‌های افزایشی برای هفته کاری گذشته، رشد یک دلاری طلا در بازار بود که بیشتر می‌توان آن را ثباتی نسبی در نظر گرفت. اما پیش‌بینی‌های کارشناسان برای این هفته نیز همچنان افزایشی است، گرچه نسبت مخالفان و موافقان این روند تغییر کرده است.
طلا در حالی از امروز دوشنبه هفته جدید کاری را آغاز کرده که بیشتر کارشناسان و تحلیلگران مورد مشاوره سایت کیتکو از افزایش بهای فلز زرد گفته‌اند. این هفته 25 کارشناس در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده‌اند که 13 نفر افزایش قیمت‌ها و 9 نفر کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها برای هفته گذشته توسط اکثریت قاطع کارشناسان صورت پذیرفته بود. همچنین این هفته سه نفر از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند طلا خبر داده‌اند.  کارشناسانی که برای روزهای پیش رو افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند می‌گویند که یا تحلیل‌های فنی از طلا حمایت خواهد کرد یا اینکه طلا تحت تاثیر نگرانی از اوضاع عراق یا تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین نفع خواهد برد. مارک لیبوویت، دبیر «وی آر گلد لتر» می‌گوید: «اگر قیمت نقره به 64/18 دلار و قیمت طلا به 1241 دلار نرسد، من همچنان روی قیمت‌های 24 تا 25 دلار برای نقره و 1450 تا 1500 دلار برای طلا تا پایان سال حساب می‌کنم.» اما کارشناسانی که کاهش قیمت‌های فلز زرد را پیش‌بینی می‌کنند می‌گویند که نبود تقاضای فیزیکی پس از خیز قیمتی دو هفته پیش، به‌علاوه ناتوانی بازار برای شکستن سطح مقاومتی فنی، نشان‌دهنده عقبگرد قیمت‌ها است. بالاترین قیمتی که هفته گذشته ثبت شد 60/1326 دلار برای هر اونس طلا بود، اما قیمت بسته شدن بازار در پایان هفته 1315 دلار بود. آدام باتن، دبیر و تحلیلگر «فارکس لایو» می‌گوید: «مشتاقان طلا دو هفته پیش دوباره به بازار بازگشتند، ولی نتوانستند قیمت‌ها را بالاتر ببرند. جریان‌های پولی پایان فصل نیز وارد بازار طلا می‌شده که از ابتدای ماه بعد وارونه خواهد شد. نگرانی‌ها درباره میزان خرید چین هم بر قیمت‌ها فشار وارد خواهد کرد.» این هفته سه کارشناس مورد مشاوره کیتکو نیز از مشخص یا خنثی بودن روند طلا گفته‌اند که معتقدند طلا در بازه 1300 تا 1330 دلار محبوس خواهد ماند؛ اما تمرکز فعالان بازار این هفته روی گزارش تعداد حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه ژوئن است که می‌تواند شاخص سلامت اقتصاد ایالات‌متحده باشد. این در حالی است که هفته گذشته گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر شد که بسیار ناامیدکننده بود. گزارش تعداد حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی جمعه اول هر ماه میلادی منتشر می‌شود، اما این بار به دلیل مصادف شدن جمعه اول ماه با تعطیلات روز استقلال و تعطیلی دفاتر دولتی، این آمار پنج‌شنبه منتشر خواهد شد. هفته کاری جاری به دلیل تعطیلات روز استقلال در آمریکا چهارروزه خواهد بود. این را هم باید یادآوری کرد که فعالیت بازار در روزهای منتهی به تعطیلات دچار افت می‌شود؛ اما نکته دیگر آن است که گزارش تعداد حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی ممکن است معامله گران را در بازار نگه دارد، زیرا چنان که اشاره شد، اهمیت این گزارش با توجه به داده‌های اقتصادی هفته گذشته بسیار بیشتر شده است.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۷:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد